Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Historický úspěch dieselů: Mazda 6 Skyactiv-D vyhrála v Indianapolis

Michal Fokt
Diskuze (64)
Naftový závoďák vyhrál poprvé v historii některou z kategorií v závodě na proslulém okruhu Indianapolis Motor Speedway. Stalo se tak zásluhou Mazdy 6 s turbodieselem 2,2 l.

Mazda se před časem rozhodla k poměrně překvapivému kroku - v Americe její tovární závodní aktivity reprezentuje vůz s turbodieselem! Japonci se takto rozhodli podporovat vstup svých "čistých" naftových motorů do USA a zatím se zdá, že toto rozhodnutí nese své ovoce. Tedy minimálně co se toho soutěžení týče...

Dieselová Mazda 6 Skyactiv-D s turbodieselem 2,2 l, jenž je údajně z 51 % vybaven sériovými komponenty, soutěží v seriálu Grand Am v kategorii GX a to velmi úspěšně - z dosavadních 8 závodů vyhrála Mazda pět v řadě a dostala se tak do čela průběžného pořadí před... Porsche. Japonci o průběhu šampionátu zatím cudně mlčí, nicméně právě pátý triumf vypustili s velkou slávou do světa, protože se jednalo o velmi specifické vítězství.

Mazda 6 totiž vyhrála i na kultovní americké Indianapolis Motor Speedway, což je vítězství, které se počítá dvojnásob, tedy pochopitelně z pohledu image. A pro Mazdu je cennější o to víc, že jde o vůbec první vítězství nafťáku na této trati. Z triumfu se radoval jezdec Sylvain Tremblay. Mazda je jediný výrobce, který s turbodieselem letos v Grand Am závodí.

Michal Fokt
Diskuze (64)
Avatar - Emel
2. 8. 2013 09:14
Re: smíšené pocity
Co považuješ za "běžný podíl nafty"? Pokud se podíváš na celková čísla 1-6 dle SDA pro kategorii SUV, pak má nafta nějakých 72,3% trhu, ve střední třídě je to 78,5%.

Myslím, že Mazda si nadprůměrný podíl benzínů udrží, z vícero důvodů - podle mě se relativně méně prodává do fleetů, obecně japonské diesely nemají takovou reputaci jako japonské benzíny, navíc k pojetí Mazdy jako řidičského auta pasuje benzín lépe.

Z druhé strany je fakt, že i pro mě s relativně malým nájezdem je to dilema, příplatek za naftu není velký a dynamika je proti slabšímu benzínu jednoznačně lepší.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 8. 2013 12:41
Re: Blahopřeji, ale
Neblázni, šestka r.v. ´05 může mít ve doulitru 103Kw, nebo 108 Kw, 2010tka na některých trzích stejný 108 Kw motor, který je stejný jako v první šetce, nebo 114Kw. Ale pozor obě verze šetky II. mají horší zrychlení než ta jedničková, bohužel, dvojková šestka je trochu těžší a ten tah odspodu taky není bůh ví co /i když se krouťák zlepšil/. Ano - spotřeba se zlepšila, ale jen mírně, na oslavný ohňostroj to není. A pokud jsi také majitel mazdy, tak víš, že když chceš jet dynamicky, tak nesmíš nechat padnout otáčky z pod červeného pole, potom máš problémy s kdekým.
Avatar - Ham.
1. 8. 2013 09:36
Re: smíšené pocity
Na CX-5 je krásně vidět, jak na začátku benzín dominoval, protože jej kupovali skalní fandové a postupně, jak CX-5 kupují i noví zákazníci, roste podíl nafty na běžné hodnoty u konkurence, nebo dokonce výš než u konkurence, v pololetí 2012 byl podíl dieselu u CX-5 36%, na konci roku 45% a nyní v pololetí 2013 je podíl nafty jak píšeš 57% a dál prudce roste, dokonce nad úroveň srovnatelné konkurence (Tiguan v červenci 65% nafty, CX-5 81% nafty) takže za rok za dva budou poměry dieselů u Mazdy stejné nebo dokonce vyšší než u konkurence. A šestka bude stejná story, první rok staromilci s benzínem a pak nástup nafty. Pokud by totiž nafta u Mazdy nenastoupila tak by efekt byl takový, že první rok budou prodeje jakž takž, ale pak spadnou na úroveň předchozí generace protože staromilců je málo a to je asi to poslední co si Mazda přeje resp. co lze Mazdě přát, nové zákazníky potřebuje a ty získá jedině přes diesely, protože tam je konkurenceschopná.
1. 8. 2013 09:17
Re: Blahopřeji, ale
Mám doma 05 a 10 a tam je posun obrovský (i bez Sky Active) v živosti, rychlosti točení a je lepší záběr odspoda. Přesto motory papírově jsou skoro stejné a nikdo si toho nevšiml. Proč tedy nedat velkému rozdílu velký název ;-) Pořád lepší výsledek v Mazdě technici:marketingáci 4:1 než u BMW a VW, kde to je 1:80 :-/
Avatar - Emel
1. 8. 2013 08:50
Re: smíšené pocity
Znát to je, ale atmosféra boduje něčím jiným a lenivé to auto taky není.