Holden Commodore: Modernizace kompletní modelové řady
Holden v současnosti nabízí již čtrnáctou generaci modelové řady Commodore, která je zároveň již čtrnáct let po sobě nejlépe prodávaným automobilem na domácím trhu. Modernizované provedení pro modelový rok 2011 nese interní označení VE Series II a vychází z generace VE uvedené v roce 2006. Facelift se týká designu exteriéru i interiéru, výbavy i techniky.
Základní nabídku verzí modelové řady VE Series II tvoří pro modelový rok 2011 verze Omega, Berlina, Calais a Calais V-Series. Zájemce o sportovně laděné sedany uspokojí Commodore SV6, SS a SS V-Series. Všechny tyto verze jsou k dispozici s klasickou čtyřdveřovou karoserií sedan nebo jako praktické kombi s označením Sportwagon. Pick-up Ute je nabízen pouze ve verzích Omega, SV6, SS a SS V-Series.
V rámci modernizace mají všechny modely řady VE Series II nový přední nárazník, přepracovanou masku chladiče a optiku hlavních světlometů. Sedany mají na víku zavazadlového prostoru integrován malý spoiler. Nový je i design litých kol a paleta 12 standardních laků karoserie nyní obsahuje čtyři nové odstíny.
Sportovně laděné verze SV6, SS a SS V-Series mají agresivnější tvarovaný přední nárazník, širší blatníky, nástavce prahů, přepracovaný zadní nárazník a sedany jsou vybaveny rozměrným spoilerem na zádi. Standardem pro SV6 a SS jsou 18palcová kola, zatímco SS V-Series stojí na 19palcových kolech.
V případě interiéru došlo na modernizaci středové konzoly a palubní deska je nyní více orientována na řidiče. Již v základním provedení Omega je standardem 6,5palcová dotyková obrazovka multimediální systému iQ. Ten zahrnuje satelitní navigaci, audiosystém pro CD, MP3 i WMA a rozhraní Bluetooth. U verzí SV6, SS a SS V-Series jsou mimo jiné standardem sportovní sedadla.
Automobilka se u modelového roku 2011 zaměřila i na snížení spotřeby paliva, která je nyní u některých verzí až o 12 % nižší. K tomuto výsledku přispívají úpravy aerodynamiky všech karosářských verzí, zásahy do techniky a použití pneumatik s nízkým valivým odporem. Motory 3.0L V6 a 6.0L V8 mohou nyní spalovat kromě benzinu i biopalivo E85.
Paleta pohonných jednotek i v modelovém roce 2011 obsahuje dvojici šestiválců s přímým vstřikováním paliva o objemu 3,0 litru a 3,6 litru. Menší motor disponuje výkonem 190 kW (258 k) při 6700 min-1 a točivým momentem 290 Nm při 2900 min-1. Větší jednotka má výkon 210 kW (285 k) při 6400 min-1 a točivý moment 350 Nm při 2900 min-1.
Vrcholnou motorizaci představuje zážehový osmiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 270 kW (367 k) při 5700 min-1 a točivým momentem 530 Nm při 4400 min-1. U všech verzí jsou standardně poháněna kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, kterou může u vybraných modelů nahradit šestistupňová manuální převodovka.