Honda Accord 2.4 Executive - Střední třída trochu jinak

Honda Accord 2.4 Executive - Střední třída trochu jinak

 
 
28.5. 2003

Není sporu o tom, že sportovně laděné vozy Accord automobilky Honda patřily vždy k tomu nejlepšímu ve střední třídě, to jsme si však zvykli srovnávat je s běžnou automobilovou konfekcí této kategorie. Sedmá generace Accordu však míří trochu jinam. Výše..

Ze zástupu klasických automobilů střední třídy, reprezentovanými modely jako Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna nebo Toyota Avensis se již před lety vyčlenila skupinka takzvaných prémiových značek. Sem patří BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C, Audi A4 a v poslední době s koketují též Volvo S60, Saab 9-3 a Lexus IS. Důrazně se sem dere též Alfa 156 a od letoška též právě naše testovaná Honda Accord.

Honda dala sbohem nenápadnému vzhledu a sedmé vydání Accordu na silnici přehlédnete jen ztěží. Stylisté správně vystihli nástup „doby hranaté“ a vůz je díky tomu ostrý jako břitva. Přední partie, to je díky pětiúhelníkové masce chladiče nezaměnitelná Honda, i když se s ní musí v současnosti dělit s Mazdou, nově pojaté jsou přední světlomety, které se směrem ke středu vozu netypicky rozšiřují. S novou generací se také japonská značka rozloučila s nízkým pontonem karoserie a vysokými okny, novinka má vysoké boky a ostře klínovitý profil, zakončený výraznou odtrhovou hranou víka zavazadlového prostoru. Skvělý vzhled však překvapivě opticky trochu kazí šestnáctipalcová litá kola, lépe by totiž automobilu slušely ráfky o číslo, případně o dvě větší. Opravdu vysoká zadní partie sází na nedbalou eleganci jednoduchých koncových svítilen. Zmínku zaslouží kromě směrovek umístěných v zrcátkách též propracovaná aerodynamika vozu, činící bezkonkurenční Cx=0,26. Pokud vám součinitel odporu vzduchu nic neříká a nemáte s čím srovnávat, pak vězte, že hybridní kupé Insight, navržené speciálně s ohledem na nízký odpor vzduchu a spotřebu, má Cx=0,25.

Atraktivní kabát však na členství v elitním klubu nestačí, pastva pro oko tedy pokračuje i v interiéru. Stylisticky čisté linie přístrojové desky doplňují kvalitní použité materiály, překvapí však tvrdé plasty na její horní části. Dominantním prvkem kokpitu je středová konzola opět ve tvaru pětiúhelníku, s multifunkčním displejem a velkými ovládacími prvky, potěší také tříramenný volant, který je konečně nastavitelný ve dvou osách. Přístroje v kapličce mají regulovatelné podsvícení LED diodami, dominantní je rychloměr. Naprosto skvělé je ovládání řadicí páky šestistupňové převodovky s přímým řazením. Ta má velmi krátké a naprosto přesné dráhy, což velmi zrychluje řazení, snad pouze hlavice by mohla mít větší průměr. Sedadla mají velmi dobré boční vedení i v ramenní oblasti, posun sedadla a jeho výškové nastavení obstarávají elektromotory. Plynový pedál vozu „vyrůstá“ z podlahy po vzoru BMW 3 a na tohle auto si vzpomenete v souvislosti s Accordem ještě jednou – při jízdě. Pokud patříte k „hračičkům“, asi vás Accord moc nepotěší, protože Honda stále tvrdošíjně odmítá vybavit své vozy palubním počítačem. Odůvodňuje to tím, že toto zařízení rozptyluje pozornost. To je sice pravda, ale zákazním má podle našeho názoru právo se na vlastní žádost nechávat rozptylovat.

Spokojeni budou i cestující na zadních sedadlech, kteří mají dostatek místa pro hlavu, v oblasti kolen jde o lepší průměr. Ne každému ale bude vyhovovat trochu níže umístěný sedák vzadu, s nízkým posazem se však Hondy rodí už pár desítek let. Zavazadlový prostor o objemu 459 l nepatří k největším, avšak svou velikostí zcela postačuje, po sklopení opěradel zadních sedadel se však objeví trochu úzký otvor.

U Hondy se můžete spolehnout na to, že vás vždy překvapí pohonná jednotka, bez ohledu na to, co jste o ní už četli a stejně na tom je i čtyřválec 2.4 i-VTEC Označení VTEC už je snad každému dobře známé, ono „i“ znamená doplnění této technologie plynule proměnným časováním sacích ventilů VTC (variable timing control). Výsledkem je to, že motor neprotestuje ani při jízdě s otáčkami hluboko pod 2000 a od 2500 ot/min plynule a intenzivně zrychluje. Nebyla by to však Honda, aby nezačala žít až ve vysokých otáčkách. Nárůst výkonu je cítit při 4000 otáčkách, dále pak při 4500 ot/min a další překvapení přichystá řidiči překročení 6000 otáček. Zde většina jednotek ztrácí na síle, pro motory Honda však teprve nyní přichází ten správný čas na akceleraci. Škoda jen, že při 7100 ot/min zaráží rozlet čtyřválce omezovač. Pokud by se posunul omezovač přes 8000 otáček, jistě bychom viděli ještě zajímavější čísla, než je současných velmi dobrých 140 kW při 6800 ot/min. Zajímavý je však i točivý moment 223 N.m při 4500 ot/min. Není se tedy čemu divit, že vůz zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dokáže jet rychlostí až 227 km/h. Spotřeba vozu odpovídá výkonu a charakteru motoru, ale tím hlavním je styl jízdy jaký zvolíte. Proto se také během testu pohybovala od příznivých 8,5 l/100 km až k 15 litrům při snaze maximálně využít potenciál výkonného čtyřválce.

Absence aerodynamického svistu ve vysokých rychlostech, to je vůbec jedno z největších překvapení vozu. Vůz může pyšnit brilantní aerodynamikou, takže je svist vzduchu slyšet až někde kolem 180 km/h a výtečné je i odhlučnění kol. Nejenže téměř neslyšíte valivý hluk, ale také přejezd nerovností oznamuje pouze tlumený zvuk, potlačeny na minimum jsou též rázy od děr a hrbolů. Zvuk motoru již tak dobře odhlučněn není, čtyřválec kovově „bzučí“ i v nižších otáčkách, kdy bychom čekali lepší odhlučnění.

A ten podvozek… Jakožto člověk neznalý věci při jízdě s Accordem prakticky nemáte šanci odhalit pohon předních kol. Vůz je totiž suverénně neutrální bez náznaků nedotáčivosti, což je spolu s přesným a poměrně strmým řízením příčinou toho, že si jízdu s Accordem užijete jako s málokterým jiným vozem střední třídy, včetně těch ze segmentu sportovních sedanů prémiové třídy. Protahovat vůz sériemi zatáček poskytuje radost známou ze sportovních vozů a o kvalitách šasi svědčí lépe než cokoliv jiného fakt, že se rychlosti průjezdů zatáček blížily hodnotám, dosaženým se čtyřkolkou Subaru Impreza WRX. Hondu nevyvede z míry ani brzdění v zatáčce, ani náhlé vyhýbací manévry. Případné problémy je připraven řešit systém jízdní stability VSA, ale přinutit kontrolku z rozblikání už vyžaduje opravdu nešetrný přístup k řízení. Když k tomu přidáte velmi účinné brzdy s tradičně příjemným nástupem, stojí před vámi automobil, který má v současnosti na trhu jen málo konkurentů, a pokud je má, naleznete je právě v tom segmentu střední třídy, do něhož se Honda pokusila svůj nový Accord dostat. Pokud bychom měli uvést konkurenta (v našich očích) z nejbližších – BMW řady 3, mohl by snad mít Accord tužší posilovač řízení a tvrdší pérování, ale poměřovat se s extratřídou této kategorie, to asi neměli v plánu ani samotní tvůrci modelu Accord.

Zdá se vám být v zrcadle předchozích řádků Accord příliš dobrý, až k neuvěření? V tom případě nezbývá, než abyste se přesvědčili na vlastní kůži.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 899 000 Kč Cena v testované výbavě: 899 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag na straně řidiče, airbag na straně spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy přední+zadní, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, HID reflektory, ostřikovače předních světel, centrální zamykání, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaný posuv bočních oken, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant ve 2 osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. Nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, kapsa na opěrce řidiče, kapsa na opěrce spolujezdce, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 3:2, zadní loketní opěrka, 3. zadní opěrka hlavy, zadní střední 3 bodový bezpečnostní pás, uchycení dětské sedačky ISOFIX vzadu, zrcátko ve sluneční cloně řidiče s osvětlením, zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce s osvětlením, čtecí lampička, tempomat, klimatizace (A/C)el. dual zone, pylový mikrofiltr, kožený volant, doplňky interieru s imitacídřeva, kliky dveří v chromu, dešťový senzor, nárazník v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, disky kol z lehkých slitin, čidlo venkovní teploty, autorádio s přehrávačem na 6 CD, zabudované reproduktory (počet 8), vestavěná anténa micro, ovládání autorádia na volantu, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů

Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší

Letošní úroda jablek v sadech českých pěstitelů by podle…

České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Českým…

Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích

Pražská teplárenská (PTAS) ukončuje během tohoto…

Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie

Státy Evropské unie přišly v roce 2016 o téměř 150…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2354
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 223 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 227
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 6.9 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1456 / 464
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s…

 



 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s náramky v Česku jede naostro

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s…

Svatbu i líbánky na Mauriciu už má ministr spravedlnosti Jan Kněžínek (za ANO) za sebou, teď se zase naplno…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci obohacují a kdy je jich moc

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci…

Ghaňan, Venezuelan, Černohorec, Rus, samozřejmě Slováci. Ti všichni se trefili v posledním kole FORTUNA:LIGY.…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…