Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CB1100 EX a RS: Sportovnější styl pro velkého naháče

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Honda CB1100 představuje od svého zrodu esenci moderního klasika a prakticky pro každý modelový rok je více či méně upravována. Pro ten příští se dočkala řady designových změn a verze RS.

Honda CB1100 dokonale splňuje představu o vzhledu jednostopého naháče mezi motorkáři z celého světě, protože je namíchána podle receptu, který jen u samotné značky Honda funguje s menšími přestávkami od konce šedesátých let dodnes.

Vpředu je klasický kulatý reflektor nad ním dva budíky a za nimi velká palivová nádrž, pod níž je napříč usazeno čtyřválcové harmonium. Oku lahodící je pak i pohled zezadu na dvojici koncovek výfuku a pružících jednotek.

Pro modelový rok 2017 zůstaly všechny hlavní ingredience na svých místech, ale dočkaly se sympatického okořenění. Honda totiž pro stávající model CB1100 EX i nově příchozí CB1100 RS připravila nově tvarovanou nádrž s více kapkovitým tvarem a objemem 16,8 litru, na níž navazují nové podsedlové kryty a nový tvar má i sedlo a zadní blatník.

Dále došlo na přepracování stupaček a použití kratších výfuků, zajišťujících atraktivnější zvukový projev. K novinkám společným pro obě provedení pak patří i nová LED světla, která celkovému retro stylu motorky dodat modernější nádech.

Model CB1100 EX zůstává stejně, jako tomu bylo v letošním roce věrný 18palcovým kolům s drátěným výpletem, chromovaným blatníkům i tubusům přístrojů a sází na jednobarevné provedení palivové nádrže.

Novinka v podobě CB1100 RS udělá radost především příznivcům stylu konce sedmdesátých let, kdy ke špičce v nabídce značky Honda patřil model CB900F Bol d’Or. Standardem jsou zde totiž 17palcová litá kola a blatníky mají stejný lak jako nádrž, zatímco chromu je použito výrazně méně než u verze EX a navíc je zde strmější úhel řízení a nižší řídítka.

Srdcem obou verzí je vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec o objemu 1140 cm3 s výkonem 66 kW při 7500 min-1 a točivým momentem 91 N.m při 5500 min-1, který roztáčí zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)