Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CB500F: Hodná a nenáročná

Jiří Baborský
Diskuze (8)
Honda CB500F je ideální učební pomůckou začínajících jezdců. Její fotku najdete ve výkladovém slovníku u hesla mírumilovný.

Pokud s motocyklovým světem teprve začínáte a potřebujete získat základní návyky, nebo se do jedné stopy vracíte po delší pauze, případně jste křehká dívka, nepotřebujete mít nutně pod zadkem sto koní a těžké monstrum. Začátečnických motorek není na trhu moc, ale vybere si každý.

Honda má v téhle partičce nové půllitrové želízko. S agresivní maskou a nahrbeným postojem vypadá vážně dobře, na první pohled působí až dospěle.

Stroj je to spíš menší a dlouháni budou mít trochu problém se na něj poskládat, s konfekčními 180 cm jsme ale neměli sebemenší potíže.

Pozice je přirozená, se zdravě sportovním nádechem, sedlo vypadá skromně, ale sto kilometrů jsme v něm zdolali bez problému. A na delší štreky tahle hondička stejně není. Ne že by je nezvládla, ale dlouhé rovné úseky nebo nedej bože dálnice jsou na stroji této kategorie prostě nuda. Hodně na vás fouká, vytočený řadový dvouválec uchu dvakrát nelahodí a v rychlostech nad dálniční limit je hondička už trochu nervózní. Brzy přijdete na to, že se vyplatí sjet na klikaté okresky, které si skvěle užijete. CB500F je lehké jako pírko a v utažených obloucích se naprosto vyžívá. Řadový dvouválec běží hladce a jemně, radostně se vytáčí a kolem šesti tisíc celkem mile vystrčí růžky a je s ním i zábava. Podvozek je velmi příjemným kompromisem, který se nezapotí ani při ostřejším tempu a současně je příjemně komfortní i na rozbité cestě nebo ve městě. Přesně takhle si začátečnickou motorku představujeme. Navíc vás nezruinuje. Stojí rozumných 150.000 Kč, jezdí za 3,5 l/100 km, brzdy a pneumatiky na takovém stroji docela vydrží.

Honda si s CB500F dala jasný cíl a trefila ho na milimetr přesně. Tak to má být.

Plusy

  • Skvělá ovladatelnost
  • Komfortní odpružení
  • Nízké provozní náklady
  • Atraktivní vzhled

Minusy

  • Není pro dlouhány
  • Stabilita ve vysokých rychlostech

Honda CB500F
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 883
Výkon (kW/ot. za min)35/8500
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 43/7000
Převodovka, sek. převod 6stupňová manuální, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Rozvor (mm) 1410
Výška sedla (mm) 785
Pohotovostní hmotnost (kg) 190
Objem nádrže (l) 16,7
Cena (Kč)149 900

Jiří Baborský
Diskuze (8)
Avatar - maxi!
6. 6. 2016 09:23
Re: nová doba!
Hayabusa je praveze celkom prijemna motorka, pokial mas dost silu na tu vahu.
Nie je agresivna, pruzny velky motor vela odpusti. casto prave ostre mensie motory su horsie zvladnutelne
Avatar - white label
6. 6. 2016 00:01
Re: nová doba!
Já tu jezdil od r. 1984 Hodnu CB 400 F SS (R4/408cm3, 6-ti kvalt) z roku 1976, a když jsem ji někde zaparkoval, tak se kolem ní obvykle udělal hlouček zvědavců (je pravda, že byla vždycky naleštěná). Samozřejmě, že nebyla nijak extra silná/rychlá, ale vzhledem k tehdejšímu vozovému parku to byla "raketa". A s otevřeným tlumičem (Marshall) měla parádní zvuk rozléhající se široko daleko.
[odkaz]
[odkaz]
5. 6. 2016 14:18
Re: nová doba!
Tak silniční 250 bych nekoupil. Hodně rychle z toho vyrosteš. Ještě možná skútr do města. V autoškole stejně pravděpodobně jezdil na nějaké šestistovce. Má volba byl Street Triple R. A dodnes mi (na silnici) stačí.
5. 6. 2016 11:57
Re: nová doba!
ja by som siahol po cb650f alebo xj6 ;-) nikdy ma moto nezaujimalo ale vyuzil som moznost na bcko 125cm skuter a konecne mam radost aj ked idem do prace a celkom uvazujem ze by som siel na acko :-)
5. 6. 2016 11:45
Re: nová doba!
záleží kolik je kamarádovi let. jestli má trochu rozumu a pud sebezáchovy, tak nemusí být problém ani s Hayabusou. Jsi to ty, kdo točí heftem. Já si koupil jako první motorku R1200GS, rok na ní jezdil a pak si šel udělat řidičák. Něco jako když před dovolenou u moře jdeš dvakrát na solárko:)