reklama


Honda Civic 1,6 sedan

Honda Civic 1,6 sedan

 
 

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této nejprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této neprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Přídi vévodí již tradiční šípovité světlomety a pětiúhelníková maska chladiče, oživená výrazným žebrováním. Velmi zajímavý je profil vozu. Honda opatřila tento sedan velmi krátkým předním převisem, posunula mu kabinu mírně vpřed a umístila střechu o pár centimetrů výše. Civiku by však prospěla větší kola, ta stávající čtrnáctipalcová se ve velkých výřezech blatníků poněkud ztrácejí. Asi nejzdařilejší částí automobilu je jeho zadní partie. Ta nese originálně pojaté a vysoko umístěné koncové svítilny, překvapí však pouze jediné mlhové světlo, které je navíc nepěkně umístěno v nárazníku.

Honda nebyla nikdy (až na výjimku v podobě roadsteru S2000 - test najdete zde) příznivcem experimentování s tvary přístrojové desky a nový civic to jen potvrzuje. Dojem strohosti podtrhuje navíc monotónní černá barva. To je ale spolu s poněkud tenkým věncem volantu s velkým průměrem všechno, co interiéru lze vytknout. Volant se kupodivu dobře drží, stejně tak hlavice řadicí páky pětistupňové převodovky s přímým řazením s krátkými a velmi přesnými drahami. Sedadla jsou pohodlná a ta přední mají velmi dobré boční vedení. Za zmínku stojí výtečná ergonomie přístrojové desky, zejména pak ovladačů ventilace, které snad ani nelze umístit lépe. Ty se navíc velmi snadno ovládají. Civic sedan však válcuje konkurenci hlavně svou prostorností. Za místo vpředu pro hlavu i kolena by se nemusely stydět ani ty největší vozy střední třídy a totéž platí v podélném směru i o zadních sedadlech (místo nad hlavou vzadu je "tak akorát"). Vzadu je navíc díky zcela ploché podlaze dostatek místa i pro nohy cestujícího uprostřed. Potěší i zavazadlový prostor o objemu 450 l, který má velmi široký vstupní otvor. Opět se však najdou chybičky na kráse. Víko zavazadlového prostoru postrádá jakékoliv čalounění, takže jsou vidět veškeré drátky vedoucí ke světlům. Víko má navíc velmi slabou pružinu, která jej drží otevřené, takže při parkování v kopci hrozí jeho samovolné zavření. Se zavazadlovým prostorem souvisí i pouze dojezdové rezervní kolo.

Pod krátkou přední kapotou se v testovaném voze nacházel čtyřválec s proměnným časováním a zdvihem ventilů VUEC IIo objemu 1,6 l. Ten disponuje nadprůměrným výkonem 81 kW a točivým momentem 152 Nm. Tak jako každý motor Honda miluje i tento vytáčení až do červeného pole, kdy v 6500 ot/min zasáhne omezovač. K aktivaci systému VTEC a následnému zvýšení dynamiky dochází při 4500 ot/min. Na rozdíl od předchozích motorů, však ten v novém sedanu výborně zabírá již od nízkých otáček a je nezvykle pružný, takže není problém jet na "pětku" třeba padesátkou. Při svižné jízdě, kdy jsme využívali dynamiku motoru, jsme naměřili spotřebu 8,1 l na 100 km, což je velmi dobrá hodnota. Jeho jediným nedostatkem pak byla poměrně vysoká hlučnost od nějakých čtyřech tisíc otáček za minutu.

Největší změnu oproti minulé generaci prodělal podvozek. Dvojité lichoběžníky byly nahrazeny vpředu vzpěrami McPherson, vzadu zůstaly. Podvozek je nyní naladěn spíše komfortně (i když drobné nerovnosti dobře netlumí), než sportovně a odpovídá tomu i větší profilové číslo pneumatik (185/60 R 14). To je sice špatná zpráva pro skalní příznivce značky, nicméně dobrá pro ty, kteří se rádi svezou pohodlně i na dlouhé vzdálenosti. Díky této charakteristice se civic na táhlejších nerovnostech pohupoval, náklony v zatáčkách byly ale naštěstí menší, než jsme očekávali. Nic ale neslevil ze svých vyhlášených jízdních vlastností. Výtečně držel zvolenou stopu a byl přísně neutrální. Dostat jej do nedotáčivého smyku vyžadovalo již velmi necitlivé zacházení, dané příliš vysokou nájezdovou rychlostí, nebo řidičskou chybou. Lehká záď jevila v ostře projížděných zatáčkách sklon k přetáčivosti, toto chování však šlo velmi dobře korigovat pouhým přidáním plynu. Spolu s vynikající reakcí vozu na pohyby volantem s elektrickým posilovačem řízení tak honda řidiči poskytne skutečný požitek z jízdy.

Honda Civic sedan je pohodlný a nezvykle prostorný vůz nižší střední třídy s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, řízením a řazením. Má výkonný, úsporný, ale hlučný motor. Masovějšímu rozšíření tohoto automobilu však nejspíš bude bránit poněkud vyšší cena 589.000 Kč. Základní verze tohoto vozu s motorem 1,4/66 kW stojí 479.000 Kč.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 589 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, el. ovl. oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené 3: 2, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:základní

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 478
Rozměr pneu:185/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1468
f) rozchod vzadu (mm): 1469
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama