Honda Civic 1,6 sedan

Honda Civic 1,6 sedan

 
 

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této nejprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této neprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Přídi vévodí již tradiční šípovité světlomety a pětiúhelníková maska chladiče, oživená výrazným žebrováním. Velmi zajímavý je profil vozu. Honda opatřila tento sedan velmi krátkým předním převisem, posunula mu kabinu mírně vpřed a umístila střechu o pár centimetrů výše. Civiku by však prospěla větší kola, ta stávající čtrnáctipalcová se ve velkých výřezech blatníků poněkud ztrácejí. Asi nejzdařilejší částí automobilu je jeho zadní partie. Ta nese originálně pojaté a vysoko umístěné koncové svítilny, překvapí však pouze jediné mlhové světlo, které je navíc nepěkně umístěno v nárazníku.

Honda nebyla nikdy (až na výjimku v podobě roadsteru S2000 - test najdete zde) příznivcem experimentování s tvary přístrojové desky a nový civic to jen potvrzuje. Dojem strohosti podtrhuje navíc monotónní černá barva. To je ale spolu s poněkud tenkým věncem volantu s velkým průměrem všechno, co interiéru lze vytknout. Volant se kupodivu dobře drží, stejně tak hlavice řadicí páky pětistupňové převodovky s přímým řazením s krátkými a velmi přesnými drahami. Sedadla jsou pohodlná a ta přední mají velmi dobré boční vedení. Za zmínku stojí výtečná ergonomie přístrojové desky, zejména pak ovladačů ventilace, které snad ani nelze umístit lépe. Ty se navíc velmi snadno ovládají. Civic sedan však válcuje konkurenci hlavně svou prostorností. Za místo vpředu pro hlavu i kolena by se nemusely stydět ani ty největší vozy střední třídy a totéž platí v podélném směru i o zadních sedadlech (místo nad hlavou vzadu je "tak akorát"). Vzadu je navíc díky zcela ploché podlaze dostatek místa i pro nohy cestujícího uprostřed. Potěší i zavazadlový prostor o objemu 450 l, který má velmi široký vstupní otvor. Opět se však najdou chybičky na kráse. Víko zavazadlového prostoru postrádá jakékoliv čalounění, takže jsou vidět veškeré drátky vedoucí ke světlům. Víko má navíc velmi slabou pružinu, která jej drží otevřené, takže při parkování v kopci hrozí jeho samovolné zavření. Se zavazadlovým prostorem souvisí i pouze dojezdové rezervní kolo.

Pod krátkou přední kapotou se v testovaném voze nacházel čtyřválec s proměnným časováním a zdvihem ventilů VUEC IIo objemu 1,6 l. Ten disponuje nadprůměrným výkonem 81 kW a točivým momentem 152 Nm. Tak jako každý motor Honda miluje i tento vytáčení až do červeného pole, kdy v 6500 ot/min zasáhne omezovač. K aktivaci systému VTEC a následnému zvýšení dynamiky dochází při 4500 ot/min. Na rozdíl od předchozích motorů, však ten v novém sedanu výborně zabírá již od nízkých otáček a je nezvykle pružný, takže není problém jet na "pětku" třeba padesátkou. Při svižné jízdě, kdy jsme využívali dynamiku motoru, jsme naměřili spotřebu 8,1 l na 100 km, což je velmi dobrá hodnota. Jeho jediným nedostatkem pak byla poměrně vysoká hlučnost od nějakých čtyřech tisíc otáček za minutu.

Největší změnu oproti minulé generaci prodělal podvozek. Dvojité lichoběžníky byly nahrazeny vpředu vzpěrami McPherson, vzadu zůstaly. Podvozek je nyní naladěn spíše komfortně (i když drobné nerovnosti dobře netlumí), než sportovně a odpovídá tomu i větší profilové číslo pneumatik (185/60 R 14). To je sice špatná zpráva pro skalní příznivce značky, nicméně dobrá pro ty, kteří se rádi svezou pohodlně i na dlouhé vzdálenosti. Díky této charakteristice se civic na táhlejších nerovnostech pohupoval, náklony v zatáčkách byly ale naštěstí menší, než jsme očekávali. Nic ale neslevil ze svých vyhlášených jízdních vlastností. Výtečně držel zvolenou stopu a byl přísně neutrální. Dostat jej do nedotáčivého smyku vyžadovalo již velmi necitlivé zacházení, dané příliš vysokou nájezdovou rychlostí, nebo řidičskou chybou. Lehká záď jevila v ostře projížděných zatáčkách sklon k přetáčivosti, toto chování však šlo velmi dobře korigovat pouhým přidáním plynu. Spolu s vynikající reakcí vozu na pohyby volantem s elektrickým posilovačem řízení tak honda řidiči poskytne skutečný požitek z jízdy.

Honda Civic sedan je pohodlný a nezvykle prostorný vůz nižší střední třídy s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, řízením a řazením. Má výkonný, úsporný, ale hlučný motor. Masovějšímu rozšíření tohoto automobilu však nejspíš bude bránit poněkud vyšší cena 589.000 Kč. Základní verze tohoto vozu s motorem 1,4/66 kW stojí 479.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 589 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, el. ovl. oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené 3: 2, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:základní

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 478
Rozměr pneu:185/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1468
f) rozchod vzadu (mm): 1469
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
VW Golf GTI TCR je závoďák (téměř) pro každého. Prozkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

VW Golf GTI TCR je závoďák pro každého. Zkoumali jsme jej v Rakousku (+video)

Dnes 18:15

U jezera Wörthersee jsme se důkladně seznámili s GTI pro sérii TCR.




Blesk.cz

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…