Honda Civic 1,6 sedan

Honda Civic 1,6 sedan

 
 

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této nejprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této neprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Přídi vévodí již tradiční šípovité světlomety a pětiúhelníková maska chladiče, oživená výrazným žebrováním. Velmi zajímavý je profil vozu. Honda opatřila tento sedan velmi krátkým předním převisem, posunula mu kabinu mírně vpřed a umístila střechu o pár centimetrů výše. Civiku by však prospěla větší kola, ta stávající čtrnáctipalcová se ve velkých výřezech blatníků poněkud ztrácejí. Asi nejzdařilejší částí automobilu je jeho zadní partie. Ta nese originálně pojaté a vysoko umístěné koncové svítilny, překvapí však pouze jediné mlhové světlo, které je navíc nepěkně umístěno v nárazníku.

Honda nebyla nikdy (až na výjimku v podobě roadsteru S2000 - test najdete zde) příznivcem experimentování s tvary přístrojové desky a nový civic to jen potvrzuje. Dojem strohosti podtrhuje navíc monotónní černá barva. To je ale spolu s poněkud tenkým věncem volantu s velkým průměrem všechno, co interiéru lze vytknout. Volant se kupodivu dobře drží, stejně tak hlavice řadicí páky pětistupňové převodovky s přímým řazením s krátkými a velmi přesnými drahami. Sedadla jsou pohodlná a ta přední mají velmi dobré boční vedení. Za zmínku stojí výtečná ergonomie přístrojové desky, zejména pak ovladačů ventilace, které snad ani nelze umístit lépe. Ty se navíc velmi snadno ovládají. Civic sedan však válcuje konkurenci hlavně svou prostorností. Za místo vpředu pro hlavu i kolena by se nemusely stydět ani ty největší vozy střední třídy a totéž platí v podélném směru i o zadních sedadlech (místo nad hlavou vzadu je "tak akorát"). Vzadu je navíc díky zcela ploché podlaze dostatek místa i pro nohy cestujícího uprostřed. Potěší i zavazadlový prostor o objemu 450 l, který má velmi široký vstupní otvor. Opět se však najdou chybičky na kráse. Víko zavazadlového prostoru postrádá jakékoliv čalounění, takže jsou vidět veškeré drátky vedoucí ke světlům. Víko má navíc velmi slabou pružinu, která jej drží otevřené, takže při parkování v kopci hrozí jeho samovolné zavření. Se zavazadlovým prostorem souvisí i pouze dojezdové rezervní kolo.

Pod krátkou přední kapotou se v testovaném voze nacházel čtyřválec s proměnným časováním a zdvihem ventilů VUEC IIo objemu 1,6 l. Ten disponuje nadprůměrným výkonem 81 kW a točivým momentem 152 Nm. Tak jako každý motor Honda miluje i tento vytáčení až do červeného pole, kdy v 6500 ot/min zasáhne omezovač. K aktivaci systému VTEC a následnému zvýšení dynamiky dochází při 4500 ot/min. Na rozdíl od předchozích motorů, však ten v novém sedanu výborně zabírá již od nízkých otáček a je nezvykle pružný, takže není problém jet na "pětku" třeba padesátkou. Při svižné jízdě, kdy jsme využívali dynamiku motoru, jsme naměřili spotřebu 8,1 l na 100 km, což je velmi dobrá hodnota. Jeho jediným nedostatkem pak byla poměrně vysoká hlučnost od nějakých čtyřech tisíc otáček za minutu.

Největší změnu oproti minulé generaci prodělal podvozek. Dvojité lichoběžníky byly nahrazeny vpředu vzpěrami McPherson, vzadu zůstaly. Podvozek je nyní naladěn spíše komfortně (i když drobné nerovnosti dobře netlumí), než sportovně a odpovídá tomu i větší profilové číslo pneumatik (185/60 R 14). To je sice špatná zpráva pro skalní příznivce značky, nicméně dobrá pro ty, kteří se rádi svezou pohodlně i na dlouhé vzdálenosti. Díky této charakteristice se civic na táhlejších nerovnostech pohupoval, náklony v zatáčkách byly ale naštěstí menší, než jsme očekávali. Nic ale neslevil ze svých vyhlášených jízdních vlastností. Výtečně držel zvolenou stopu a byl přísně neutrální. Dostat jej do nedotáčivého smyku vyžadovalo již velmi necitlivé zacházení, dané příliš vysokou nájezdovou rychlostí, nebo řidičskou chybou. Lehká záď jevila v ostře projížděných zatáčkách sklon k přetáčivosti, toto chování však šlo velmi dobře korigovat pouhým přidáním plynu. Spolu s vynikající reakcí vozu na pohyby volantem s elektrickým posilovačem řízení tak honda řidiči poskytne skutečný požitek z jízdy.

Honda Civic sedan je pohodlný a nezvykle prostorný vůz nižší střední třídy s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, řízením a řazením. Má výkonný, úsporný, ale hlučný motor. Masovějšímu rozšíření tohoto automobilu však nejspíš bude bránit poněkud vyšší cena 589.000 Kč. Základní verze tohoto vozu s motorem 1,4/66 kW stojí 479.000 Kč.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 589 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, el. ovl. oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené 3: 2, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:základní

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu

Turecké pozemní síly se v neděli probojovaly do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 478
Rozměr pneu:185/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1468
f) rozchod vzadu (mm): 1469
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným startem ve druhé desítce. Vítkové se nedařilo

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným…

 V dnešních závodech Světového poháru s hromadným startem v Anterselvě si lépe vedla mužská část českého…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…