Honda Civic 1,6 sedan

Honda Civic 1,6 sedan

 
 

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této nejprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Čtyřdveřový sedan Honda Civic byl na českém trhu první karosářskou variantou sedmé generace této neprodávanější modelové řady japonské automobilky. Ve srovnání s předchůdcem vypadá méně sportovně, potřebný švih však rozhodně Civicu nechybí.

Přídi vévodí již tradiční šípovité světlomety a pětiúhelníková maska chladiče, oživená výrazným žebrováním. Velmi zajímavý je profil vozu. Honda opatřila tento sedan velmi krátkým předním převisem, posunula mu kabinu mírně vpřed a umístila střechu o pár centimetrů výše. Civiku by však prospěla větší kola, ta stávající čtrnáctipalcová se ve velkých výřezech blatníků poněkud ztrácejí. Asi nejzdařilejší částí automobilu je jeho zadní partie. Ta nese originálně pojaté a vysoko umístěné koncové svítilny, překvapí však pouze jediné mlhové světlo, které je navíc nepěkně umístěno v nárazníku.

Honda nebyla nikdy (až na výjimku v podobě roadsteru S2000 - test najdete zde) příznivcem experimentování s tvary přístrojové desky a nový civic to jen potvrzuje. Dojem strohosti podtrhuje navíc monotónní černá barva. To je ale spolu s poněkud tenkým věncem volantu s velkým průměrem všechno, co interiéru lze vytknout. Volant se kupodivu dobře drží, stejně tak hlavice řadicí páky pětistupňové převodovky s přímým řazením s krátkými a velmi přesnými drahami. Sedadla jsou pohodlná a ta přední mají velmi dobré boční vedení. Za zmínku stojí výtečná ergonomie přístrojové desky, zejména pak ovladačů ventilace, které snad ani nelze umístit lépe. Ty se navíc velmi snadno ovládají. Civic sedan však válcuje konkurenci hlavně svou prostorností. Za místo vpředu pro hlavu i kolena by se nemusely stydět ani ty největší vozy střední třídy a totéž platí v podélném směru i o zadních sedadlech (místo nad hlavou vzadu je "tak akorát"). Vzadu je navíc díky zcela ploché podlaze dostatek místa i pro nohy cestujícího uprostřed. Potěší i zavazadlový prostor o objemu 450 l, který má velmi široký vstupní otvor. Opět se však najdou chybičky na kráse. Víko zavazadlového prostoru postrádá jakékoliv čalounění, takže jsou vidět veškeré drátky vedoucí ke světlům. Víko má navíc velmi slabou pružinu, která jej drží otevřené, takže při parkování v kopci hrozí jeho samovolné zavření. Se zavazadlovým prostorem souvisí i pouze dojezdové rezervní kolo.

Pod krátkou přední kapotou se v testovaném voze nacházel čtyřválec s proměnným časováním a zdvihem ventilů VUEC IIo objemu 1,6 l. Ten disponuje nadprůměrným výkonem 81 kW a točivým momentem 152 Nm. Tak jako každý motor Honda miluje i tento vytáčení až do červeného pole, kdy v 6500 ot/min zasáhne omezovač. K aktivaci systému VTEC a následnému zvýšení dynamiky dochází při 4500 ot/min. Na rozdíl od předchozích motorů, však ten v novém sedanu výborně zabírá již od nízkých otáček a je nezvykle pružný, takže není problém jet na "pětku" třeba padesátkou. Při svižné jízdě, kdy jsme využívali dynamiku motoru, jsme naměřili spotřebu 8,1 l na 100 km, což je velmi dobrá hodnota. Jeho jediným nedostatkem pak byla poměrně vysoká hlučnost od nějakých čtyřech tisíc otáček za minutu.

Největší změnu oproti minulé generaci prodělal podvozek. Dvojité lichoběžníky byly nahrazeny vpředu vzpěrami McPherson, vzadu zůstaly. Podvozek je nyní naladěn spíše komfortně (i když drobné nerovnosti dobře netlumí), než sportovně a odpovídá tomu i větší profilové číslo pneumatik (185/60 R 14). To je sice špatná zpráva pro skalní příznivce značky, nicméně dobrá pro ty, kteří se rádi svezou pohodlně i na dlouhé vzdálenosti. Díky této charakteristice se civic na táhlejších nerovnostech pohupoval, náklony v zatáčkách byly ale naštěstí menší, než jsme očekávali. Nic ale neslevil ze svých vyhlášených jízdních vlastností. Výtečně držel zvolenou stopu a byl přísně neutrální. Dostat jej do nedotáčivého smyku vyžadovalo již velmi necitlivé zacházení, dané příliš vysokou nájezdovou rychlostí, nebo řidičskou chybou. Lehká záď jevila v ostře projížděných zatáčkách sklon k přetáčivosti, toto chování však šlo velmi dobře korigovat pouhým přidáním plynu. Spolu s vynikající reakcí vozu na pohyby volantem s elektrickým posilovačem řízení tak honda řidiči poskytne skutečný požitek z jízdy.

Honda Civic sedan je pohodlný a nezvykle prostorný vůz nižší střední třídy s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, řízením a řazením. Má výkonný, úsporný, ale hlučný motor. Masovějšímu rozšíření tohoto automobilu však nejspíš bude bránit poněkud vyšší cena 589.000 Kč. Základní verze tohoto vozu s motorem 1,4/66 kW stojí 479.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 589 000 Kč Cena v testované výbavě: 589 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér, el. ovl. oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené 3: 2, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vestavěná anténa

Výbava testovaného vozu:základní

Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno Soud znovu projednává kauzu Marka Dalíka. Údajně nevypověděl všechno

Sedm let vězení a peněžitý trest 21,9 milionu korun…

Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu? Akcie, měny & názory Jakuba Bruknera: Favorit biotechu?

Již dávno tak úplně neplatí, že by se v segmentu…

Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET Ztrátových prodejen na vesnicích přibývá. I kvůli EET

Počty ztrátových prodejen v menších obcích v Česku…

Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný Školství je priorita, ale někde se ušetřit musí, říká Pilný

Ministr školství Štech ubránil pro svůj rezort 1,8…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 478
Rozměr pneu:185/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1468
f) rozchod vzadu (mm): 1469
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

Dnes 11:52

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace řady 7. Výroční vydání aktuální řady 7 s exkluzivním designem exteriéru a interiéru podtrhuje charakter luxusních limuzín.




Blesk.cz

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je…

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl, usmívá se útočník Zbrojovky

Nová smlouva pro Škodu! Nikdo jiný mě nechtěl,…

Žádné nevraživé pohledy z obou stran, naopak idylka. Útočník Michal Škoda (29) se po návratu do Brna…

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou hvězdu, Plzeň Limberského

Sestavy do boje o LM: Slavia řeší posily i novou…

Od prvních minut na plné pecky. Fotbalisté Slavie a Viktorie Plzeň vyběhnou do úvodního ostrého, zároveň jednoho…

 

Reflex.cz

Historie erotických hraček: Kleopatra používala vibrátor složený z papyrusu a živých včel

Historie erotických hraček: Kleopatra používala…

Nejstarší erotická pomůcka byla vyrobena z kamene a její stáří se datuje dobou kamennou, tedy dobou před více…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…