Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: 160k turbodiesel Earth Dreams a devítistupňový automat

Michal Fokt
Diskuze (64)
Na americkém trhu dnes Honda začíná prodávat omlazené CR-V a v Evropě se oficiálně představuje jeho nová motorizace pro zdejší region.

Honda CR-V čtvrté generace byla v USA uvedena téměř o rok dříve, než v Evropě a proto už tam nastal čas pro facelift, jenž přichází s modelovým rokem 2015. V Evropě se začne tato verze prodávat na jaře 2015 a přestože k představení finální verze dojde až v Ženevě, překvapení si Japonci přichystali i pro nás. Na pařížském autosalonu se prezentuje v pořadí druhý evropský motor z nové generace Earth Dreams Technology a opět je to turbodiesel.

Honda zatím není úplně konkrétní, co se jeho technického řešení týče, nicméně dost možná se jedná o potvrzení šuškandy na téma přeplňování dvěma turbodmychadly. Konstrukčně vychází ze současného 1.6 i-DTEC a poskytne výkon 118 kW a točivý moment 350 N.m. Nahradí tak dosavadní 2.2 i-DTEC se 110 kW a 350 N.m, těžit ale nebude jen z většího výkonu, ale také výrazně nižší hmotnosti. Má se jednat o nejúspornější nafťák těchto parametrů ve třídě s emisemi CO2 pod 130 g/km, což je o 11 % méně, než u dosavadní dvadvojky, která se už nebude upravovat pro normu Euro 6. CR-V také dává sbohem poněkud anachronickému pětistupňovému měničovému automatu, který nahradí devítistupňová skříň od ZF, s nímž půjde spotřeba ještě o kus dolů.

Ale pojďme zpět k americkému faceliftu. Dá se očekávat, že provedené změny budou provedeny též u evropské specifikace a co se vnějšího vzhledu týče, nejprodávanější SUV na americkém trhu dostává modernější masku chladiče, přepracovaný přední a zadní nárazník, novou optiku zadních svítilen i předních světlometů, do jejichž obrysu je zakomponován pás denních LED a černou plochu od okem pátých dveří nahrazuje stříbrná lišta.

V nabídce se také objevují nové designy kol včetně efektních 18" "turbínových" ráfků. Interiér prošel lehkými retušemi - část palubní desky je potažena (něčím jako) kůží, přibylo pár decentních stříbrných lišt a "piano black", respektive dřevěných dekorů. Ze středového panelu byla odstraněna ruční brzda a přepracovaný prostor nabízí více odkládacích prostor. Nesmí chybět 7" dotyková obrazovka infotainment systému a spousty čudlítek k deaktivaci asistenčních systémů.

Také Amerika dostává nový přímovstřikový motor Earth Dreams, v tomto případě jde o benzinový čtyřválec 2.4 DOHC i-VTEC s podobným výkonem jako doposud (138 kW) avšak s o 11 % větším točivým momentem (245 N.m) s plošší křivkou průběhu. I v USA končí pětistupňový automat, tam jej však nahrazuje nové CVT Earth Dreams se systémem řazení G-design Shift, jehož projev má být velmi podobný klasickému automatu, tedy bez pocitu "gumovosti", kdy nárůst otáček neodpovídá rozdílu ve zrychlování. Samozřejmostí je, že nový agregát poskytne více dynamiky a menší spotřebu.

Nové je také naladění podvozku, jenž má nové pružiny, tlumiče i stabilizátory a poskytne tak ještě lepší jízdní vlastnosti i komfort. Evropa dostane své vylepšené CR-V na jaře 2015 a to včetně zmíněného nafťáku.

Honda dále potvrdila, že malé SUV HR-V, které se v Paříži představí jako předsériový prototyp, bude vybaveno benzinovým motorem 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams a 120k turbodieselem 1.6 i-DTEC Earth Dreams, známým už z CR-V a Civicu. Vzhledem k dřívějšímu potvrzení atmosférického motoru 1.3 DOHC i-VTEC Earth Dreams pro třetí generaci Jazzu se zdá, že se downsizing benzinových motorů u Hondy prozatím odkládá.

Michal Fokt
Diskuze (64)
2. 10. 2014 14:33
Re: Hondaissance
ee, pozri si zlate dobre subaru - 22cm svetla vyska a jazdne vlastnosti - skoda porovnavat
2. 10. 2014 14:01
Re: Dobrý zprávy
O kolik je Kuga menší? 5 cm? ;-)
Avatar - Ham.
2. 10. 2014 13:48
Re: Povedený face
Tvůj problém je, že srovnáváš starou 2.2 s novou 1.6 která ještě ani není v prodeji. Všechny dvoulitry se při přechodu na euro 6 posunuly s výkonem nahoru, minimálně někam na litrový výkon přes 100hp z litru. Takže předpokládám, že i 2.2 by byla někde na 220 hp + a krouťák 450-500 Nm, tedy o level jinde než ta jedna šestka. A až se ta 1.6 dostane na trh, tak bude na trhu např. Kuga s 2.0 TDCI s 210hp.
Pokud se bavíme o dieselu, tak se bavíme o Evropě a tady CRV rostla v prvním pololetí o 7%. Ovšem celý segment rostl o 10%, CRV tudíž ztrácí tržní podíl, mimo jiné RAV-4 nebo CX-5, které jsou celosvětově daleko za CRV, v Evropě CRV válcují a rostou o 30%. Takže chápu tvé nadšení z modelu Hondy, který se jako jeden z mála v Evropě nepropadá v prodejích, ale bohužel i on "pomáhá" ke ztrátě tržního podílu Hondy.
2. 10. 2014 13:24
Re: Povedený face
No vždyť říkám, ať se děje, co se děje. Dříve měla Honda v rámci třídy paletu, která sahala od základů po top, na který konkurence ani třeba neměla odpověď.
Teď se mám smířit s tím, že se budu utěšovat masovou konkurencí, která nikdy nebyla vnímána motorářsky tak silně jako Honda, navíc, když i tato konkurence nabízí výkonově vyšší top nabídku v prestižnější objemové třídě (?)
Ano, jsem ochoten akceptovat, že diesel a evropský trh nejsou pro Hondu prioritní. Ale v kontextu toho, co zde lze koupit nevidím důvod za to hondě tleskat. Navíc, když je podobná situace i v benzínech.
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 13:20
Re: Psychologie většího
Tak puvodne jsem prisel se 160 konmi, nekdo se toho chytil a udelal z toho 170. Jsem si rikal, asi vi vice nez ja, ale nakonec to bylo mimo.
Je otazka, jestli prijde novy Accord a jakou bude mit motorizaci. Pokud by prisel s necim 180+ pak by stalo se nad tim nepouzitim pozastavovat. Takhle si klidne muzem rikat, co Accord bude take koncit v dieslu na 160konich???
V Civicu se to dle meho objevi v nove generaci. wow efekt by u pristi schazel a dnes je urcite i vetsi poptavka po 1,6 nez po 2,2 ;-)