Honda CR-V: 160k turbodiesel Earth Dreams a devítistupňový automat
Honda CR-V čtvrté generace byla v USA uvedena téměř o rok dříve, než v Evropě a proto už tam nastal čas pro facelift, jenž přichází s modelovým rokem 2015. V Evropě se začne tato verze prodávat na jaře 2015 a přestože k představení finální verze dojde až v Ženevě, překvapení si Japonci přichystali i pro nás. Na pařížském autosalonu se prezentuje v pořadí druhý evropský motor z nové generace Earth Dreams Technology a opět je to turbodiesel.
Honda zatím není úplně konkrétní, co se jeho technického řešení týče, nicméně dost možná se jedná o potvrzení šuškandy na téma přeplňování dvěma turbodmychadly. Konstrukčně vychází ze současného 1.6 i-DTEC a poskytne výkon 118 kW a točivý moment 350 N.m. Nahradí tak dosavadní 2.2 i-DTEC se 110 kW a 350 N.m, těžit ale nebude jen z většího výkonu, ale také výrazně nižší hmotnosti. Má se jednat o nejúspornější nafťák těchto parametrů ve třídě s emisemi CO2 pod 130 g/km, což je o 11 % méně, než u dosavadní dvadvojky, která se už nebude upravovat pro normu Euro 6. CR-V také dává sbohem poněkud anachronickému pětistupňovému měničovému automatu, který nahradí devítistupňová skříň od ZF, s nímž půjde spotřeba ještě o kus dolů.
Ale pojďme zpět k americkému faceliftu. Dá se očekávat, že provedené změny budou provedeny též u evropské specifikace a co se vnějšího vzhledu týče, nejprodávanější SUV na americkém trhu dostává modernější masku chladiče, přepracovaný přední a zadní nárazník, novou optiku zadních svítilen i předních světlometů, do jejichž obrysu je zakomponován pás denních LED a černou plochu od okem pátých dveří nahrazuje stříbrná lišta.
V nabídce se také objevují nové designy kol včetně efektních 18" "turbínových" ráfků. Interiér prošel lehkými retušemi - část palubní desky je potažena (něčím jako) kůží, přibylo pár decentních stříbrných lišt a "piano black", respektive dřevěných dekorů. Ze středového panelu byla odstraněna ruční brzda a přepracovaný prostor nabízí více odkládacích prostor. Nesmí chybět 7" dotyková obrazovka infotainment systému a spousty čudlítek k deaktivaci asistenčních systémů.
Také Amerika dostává nový přímovstřikový motor Earth Dreams, v tomto případě jde o benzinový čtyřválec 2.4 DOHC i-VTEC s podobným výkonem jako doposud (138 kW) avšak s o 11 % větším točivým momentem (245 N.m) s plošší křivkou průběhu. I v USA končí pětistupňový automat, tam jej však nahrazuje nové CVT Earth Dreams se systémem řazení G-design Shift, jehož projev má být velmi podobný klasickému automatu, tedy bez pocitu "gumovosti", kdy nárůst otáček neodpovídá rozdílu ve zrychlování. Samozřejmostí je, že nový agregát poskytne více dynamiky a menší spotřebu.
Nové je také naladění podvozku, jenž má nové pružiny, tlumiče i stabilizátory a poskytne tak ještě lepší jízdní vlastnosti i komfort. Evropa dostane své vylepšené CR-V na jaře 2015 a to včetně zmíněného nafťáku.
Honda dále potvrdila, že malé SUV HR-V, které se v Paříži představí jako předsériový prototyp, bude vybaveno benzinovým motorem 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams a 120k turbodieselem 1.6 i-DTEC Earth Dreams, známým už z CR-V a Civicu. Vzhledem k dřívějšímu potvrzení atmosférického motoru 1.3 DOHC i-VTEC Earth Dreams pro třetí generaci Jazzu se zdá, že se downsizing benzinových motorů u Hondy prozatím odkládá.