Test Auto.cz

Honda CR-V 2,2 i-DTEC – Geniálně univerzální

16.11. 2012
Verdikt
 

Nová Honda CR-V moc krásy nepobrala, jinak se ale ve všem zlepšila a patří k nejlepším SUV na trhu.

Honda CR-V, která kdysi byla u zrodu kategorie SUV, nikdy nepatřila k nejhezčím autům na trhu a ani nová generace na tom mnoho nezmění. Vzhled se totiž proti předchozí, extravagantně pojaté, generaci přepracoval jen evolučně.

Stejný přístup ale platí i pro (skoro) všechno ostatní. Nový motor 2,2 i-DTEC Honda dopřála CR-V už při modernizaci předchozí generace, a tak se tentokrát pozornost konstruktérů zaměřila na zlepšení komfortu, pilování důležitých celků a chytřejší využití vnitřního prostoru.

Začněme od karoserie. Ta je stejně dlouhá, široká a má i shodný rozvor. Auto se ale snížilo o tři centimetry při současném zvětšení světle výšky dieselové verze ze 155 na 165 mm a vnitřní prostor zůstal zachován. Současně s tím se zlepšila torzní tuhost karoserie, snížila nakládací hrana zavazadlového prostoru a zlepšilo se i odhlučnění interiéru – zkrátka pokrok na všech frontách.

obrázek [600 x 347]  

Nezapomnělo se ani na oblíbené LED denní svícení, které je součástí hlavních světlometů, a diody najdeme i v zadních světlech. Ke správnému SUV samozřejmě patří i nelakované ochranné plasty (bez nich by se CR-V dost dobře mohla vydávat i za MPV), u Hondy systematicky obepínají celou karoserii a mají i jednu hodně užitečnou funkci. Díky nim mohou boční dveře překrývat prahy, a tak nehrozí ušpinění nohavic při vystupování.

Interiér se inspiruje u předchůdce i u současného Civicu. Zachovává hlavní přednosti, jako je vyvýšená řadicí páka, která je doslova hezky po ruce, nebo přehledný přístrojový štít, a k tomu přidává inovace v podobě centrálně umístěného informačního displeje nebo oble tvarované palubní desky, která nechává cestujícím více prostoru.

Interiér sice ve velkém sází na tvrdé plasty, jedná se ale o kvalitní materiály a zpracování auta vyráběného v anglickém Swindonu je příkladně špičkové.

obrázek [600 x 375]  

V souladu s aktuálními trendy mezi sedadly vyrostl vyšší středový tunel. Loketní opěrka je nově jeho součástí, ovládání vyhřívaných sedadel se posunulo do dostupnější polohy, ruční brzda má konečně normální páku a mezi sedadly najdeme držáky na tři místo stávajících dvou lahví s pitím. Příjemným bonusem je pak čalounění části středového tunelu v místě, kde by mohlo dojít ke styku s řidičovým kolenem.

Další novinkou je elektrické ovládání pátých dveří, které je asi tím nejlepším na trhu. Systém Hondy totiž nebojuje, ale opravdu pomáhá – víko zavazadlového prostoru umí zvednout nebo kontrolovaně spustit, při manuálním zásahu ale neprotestuje a nechá se rychleji zavřít přitlačením rukou.

Stejně se nám líbí sklápění zadních dělených sedadel, které je jen krůček od geniálního systému Karakuri v Mazdě. Zadní lavice je bohužel dělená jen na dvě části, každou z nich lze ale jednoduše sklopit prostým zatažením za páku v zavazadlovém prostoru nebo vedle sedadla. O zbytek, tedy překlopení sedáku a sklopení opěradla, se už postará mechanismus sám.

obrázek [600 x 403]  

Pod kapotou najdeme motor 2,2 i-DTEC, který debutoval už před čtyřmi lety v Accordu a pro použití v CR-V byl jen lehce inovován. Technika, tvořená hliníkovým blokem a hlavou, vyvažovacím hřídelem nebo piezoelektrickými vstřikovači, je ovšem zcela na výši doby. To samé platí pro parametry 110 kW a 350 Nm. Honda má navíc v záloze i silnější provedení se 132 kW a 380 Nm, to si ale schovává výhradně pro Accord.

Motor navíc k výbornému odhlučnění přidává i příjemnou charakteristiku. Síla turbodieselu se rozvíjí zcela plynule od volnoběhu do středního pásma otáček, kde při 2000 min-1 nastupuje maximum točivého momentu a poblíž této hodnoty křivka zůstává až ke třem tisícům otáček. Výkon dál pozvolna roste, takže občasné vytáčení není tak zbytečnou činností jako u jiných turbodieselů.

obrázek [600 x 363]  

Hlavní předností dieselové CR-V je kultivovaný projev, dynamikou přece jen něco ztrácí na Mazdu CX-5 2,2 Skyactiv-D i posledně testované Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D. Na druhou stranu zpřevodování odpovídá možnostem 2,2litrového agregátu – přeskoky mezi jednotlivými stupni jsou nastaveny optimálně a šestka při dálničních 130 km/h točí poněkud vyšších 2600 min-1. I v takových otáčkách se motor neprojevuje hlučně a naopak je plně při síle. Dálniční akcelerace mu proto nečiní problém, elektronický omezovač rychlosti ji zastaví při 195 km/h, krátce před dosažením maxima výkonu.

I při vysokých rychlostech a časté akceleraci přitom motor nepřekračuje desetilitrovou spotřebu. Běžný styl jízdy ve městě i na dálnici ale znamená odběr okolo sedmi litrů (při ustálených 130 km/h průměr 7,2 l/100 km), a to navzdory již nižším venkovním teplotám a jízdě na zimních pneumatikách.

obrázek [600 x 395]  

Pozitivní vliv na spotřebu má mimo jiné modernizovaný pohon všech kol. Nová generace systému Real Time AWD má místo dvojice mechanicky poháněných hydraulických čerpadel jediné s elektrickým pohonem. Výsledkem je úspora 16 kg hmotnosti a snížení vnitřního tření o 59 % při současném zrychlení reakcí.

Čtyřkolka funguje plně automaticky a přizpůsobuje se aktuálním provozním podmínkám, přímo se nabízí analogie s výborným a uživatelsky nenáročným systémem Haldex 4. generace. Například při rozjezdu jde okamžitě určitá porce točivého momentu na zadní kola. Další užitečnou funkcí Real Time AWD je přizpůsobení se údajům o trakci jednotlivých kol a náklonu vozidla. V určitých situacích (jízda do kopce, jízda na sněhu) se proto může na zadní kola přenášet více točivého momentu než na ta přední.

O pohotovém umístění řadicí páky už byla řeč. Pochvalu zaslouží i přesnost řazení, i když dokonalosti Civicu úplně nedosahuje, a vyvážený chod spojkového pedálu – je přesný, klade jen mírný odpor a spojka zabírá až v horní části. A povedlo se i řízení, které přešlo na elektromechanický princip posilovače, a přesto zachovává přesnost reakcí i přiměřenou odezvu od kol.

obrázek [600 x 283]  

Podvozek těží z výhod tužší karoserie. Konstruktéři Hondy si proto mohli dovolit přepracovat obě nápravy, například vzadu dosáhli o 10 % účinnějšího tlumení. Cestovní komfort se díky tomu znatelně zlepšil. V souladu se sportovními tradicemi výrobce sice auto i nadále věrně kopíruje terén, přes nerovnosti se ale přenáší zlehka, mezi SUV patří k nejpohodlnějším.

Auto si zachovává jistotou a předvídatelnost za všech okolností – provedené modifikace karoserie a podvozku se vyplatily. CR-V se po silnici pohybuje jako hodně dobré rodinné kombi a k tomu přidává bonus v podobě vyššího posazu. Jediným neduhem je podélné rozhoupání karoserie při velmi rychlém průjezdu zatáčkou se zvlněným povrchem, podobné jako u Škody Superb.

Drobnou nevýhodou je světlá výška, 165 mm je sice o 1,5 centimetru víc než u Mini Countryman, většina SUV ale nabízí víc; nakonec i Octavia Scout je na tom se svými 179 mm lépe. Ruku v ruce s tím jde i omezená zkřižitelnost náprav. Nicméně dnes jsou hlavními argumenty pro nákup SUV vyšší posaz, design a možnost pohonu všech kol, takže na tomto kdysi důležitém aspektu tolik nezáleží.

obrázek [600 x 307]  

Závěr

Hledat na CR-V nějaké slabiny je skoro jako pověstný průzkum kupky sena. Je tu samozřejmě design, který podle evropských měřítek určitě není krásný. Co se ale týká techniky, kvality zpracování a množství chytrých řešení, patří nové SUV od Hondy na špičku – a výsledný dojem se s každým ujetým kilometrem zlepšuje.

Na jeden problém jsme ale přece jen narazili, a to doslova: pod otevřenými pátými dveřmi zůstává 180 cm, takže hlavy vyšších řidičů jsou v ohrožení. Jinak ale v plně vybaveném funguje všechno na jedničku, jen u výborně naladěného adaptivního tempomatu a systému pro udržování v pruzích stojí za zvážení, zda má příplatek 75 tisíc korun smysl. Dieselové CR-V v nejvyšší specifikaci Executive pořídíte bez tohoto příplatku za 889 tisíc (mimochodem, Accord Tourer bez pohonu všech kol je dnes jen o 50 tisíc levnější), slušně vybavený dieselový základ Comfort je pak o rovných 200 tisíc levnější.

obrázek [600 x 348]  

První cena vozu544.000 Kč (2,0 i-VTEC/114 kW S)
První cena vozu s testovanou motorizací689.000 Kč (2,2 i-DTEC/110 kW Comfort)
Základní cena testovaného vozu889.000 Kč (2,2 i-DTEC/110 kW Executive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.014.000 Kč (2,2 i-DTEC/110 kW Executive)

Plusy

  • Kultivovaný, tichý a úsporný motor
  • Přesné řízení a řazení
  • Výborná ovladatelnost i tlumení nerovností
  • Boční dveře kryjí prahy, při vystupování se člověk neušpiní
  • Jednoduchý systém sklápění zadních sedadel
  • Bezzátkové víčko nádrže

Minusy

  • Malý úhel otevření pátých dveří
  • Velký příplatek za navigaci a za pokročilé bezpečnostní systémy
  • Turbodiesel jen jako 4x4, pevně dané konfigurace výbavy
  • Vnější design je zbytečně kontroverzní
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 889 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 014 000 Kč

Základní výbava:6 airbagů, s možností deaktivace airbagu spolujezdce, ABS + EBD + BA + VSA + TSA, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + el. nastavitelná bederní opěrka, 4 reproduktory + vstupy AUX a USB, dualní automatická klimatizace, autorádio s podporou MP3, dojezdové kolo, kryt zavazadlového prostoru, stěrače s dešťovým senzorem a automatické spínání světel při setmění, zadní parkovací kamera + parkovací senzory (vpředu a vzadu) , elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, sklápění vnějších zpětných zrcátek pomocí dálkového ovládání, Bluetooth Hands Free Telephone (HFT) , kožený volant a kožená hlavice řadící páky, alarm, přední mlhová světla, ovládání oken pomocí dálkového ovládání, zadní výdech klimatizace, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Bi-HID světlomety, aktivní přisvěcování do zatáček (ACL) , automatické přepínání dálkových světel (HSS) , prémiový audiosystém + Subwoofer + DAB Audio, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla spolujezdce, tmavá boční a zadní skla, střešní ližiny ve stříbrné barvě, 18'' kola z lehkých slitin, kožený interiér, bezklíčový vstup a zapalování , elektrické otevírání pátých dveří, el. nastavitelné sedadlo řidiče (8 směrů), včetně možnosti uložení 2 poloh nastavení, panoramatická střecha a další.

Výbava testovaného vozu:Systém pro udržování v jízdním pruhu (LKAS) + systém pro zmírnění následků nehody (CMBS) + adaptivní tempomat (ACC) (+75.000,-), HDD Navigace + video vstup (+50.000,-)

Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 2,2 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 5.1 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1653 / 547
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2,2 i-DTEC – Geniálně univerzální







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…