Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

 
 

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Jízda s HR-V je zajímavá především díky vyššímu posezu, čímž řidič například ve městě získá mnohem lepší přehled o situaci okolo vozu. Až překvapivá je velikost vnějších zpětných zrcátek - velmi praktické. Pochválit je nutno také naprosto precizně a lehce jdoucí chod řadící páky, spojky i řízení s posilovačem.

Přední sedadla mají dobré boční vedení odpovídající sportovnímu nádechu HR-V. Horší je to s jejich umělým potahem, který prakticky nesaje pot. Zadní sedadla jsou překvapivě rozměrná. Místa pro nohy je však poměrně málo. Také přístup na zadní sedadla není nijak pohodlný zvláště ze strany řidiče. U spolujezdce je to lepší, protože jeho sedadlo se automaticky odsouvá směrem dopředu. Poté se však nevrátí do původní polohy.

Zavazadlový prostor s objemem 285 litrů je průměrný, ale odpovídá rekreačnímu určení vozu. Lze jej pochopitelně zvětšit sklopením opěradel. Pod zav. prostorem se skrývá malá plastová vanička, kde lze odložit například plavky po koupání. Pod vaničkou je malé nouzové dojezdové kolo.

A jaké jsou jízdní vlastnosti HR-V? Podvozek je velmi tvrdý, takže posádka cítí každou nerovnost. Navíc se hluk od děr ve vozovce dost přenáší do interiéru. V zatáčkách je HR-V poměrně nedotáčivé. Pochvalu zaslouží brzdy s okamžitým a neslábnoucím účinkem. Navíc jsou sériově vybaveny systémem ABS.

Honda HR-V je vyráběna zatím pouze s jediným motorem. Jde o zážehový čtyřválec 1,6 s čtyřventilovou technikou. Nejvyšší výkon 77 kW dosahuje v 6200 otáčkách, nejvyšší točivý moment 135 N.m se nachází relativně nízko, v 3400 ot/min. Bohužel, zřejmě z ekonomických důvodů, zde není použit známý systém proměnného časování ventilů VTEC. Přesto, hlavně díky zpřevodování, se motor jeví jako velmi živý a dostatečně silný. Horší je to s nejvyšší rychlostí. Ta je pouhých 162 km/h, zatím co například Civic Coupé se stejným motorem dosahuje slušných 190 km/h. Spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 9 l/100 km.

Zpřevodování u prvních čtyřech rychlostních stupňů je dobré a umožňuje relativně slabé šestnáctistovce HR-V rychle rozhýbat. Pětka by však měla být těžší, protože ve 100 km/h motor točí 3200 ot/min a ve 130 již 4200 ot/min! To, jak jistě sami uznáte je dost a zákonitě se to projeví na vyšší spotřebě i hluku uvnitř.

Chloubou HR-V je Real Time 4WD systém pohonu všech kol, známý již z modelu CR-V. Tento systém v okamžiku, kdy se přední běžně poháněná kola začnou protáčet, připojí okamžitě pomocí hydraulicky ovládané vícelamelové spojce hřídel zadní nápravy. V praxi se to však projevuje citelným škubnutím.

Světlá výška HR-V je 190 mm, což umožňuje bezproblémovou jízdu lehčím terénem.

Cena za slušně vybavený automobil s pohonem všech kol je 579.000 Kč. Nevýhodou je však nepraktické třídveřové provedení. Obdobně vybavená pětidveřová Honda CR-V 2,0 se stejným systémem pohonu kol 4x4 stojí 729.000 Kč. Ve třídě "rekreačních" vozidel má zákazník u Hondy z čeho vybírat. Mnohé automobilky mají co dohánět.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 579 Kč Cena v testované výbavě: 579 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1:1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD

Výbava testovaného vozu:žádná

Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru

Pumový útok v londýnském metru má pokračování. Britská…

Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici

Maďarský premiér Viktor Orbán  ve Varšavě přirovnal…

Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko

Severní Korea možná připravuje test rakety s jadernou…

 

Štítky Honda MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1179 / 401
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4010
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 



Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Dnes 14:51

Hurikán Harvey je již několik dní minulostí, avšak jeho následky se budou sčítat ještě dlouhé měsíce.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…