Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

 
 

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Jízda s HR-V je zajímavá především díky vyššímu posezu, čímž řidič například ve městě získá mnohem lepší přehled o situaci okolo vozu. Až překvapivá je velikost vnějších zpětných zrcátek - velmi praktické. Pochválit je nutno také naprosto precizně a lehce jdoucí chod řadící páky, spojky i řízení s posilovačem.

Přední sedadla mají dobré boční vedení odpovídající sportovnímu nádechu HR-V. Horší je to s jejich umělým potahem, který prakticky nesaje pot. Zadní sedadla jsou překvapivě rozměrná. Místa pro nohy je však poměrně málo. Také přístup na zadní sedadla není nijak pohodlný zvláště ze strany řidiče. U spolujezdce je to lepší, protože jeho sedadlo se automaticky odsouvá směrem dopředu. Poté se však nevrátí do původní polohy.

Zavazadlový prostor s objemem 285 litrů je průměrný, ale odpovídá rekreačnímu určení vozu. Lze jej pochopitelně zvětšit sklopením opěradel. Pod zav. prostorem se skrývá malá plastová vanička, kde lze odložit například plavky po koupání. Pod vaničkou je malé nouzové dojezdové kolo.

A jaké jsou jízdní vlastnosti HR-V? Podvozek je velmi tvrdý, takže posádka cítí každou nerovnost. Navíc se hluk od děr ve vozovce dost přenáší do interiéru. V zatáčkách je HR-V poměrně nedotáčivé. Pochvalu zaslouží brzdy s okamžitým a neslábnoucím účinkem. Navíc jsou sériově vybaveny systémem ABS.

Honda HR-V je vyráběna zatím pouze s jediným motorem. Jde o zážehový čtyřválec 1,6 s čtyřventilovou technikou. Nejvyšší výkon 77 kW dosahuje v 6200 otáčkách, nejvyšší točivý moment 135 N.m se nachází relativně nízko, v 3400 ot/min. Bohužel, zřejmě z ekonomických důvodů, zde není použit známý systém proměnného časování ventilů VTEC. Přesto, hlavně díky zpřevodování, se motor jeví jako velmi živý a dostatečně silný. Horší je to s nejvyšší rychlostí. Ta je pouhých 162 km/h, zatím co například Civic Coupé se stejným motorem dosahuje slušných 190 km/h. Spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 9 l/100 km.

Zpřevodování u prvních čtyřech rychlostních stupňů je dobré a umožňuje relativně slabé šestnáctistovce HR-V rychle rozhýbat. Pětka by však měla být těžší, protože ve 100 km/h motor točí 3200 ot/min a ve 130 již 4200 ot/min! To, jak jistě sami uznáte je dost a zákonitě se to projeví na vyšší spotřebě i hluku uvnitř.

Chloubou HR-V je Real Time 4WD systém pohonu všech kol, známý již z modelu CR-V. Tento systém v okamžiku, kdy se přední běžně poháněná kola začnou protáčet, připojí okamžitě pomocí hydraulicky ovládané vícelamelové spojce hřídel zadní nápravy. V praxi se to však projevuje citelným škubnutím.

Světlá výška HR-V je 190 mm, což umožňuje bezproblémovou jízdu lehčím terénem.

Cena za slušně vybavený automobil s pohonem všech kol je 579.000 Kč. Nevýhodou je však nepraktické třídveřové provedení. Obdobně vybavená pětidveřová Honda CR-V 2,0 se stejným systémem pohonu kol 4x4 stojí 729.000 Kč. Ve třídě "rekreačních" vozidel má zákazník u Hondy z čeho vybírat. Mnohé automobilky mají co dohánět.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 579 Kč Cena v testované výbavě: 579 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1:1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD

Výbava testovaného vozu:žádná

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 

Štítky Honda MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1179 / 401
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4010
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…