Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

Honda HR-V 1,6 - Zábava v podání Hondy

 
 
14.5. 1999

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Honda se snaží novým modelem HR-V oslovit "stylově vyhraněné" zákazníky, kteří si chtějí koupit něco jiného než obyčejný Civic nebo Accord. Nejde ani tak o použitou techniku, ale především o ten pocit, že mám něco "jiného". Tento automobil totiž svým designem upoutává nejen muže, ale dokonce i ženy, které se za automobilem běžně neohlédnou...

Jízda s HR-V je zajímavá především díky vyššímu posezu, čímž řidič například ve městě získá mnohem lepší přehled o situaci okolo vozu. Až překvapivá je velikost vnějších zpětných zrcátek - velmi praktické. Pochválit je nutno také naprosto precizně a lehce jdoucí chod řadící páky, spojky i řízení s posilovačem.

Přední sedadla mají dobré boční vedení odpovídající sportovnímu nádechu HR-V. Horší je to s jejich umělým potahem, který prakticky nesaje pot. Zadní sedadla jsou překvapivě rozměrná. Místa pro nohy je však poměrně málo. Také přístup na zadní sedadla není nijak pohodlný zvláště ze strany řidiče. U spolujezdce je to lepší, protože jeho sedadlo se automaticky odsouvá směrem dopředu. Poté se však nevrátí do původní polohy.

Zavazadlový prostor s objemem 285 litrů je průměrný, ale odpovídá rekreačnímu určení vozu. Lze jej pochopitelně zvětšit sklopením opěradel. Pod zav. prostorem se skrývá malá plastová vanička, kde lze odložit například plavky po koupání. Pod vaničkou je malé nouzové dojezdové kolo.

A jaké jsou jízdní vlastnosti HR-V? Podvozek je velmi tvrdý, takže posádka cítí každou nerovnost. Navíc se hluk od děr ve vozovce dost přenáší do interiéru. V zatáčkách je HR-V poměrně nedotáčivé. Pochvalu zaslouží brzdy s okamžitým a neslábnoucím účinkem. Navíc jsou sériově vybaveny systémem ABS.

Honda HR-V je vyráběna zatím pouze s jediným motorem. Jde o zážehový čtyřválec 1,6 s čtyřventilovou technikou. Nejvyšší výkon 77 kW dosahuje v 6200 otáčkách, nejvyšší točivý moment 135 N.m se nachází relativně nízko, v 3400 ot/min. Bohužel, zřejmě z ekonomických důvodů, zde není použit známý systém proměnného časování ventilů VTEC. Přesto, hlavně díky zpřevodování, se motor jeví jako velmi živý a dostatečně silný. Horší je to s nejvyšší rychlostí. Ta je pouhých 162 km/h, zatím co například Civic Coupé se stejným motorem dosahuje slušných 190 km/h. Spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 9 l/100 km.

Zpřevodování u prvních čtyřech rychlostních stupňů je dobré a umožňuje relativně slabé šestnáctistovce HR-V rychle rozhýbat. Pětka by však měla být těžší, protože ve 100 km/h motor točí 3200 ot/min a ve 130 již 4200 ot/min! To, jak jistě sami uznáte je dost a zákonitě se to projeví na vyšší spotřebě i hluku uvnitř.

Chloubou HR-V je Real Time 4WD systém pohonu všech kol, známý již z modelu CR-V. Tento systém v okamžiku, kdy se přední běžně poháněná kola začnou protáčet, připojí okamžitě pomocí hydraulicky ovládané vícelamelové spojce hřídel zadní nápravy. V praxi se to však projevuje citelným škubnutím.

Světlá výška HR-V je 190 mm, což umožňuje bezproblémovou jízdu lehčím terénem.

Cena za slušně vybavený automobil s pohonem všech kol je 579.000 Kč. Nevýhodou je však nepraktické třídveřové provedení. Obdobně vybavená pětidveřová Honda CR-V 2,0 se stejným systémem pohonu kol 4x4 stojí 729.000 Kč. Ve třídě "rekreačních" vozidel má zákazník u Hondy z čeho vybírat. Mnohé automobilky mají co dohánět.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 579 Kč Cena v testované výbavě: 579 Kč

Základní výbava:2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1:1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD

Výbava testovaného vozu:žádná

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky Honda MPV Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1179 / 401
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4010
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 



Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok Honda HR-V dostane motor 1.5 VTEC Turbo: Na trhu příští rok

Pro rok 2019 Honda plánuje změny na své modelové řady v…

Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém? Další SUV pro Čínu má základ v japonském crossoveru. Poznáte jakém?

Čínský automobilový trh co nevidět obohatí nový…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…