Honda otevřela v Evropě první vodíkovou čerpací stanici
Honda patří k nejnadšenějším propagátorům vodíkových automobilů, ostatně byla to právě ona, kdo začal jako první vyrábět a pronajímat plně funkční automobil FCX Clarity. V dalším sledu je v plánu druhá generace vodíkového vozu na bázi studie FCX a spolupráce s konkurencí na vybudování sítě čerpacích stanic.
Kromě toho Honda také vyvíjí domácí výrobní a čerpací stanice a nejnověji otevřela v britském Swindonu svou první veřejnou čerpačku. Ta bude pouze za pomoci solární energie z vody elektrolýzou vyrábět ročně až 20 tun vodíku. O dodávku energie se postará nedaleká solární elektrárna a umístění nedaleko výrobního závodu Hondy určitě také není náhoda, stanice ovšem bude sloužit kromě očekávané vodíkové flotily Honda i k tankování Fordů Transit Bi-Fuel, jezdících ve službách městské samosprávy.
Vodík je uskladňován pod tlakem 900 barů, čerpací stanice však zvládne i tankování tlakem 350 a 750 barů. Samotná Honda FCX Clarity ujede na jednu nádrž, což je 3,9 kg vodíku, 387 km, což znamená, že za rok mohou tyto vozy najezdit z produkce elektrárny dva a čtvrt milionu kilometrů a to při ceně zhruba 200 korun za kilogram.
Honda při této příležitosti znovu připomíná, že ačkoli je dnes cena vodíkových aut enormní, už při produkci 100 tisíc kusů a větším se výrobní náklady přiblíží vozům s klasickým spalovacím motorem.