reklama


Honda PCX125 nastupuje s motorem Euro 4

 

Nejpopulárnější skútr evropského trhu v objemové kategorii 125 cm3 nastupuje od letošní sezóny s motorem, splňujícím emisní normu Euro 4.

Honda představila PCX125 na podzim roku 2009 a v letech 2013 až 2015 byl tento model nejprodávanějším skútrem na evropském trhu. Za jeho úspěchem stojí výrazný a moderní design v kombinaci s kompaktními rozměry, vhodnými pro jízdu evropskými městy. Majitelé rovněž oceňují pohodlnou polohu za řidítky a úložný prostor pod sedlem, který pojme i integrální přilbu.

V roce 2010 byl model PCX jako první jednostopé vozidlo vybaven technologií Idling Stop (motocyklový stop-start) a o dva roky později se stal prvním skútrem v Evropě s mimořádně úsporným motorem Honda eSP (enhanced Smart Power).

Nezaměnitelný design

Základem identity modelu PCX je dynamicky působící vzhled v kombinaci s komfortem, poskytovaným jezdci. Svou současnou podobu s dynamičtějšími a modernějšími liniemi získal skútr v roce 2014. Pro sezónu 2016 je k dispozici celkem šest barevných provedení.

Stroj dlouhý 1930 mm, široký 740 mm a vysoký 1100 mm poskytuje jezdci i díky rozvoru kol 1315 mm a pohotovostní hmotnosti 130 kg velmi dobrou ovladatelnost a zároveň komfort díky karoserii, kryjící nejen jeho nohy.

Standardem jsou pro Hondu PCX125 duální LED světlomety a ukazatele směru, zadní světlo i osvětlení registrační značky tvořené LED. Součástí základní výbavy skútru jsou i výstražná světla.

Uživatelský komfort skútru zvyšuje mimo jiné i schránka v levé části kapotáže, která pojme láhev nebo plechovku. Nachází se v ní i 12V zásuvka. Pod sedlem je umístěna odkládací schránka pro integrální přilbu a stupňovité sedlo je opatřeno úchytem s pružinou, díky které zůstane po otevření držet ve zvolené poloze.

Výška sedla dosahuje příznivých 760 mm, zatímco výška potřebná pro obkročení stroje je pouhých 540 mm. Jak sedlo, tak víčko palivové nádrže lze jednoduše otevřít tlačítky, otvor pro klíč zapalování je pro vyšší bezpečnost vybaven závěrkou.

Jako ukazatel rychlosti slouží podsvícená ručička pohybující se kolem LCD panelu, v němž se nachází otáčkoměr, počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, ukazatel spotřeby a hodiny.

Euro 4

Zadní kolo roztáčí prostřednictvím převodovky V-Matic s variátorem a hnacím řemenem z nově vyvinuté a vysoce elastické pryže kapalinou chlazený dvouventilový motor SOHC se zdvihovým objemem 125 cm3, disponující výkonem 8,6 kW při 8500 min-1 a točivým momentem 12 N.m při 5000 min-1.

Honda PCX125 podle oficiálních údajů výrobce zvládne akceleraci z 0 na 50 km/h za 5,4 s a spotřeba paliva má být i bez použití systému Idling Stop pouhých 2,1 l benzinu na 100 km. Dojezd stroje s osmilitrovou palivovou nádrží se díky tomu může pohybovat okolo 375 km.

Koncepce motoru je založena na škále technologií s nízkým třením, které se navzájem doplňují. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. Kompaktní spalovací komora spolu s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI optimalizují účinnost spalování i chladicí výkon a upravují charakteristiku točivého momentu v závislosti na otáčkách motoru typických pro jízdu na tomto typu skútru.

Optimalizované časování zapalování společně s chlazením spalovacího prostoru pomáhá zlepšit odolnost motoru vůči klepání. Katalyzátor se 400 komorami je umístěn ve výfuku. Zubatá litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření. Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, zatímco malá a lehká válečková ložiska fungují v součinnosti s profilem vačky a zatížením ventilové pružiny.

Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.

Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Systém Idling Stop nabízí funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení. Motocykl je vybaven baterií YTZ8V s dlouhou životností.

Stabilní a komfortní

Za ovladatelností a pohodlnými jízdními vlastnostmi Hondy PCX125 stojí vedle již zmíněných kompaktních rozměrů pevný trubkový rám a geometrie řízení se sklonem vidlice 27° a závlekem 86 mm.

Poloměr otáčení je pouhé dva metry, což umožňuje snadné manévrování na stísněných místech, zatímco pětipaprsková 14” kola z hliníkové slitiny zvyšují stabilitu a dodávají jezdci jistotu. Od roku 2017 je model vybaven pneumatikami Michelin City Grip o rozměrech 90/90-14 vpředu a 100/90-14 vzadu.

Se zdvihem 100 mm je 31mm teleskopická vidlice schopna pohltit řadu nerovností. Dva zadní tlumiče poskytují hliníkovému kyvnému rameni zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová soustava Honda (CBS) rozděluje brzdnou sílu mezi přední 220mm kotouč s třípístovým třmenem a 130mm zadní bubnovou brzdu. Při sešlápnutí páky zadní brzdy je část brzdného účinku přenášena i na přední kolo.

Praktické doplňky

Pro model PCX125 má být k dispozici široká řada příslušenství, zahrnující mimo jiné zámek s alarmem Honda, vyšší čelní štít, zadní nosiče, 26-litrový horní box a plotny pro jeho usazení, U-zámek, venkovní krycí plachtu, lišty na výfuk nebo samolepky na kola.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Honda Motor Europe Ltd.
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama