Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obojživelné auto HydroCar s výkonem 762 koní může být vaše. Jezdit s ním ale nemůžete!

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Vypadá jako velmi rychlý motorový člun, kterým bezesporu je. Jenže poté, co opustí vodní hladinu, může pokračovat dále po silnici. Řídit jej však legálně nemůžete.

Auta, která jsou schopná plout na vodě jako lodě a následně pokračovat po silnici jako auto zažila svůj vzestup během 2. světové války v Německu, kde vznikala s částečným využitím techniky VW Brouk. Od té doby jsou obojživelná auta záležitostí výhradně specializovaných malých firem.

Za strojem HydroCar stojí muž jménem Rick Dobbertin. Jeho zkušenosti s vývojem plavidel jsou značné. Získal je mimo jiné konstruováním osobních ponorek v 80. letech. Vozidlo-loď, které vidíte na fotkách a jež je na prodej za jeden milion amerických dolarů, je jediné takové na světě. Je to totiž prototyp.

Svůj debut si odbyl v roce 2004 na obálce známého magazínu Popular Mechanics. Zaujal, takže se následně dostal i do prestižního časopisu Forbes, který čtou úspěšní a bohatí lidé. Technicky vůz (nebo spíše loď?) využívá ocelový prostorový rám z ušlechtilé oceli. Na něm je vytvořena nástavba, nebo spíše karoserie z hliníku, používaného při stavbě lodí. Žlutý lak je Corvette Velocity Yellow z roku 2006. Skla jsou bezpečnostní, laminátová PGW Solex.

V kabině to vypadá poněkud jinak než v běžném osobním autě. Nabídka aukce hovoří o 45 spínačích, 16 diodách, monitorujících činnost stroje a celkem 25 „budících“ od VDO. Ovládání zahrnuje mimo jiné tři páky hydrauliky. Délka elektrického vedení dosahuje délky několika mil a hydraulika stroje využívá 450 různých hadic.

Motor z Chevroletu

K pohonu stroje slouží osmiválec Chevrolet o objemu 9,37 litru a výkonu 762 koní (568 kW). Pro zajímavost, spouštěč má výkon tři koňské síly, alternátor generuje proud o velikosti 160 ampér! A celé to řídí elektronika od MSD. Motor je spojen se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou Quadzilla 4L80-E speciálně vytvořenou pro HydroCar společností Performance Automotive and Transmission Center.

Na převodovku navazuje speciální rozdělovací převodovka. Ta směřuje hnací sílu buď na přední kola, pokud stroj jede po silnici, nebo naopak k lodnímu šroubu v případě, že pluje po vodě. Na obou nápravách se používají vzduchové měchy. Tři slouží pro jízdu po silnici, dva při plutí po vodě.

Vzhledem výkonnému motoru a zároveň tvaru stroje, stejně jako pohonu předních kol si jízdu po silnici nějak moc neumíme představit. Naopak po vodě to může být skvělé, neboť tvary velmi rychlých člunů s reaktivními motory se od tohoto zase tolik neliší. Ale jak už jsme napsali, legálně se tento stroj používat nesmí. Tedy na silnici...

Foto: worldwide-auctioneers.com

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Avatar - rokyta.p
2. 9. 2018 20:09
bobr
Mi by stačil Bobr [odkaz] problém je, že pokud člověk není místní, po Kamčatce se jen tak jezdit nemůže, dokonce na ní z Magadanu po ose nejde legálně přijet ;-\