Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 Coupe WRC pro sezonu 2017: Převezme žezlo po VW?

David Bureš
Diskuze (5)
Třídveřový korejský hatchback bude ve světovém rallye soupeřit s Fordem Fiesta, Citroënem C3 nebo Toyotou Yaris.

Světový šampionát v rallye hledá adepta na uvolněný trůn. Volkswagen se z WRC po čtyřech jezdeckých titulech a čtyřech pohárech konstruktérů v řadě kvůli snižování nákladů stáhl, a tak se hledá nový šampion. Žhavým adeptem je Hyundai, který si pro nadcházející sezonu připravil nový speciál i20 Coupé WRC.

Hyundai je podle některých názorů favoritem nadcházejícího ročníku. V posledních letech byl jinak dominantnímu Volkswagenu schopen občas konkurovat, letos dokonce získal dvě výhry (v Mexiku a Itálii). To sice platilo i pro Citroën (Portugalsko a Finsko), Hyundai je ale známý i čilým financováním jeho závodního týmu a postupným vylaďováním své techniky.

Jenže nadcházející sezona WRC bude spíše značně otevřená, co se týče výsledků. Pojede se podle nových pravidel, které znamenají lepší aerodynamiku a více výkonu. A na ně se týmy pečlivě připravily, vedle Hyundaie totiž nový speciál postavily i jeho konkurenti v boji o titul – Citroën (C3 WRC) Ford (nová Fiesta) a Toyota (Yaris WRC).

V případě Hyundaie se přitom jedná už o třetí speciál za poslední tři sezony. V letech 2014 a 2015 závodila i20 WRC, postavená na základech minulé generace tohoto malého hatchbacku, zatímco loni dorazila i20 WRC odvozená už od aktuálního provedení. Novinka pro letošní rok se pak neliší jen adaptací na nová pravidla. Jedná se totiž o model i20 Coupe WRC, což znamená, že dosud nasazovaný pětidveřový hatchback nahradí třídveřový speciál.

S ohledem na nová pravidla má velice agresivní design, a to díky novým aerodynamickým prvkům. Pravidla totiž umožňují autům být o 55 mm širší než dosud, s předním převisem delším o 60 mm a zadním o 30 mm. Větší zadní křídlo pak nově může přesahovat zadní nárazník o 50 mm.

Spolu s tím se o deset kilogramů snížila váha auta, a to na 1.190 kg (bez posádky). Zároveň výkon motoru, přeplňované šestnáctistovky, díky zvětšení průměru restriktoru turba z 34 na 36 mm vzrostl z 300 na 380 koní (280 kW). Točivý moment činí 450 N.m, přičemž na všechna kola bude posílán prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky a hydraulický mezinápravový diferenciál. Právě tento aktivní diferenciál se do WRC vrací po šesti letech, a to kvůli snaze o lepší jízdní vlastnosti.

Za volant i20 Coupe WRC se posadí stejní jezdci jako dosud, Thierry Neuville, Hayden Paddon i Dani Sordó pojedou všech 13 závodů nadcházející sezony WRC. Týmy totiž nově mohou nasazovat do závodu tři vozy s tím, že do klasifikace stájí budou počítány výsledky pouze těch dvou lepších aut.

David Bureš
Diskuze (5)
3. 12. 2016 22:30
Všetko je o peniazoch
Ten, kto tam navalí najviac peňazí, ten vyhrá i keď nebude mať naozaj majstra sveta za volantom
Avatar - Ham.
2. 12. 2016 21:49
Re: Žezlo
No údajně řekl, že je po testování "hluboce rozčarován", což je totéž a že nepodepíše s Toyotou řekl na plnou hubu údajně proto aby neblokoval jednání dalším jezdcům, kteří s Toyotou vyjednávají (Latvala a Lappi).
2. 12. 2016 20:42
Re: Žezlo
No, přímo za vergl ho neprohlásil >:D ale faktem je, že po Toyotě opětovně testoval Ford, což už něco naznačuje. Navíc Wilson jednal s Fordem o tovární podpoře, tak má Ford jedinečnou šanci....
Avatar - Ham.
2. 12. 2016 19:08
Re: Žezlo
Testoval Toyotu i Ford, ale Yaris prohlásil za vergl a oznámil, že smlouvu s Toyotou nepodepíše a dále vyjednává už jenom s Malcolmem Wilsonem, včera to bylo ve francouzském tisku, takže jestli Ford vyškrábne dost chechtáků (požadavky má celkem výživné, základ 10 mio. eur), tak to vypadá na 95% na Ford.
2. 12. 2016 17:55
Žezlo
Žezlo převezme nejspíš ten, kdo získá Ogiera, tzn. Ford nebo Toyota, jejichž auta už testoval. Hyundai má plno a na Citroen to díky předchozím vztahům taky moc nevypadá.