Hyundai i30: Technická data, nové fotografie, video

Hyundai i30: Technická data, nové fotografie, video

 
 

Jaké motory dostane nová i30? Bude mít opět zadní víceprvkovou nápravu? Odpovědi najdete v článku.

Druhá generace Hyundai i30 slaví svou světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Při té příležitosti zveřejnila nejen nové snímky ale hlavně technická data.

Nová generace i30 byla navržena v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Evropský prodej nového Hyundai i30 s pětidveřovou karoserií Hatchback bude zahájen začátkem roku 2012. Novinka bude vyráběna ve výrobním závodě Hyundai v Nošovicích na Moravě.

Design inspirovaný přírodou

Druhá generace Hyundai i30 pokračuje v rozvíjení designového stylu Fluidic sculpture. Design pracuje s ladnými křivkami inspirovanými přírodou a moderní architekturou s cílem vytvořit ustálený trojrozměrný charakter vozů značky Hyundai.

Styl pojmenovaný Fluidic sculpture patří k charakteristickým rysům všech nových modelů Hyundai představených v Evropě od roku 2009, kdy byl na autosalonu v Ženevě představen koncept Hyundai ix-onic (předobraz sériového ix35).

Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku Hyundai Motor Europe, poznamenal: Při návrhu designu nové generace i30 jsme sáhli po výrazných plynulých tvarech, abychom vytvořili vůz, který má atletický vzhled a budí dojem nepřetržitého pohybu, dokonce i v klidovém stavu. Sportovní charakter a dynamické proporce vytvářejí smělý a sebevědomý výraz vozu, který v tomto ohledu důsledně napodobuje zcela nový i40. U obou modelů je na první pohled zřetelná DNA designu značky Hyundai.

Nová generace i30 nese také charakteristický prvek přední partie vozů Hyundai v podobě šestiúhelníkové masky chladiče. Na tvary předních partií plynule navazuje linie střechy a stoupající boční linky. Výrazné klenutí horní hrany bočního prosklení, skloněný zadní sloupek a krátký převis zdůrazňují kompaktní postoj hatchbacku.

Vzadu nenajdeme jediný odkaz na předchůdce. Změnila se orientace trojúhelníkového okénka v C sloupku, přibyly výrazné prolisy a prim nyní hrají příčné linie. S tím souvisí horizontální orientace koncových světel a výrazná hrana pod oknem v pátých dveřích.

Hyundai i30 má v druhé generaci mnohem sportovnější proporce než jeho předchůdce. Na délku měří novinka přesně 4300 mm, což je o 20 mm více než u první generace. O 5 mm se zvětšila i šířka na 1780 mm bez vnějších zpětných zrcátek. Pouze výška se zmenšila o 10 mm na 1470 mm.

Hyundai i30 - srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelHyundai i30 (2007-2011)Hyundai i30 (2011-)
Délka [mm]42804300
Šířka [mm]17751780
Výška [mm]14801470
Rozvor [mm]26502650

Motory pro novou generaci

Hyundai i30 druhé generace se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Oba druhy motorů hrají v segmentu C evropského trhu významnou roli. Vznětové motory představují 52 % celkových prodejů, zážehové motory 43 %. Hyundai očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %.

Podle předpokladů značky Hyundai bude nejoblíbenějším motorem vysoce hospodárný vznětový motor U-II 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Modernizovaný motor s výkonem 94 kW (128 k) při 4000 min-1 umožní nové generaci i30 zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a jízdu rychlostí až 197 km/h.

Hyundai i30 - technická data vznětových motorů
Motor1,4 CRDi1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka6M6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]139615821582
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1500-2750260/1900-2750260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]--197
Zrychlení 0-100 km/h [s]--10,9
Komb. spotřeba [l/100 km]---

Paleta zážehových motorů začíná u čtyřválce o objemu 1,4 litru s výkonem 73,2 kW a na jejím vrcholu bude při uvedení na trh motor Gamma GDI (Gasoline Direct Injection) o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzínu. Ten nabídne nejvyšší výkon 99 kW (135 k) a točivý moment 164 Nm.

Hyundai i30 - technická data zážehových motorů
Motor1,4 Gamma1,6 MPI Gamma1,6 GDI Gamma
Převodovka6M6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]139615911591
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73,2/550088/630099/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4200156/4850164/4850
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]---

Zákazníci budou mít na výběr mezi novými manuálním nebo automatickými šestistupňovými převodovkami.

Podvozek nové generace Hyundai i30 využíván předu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.

Brzdový systém je u všech verzí vpředu vybaven kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Přední brzdy jsou s vnitřním chlazením.

Standardem pro základní motorizace budou 15-palcová ocelová kola s pneumatikami 195/65 R15. Pro výkonnější verze jsou určena 16 a 17-palcová litá kola obutá do pneumatik 205/55 R16, resp. 225/45 R17.

Hyundai prozatím zveřejnilo pouze předběžné specifikace pohonných jednotek a informace o jízdních výkonech a spotřebě paliva neuvádí. Definitivní hodnoty budou potvrzeny při uvedení vozu na trh.

Automobilka uvádí, že nová generace i30 má vynikat hospodárností a nízkými hodnotami emisí, na kterých se podílejí technologie vyvinuté v rámci programu Blue Drive. Mezi ty patří i systém ISG (Integrated Stop & Go) pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení alternátoru.

Kvalita interiéru a výbava na úrovni střední třídy

Interiér nové generace Hyundai i30 je inspirován novou modelovou řadou i40 a má své posádce nabídnout více prostoru než dosavadní model.

Velký přístrojový panel Supervision s displejem TFT je k dispozici ve stejné kvalitě jako v i40. Navigační systém je vybaven sedmipalcovým dotykový displej na středové konzole.

Řidiči má ovládání zpříjemnit například elektrický posilovač řízení s funkcí Flex Steer. Ta disponuje třemi provozními režimy Comfort, Normal a Sport s různými úrovněmi účinku a zpětné vazby posilovače řízení v závislosti na jízdních podmínkách.

Součástí výbavy druhé generace i30 bude i řada prvků zvyšujících komfort cestujících na palubě. Mezi ty patří například dvouzónová automatická klimatizace i panoramatické střešní okno, které lze celé otevřít nebo jen vyklopit.

Nové Hyundai i30 má Objem zavazadlového prostoru 378 litrů v pětimístné konfiguraci znamená u nové generace i30 zvýšení o 10 % v porovnání s původním modelem.

Hyundai i30 - srovnání vnitřních rozměrů
Vnitřní rozměryHyundai i30Ford FocusOpel AstraVW Golf
Podélný prostor vpředu min/max (mm)830 / 1060840 / 1050780 / 1100800 / 1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)570 / 860630 / 880560 / 910610 / 920
Výška nad sedadlem - vpředu (mm)101510501030880
Výška nad sedadlem - vzadu (mm)940930960980
Šířka vpředu (mm)1470147514951460
Šířka vzadu (mm)1470147014501430
Délka sedáku vpředu (mm)500510550470
Délka sedáku vzadu (mm)440490510460
Výška opěradla vpředu (mm)660640630630
Výška opěradla vzadu (mm)640600620600

Zavazadlový prostor si polepšil o 10 %. 387 litrů je přístupných přes hranu ležící 68 cm nad zemí. To je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot, relevantní konkurence má hranu zavazadlového prostoru ve shodné výšce nebo ještě výš.

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Bezpečnostní výbava

Prvky aktivní bezpečnosti zahrnují stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System), řízení jízdní stability VSM (Vehicle Stability Management) a signalizace nouzového brzdění.

V oblasti pasivní bezpečnosti, bude nová generace i30 standardně vybavena šesti airbagy (čelními, bočními a okenními), zatímco kolenní airbag pro řidiče se bude dodávat na přání.

Další růst prodeje

Hyundai předpokládá, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120.000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Automobilka očekává, že přibližně 50 % celkového prodeje nové generace i30 připadne na fleetový segment. Předchozí generace během čtyř let automobilka prodala přes 360.000 aut.

Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat pětiletá komplexní záruka Hyundai, která zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek zdarma.


Hyundai i30 ve Frankfurtu
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…