Hyundai i30: Technická data, nové fotografie, video
Druhá generace Hyundai i30 slaví svou světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Při té příležitosti zveřejnila nejen nové snímky ale hlavně technická data.
Nová generace i30 byla navržena v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Evropský prodej nového Hyundai i30 s pětidveřovou karoserií Hatchback bude zahájen začátkem roku 2012. Novinka bude vyráběna ve výrobním závodě Hyundai v Nošovicích na Moravě.
Design inspirovaný přírodou
Druhá generace Hyundai i30 pokračuje v rozvíjení designového stylu Fluidic sculpture. Design pracuje s ladnými křivkami inspirovanými přírodou a moderní architekturou s cílem vytvořit ustálený trojrozměrný charakter vozů značky Hyundai.
Styl pojmenovaný Fluidic sculpture patří k charakteristickým rysům všech nových modelů Hyundai představených v Evropě od roku 2009, kdy byl na autosalonu v Ženevě představen koncept Hyundai ix-onic (předobraz sériového ix35).
Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku Hyundai Motor Europe, poznamenal: Při návrhu designu nové generace i30 jsme sáhli po výrazných plynulých tvarech, abychom vytvořili vůz, který má atletický vzhled a budí dojem nepřetržitého pohybu, dokonce i v klidovém stavu. Sportovní charakter a dynamické proporce vytvářejí smělý a sebevědomý výraz vozu, který v tomto ohledu důsledně napodobuje zcela nový i40. U obou modelů je na první pohled zřetelná DNA designu značky Hyundai.
Nová generace i30 nese také charakteristický prvek přední partie vozů Hyundai v podobě šestiúhelníkové masky chladiče. Na tvary předních partií plynule navazuje linie střechy a stoupající boční linky. Výrazné klenutí horní hrany bočního prosklení, skloněný zadní sloupek a krátký převis zdůrazňují kompaktní postoj hatchbacku.
Vzadu nenajdeme jediný odkaz na předchůdce. Změnila se orientace trojúhelníkového okénka v C sloupku, přibyly výrazné prolisy a prim nyní hrají příčné linie. S tím souvisí horizontální orientace koncových světel a výrazná hrana pod oknem v pátých dveřích.
Hyundai i30 má v druhé generaci mnohem sportovnější proporce než jeho předchůdce. Na délku měří novinka přesně 4300 mm, což je o 20 mm více než u první generace. O 5 mm se zvětšila i šířka na 1780 mm bez vnějších zpětných zrcátek. Pouze výška se zmenšila o 10 mm na 1470 mm.
Hyundai i30 - srovnání rozměrů s předchozí generací | ||
Model | Hyundai i30 (2007-2011) | Hyundai i30 (2011-) |
Délka [mm] | 4280 | 4300 |
Šířka [mm] | 1775 | 1780 |
Výška [mm] | 1480 | 1470 |
Rozvor [mm] | 2650 | 2650 |
Motory pro novou generaci
Hyundai i30 druhé generace se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Oba druhy motorů hrají v segmentu C evropského trhu významnou roli. Vznětové motory představují 52 % celkových prodejů, zážehové motory 43 %. Hyundai očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %.
Podle předpokladů značky Hyundai bude nejoblíbenějším motorem vysoce hospodárný vznětový motor U-II 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Modernizovaný motor s výkonem 94 kW (128 k) při 4000 min-1 umožní nové generaci i30 zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a jízdu rychlostí až 197 km/h.
Hyundai i30 - technická data vznětových motorů | |||||
Motor | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi | ||
Převodovka | 6M | 6M/6A | 6M/6A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1582 | 1582 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 66/4000 | 81/4000 | 94/4000 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 220/1500-2750 | 260/1900-2750 | 260/1900-2750 | ||
Max. rychlost [km/h] | - | - | 197 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | 10,9 | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | - |
Paleta zážehových motorů začíná u čtyřválce o objemu 1,4 litru s výkonem 73,2 kW a na jejím vrcholu bude při uvedení na trh motor Gamma GDI (Gasoline Direct Injection) o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzínu. Ten nabídne nejvyšší výkon 99 kW (135 k) a točivý moment 164 Nm.
Hyundai i30 - technická data zážehových motorů | |||||
Motor | 1,4 Gamma | 1,6 MPI Gamma | 1,6 GDI Gamma | ||
Převodovka | 6M | 6M/6A | 6M/6A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1591 | 1591 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 73,2/5500 | 88/6300 | 99/6300 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 137/4200 | 156/4850 | 164/4850 | ||
Max. rychlost [km/h] | - | - | - | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | ||
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | - |
Zákazníci budou mít na výběr mezi novými manuálním nebo automatickými šestistupňovými převodovkami.
Podvozek nové generace Hyundai i30 využíván předu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.
Brzdový systém je u všech verzí vpředu vybaven kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Přední brzdy jsou s vnitřním chlazením.
Standardem pro základní motorizace budou 15-palcová ocelová kola s pneumatikami 195/65 R15. Pro výkonnější verze jsou určena 16 a 17-palcová litá kola obutá do pneumatik 205/55 R16, resp. 225/45 R17.
Hyundai prozatím zveřejnilo pouze předběžné specifikace pohonných jednotek a informace o jízdních výkonech a spotřebě paliva neuvádí. Definitivní hodnoty budou potvrzeny při uvedení vozu na trh.
Automobilka uvádí, že nová generace i30 má vynikat hospodárností a nízkými hodnotami emisí, na kterých se podílejí technologie vyvinuté v rámci programu Blue Drive. Mezi ty patří i systém ISG (Integrated Stop & Go) pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení alternátoru.
Kvalita interiéru a výbava na úrovni střední třídy
Interiér nové generace Hyundai i30 je inspirován novou modelovou řadou i40 a má své posádce nabídnout více prostoru než dosavadní model.
Velký přístrojový panel Supervision s displejem TFT je k dispozici ve stejné kvalitě jako v i40. Navigační systém je vybaven sedmipalcovým dotykový displej na středové konzole.
Řidiči má ovládání zpříjemnit například elektrický posilovač řízení s funkcí Flex Steer. Ta disponuje třemi provozními režimy Comfort, Normal a Sport s různými úrovněmi účinku a zpětné vazby posilovače řízení v závislosti na jízdních podmínkách.
Součástí výbavy druhé generace i30 bude i řada prvků zvyšujících komfort cestujících na palubě. Mezi ty patří například dvouzónová automatická klimatizace i panoramatické střešní okno, které lze celé otevřít nebo jen vyklopit.
Nové Hyundai i30 má Objem zavazadlového prostoru 378 litrů v pětimístné konfiguraci znamená u nové generace i30 zvýšení o 10 % v porovnání s původním modelem.
Hyundai i30 - srovnání vnitřních rozměrů | ||||
Vnitřní rozměry | Hyundai i30 | Ford Focus | Opel Astra | VW Golf |
Podélný prostor vpředu min/max (mm) | 830 / 1060 | 840 / 1050 | 780 / 1100 | 800 / 1080 |
Podélný prostor vzadu min/max (mm) | 570 / 860 | 630 / 880 | 560 / 910 | 610 / 920 |
Výška nad sedadlem - vpředu (mm) | 1015 | 1050 | 1030 | 880 |
Výška nad sedadlem - vzadu (mm) | 940 | 930 | 960 | 980 |
Šířka vpředu (mm) | 1470 | 1475 | 1495 | 1460 |
Šířka vzadu (mm) | 1470 | 1470 | 1450 | 1430 |
Délka sedáku vpředu (mm) | 500 | 510 | 550 | 470 |
Délka sedáku vzadu (mm) | 440 | 490 | 510 | 460 |
Výška opěradla vpředu (mm) | 660 | 640 | 630 | 630 |
Výška opěradla vzadu (mm) | 640 | 600 | 620 | 600 |
Zavazadlový prostor si polepšil o 10 %. 387 litrů je přístupných přes hranu ležící 68 cm nad zemí. To je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot, relevantní konkurence má hranu zavazadlového prostoru ve shodné výšce nebo ještě výš.
Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku | |||
Zavazadlový prostor | Hyundai i30 | Ford Focus | VW Golf |
Délka u dna základní [mm] | 775 | 780 | 800 |
Šířka mezi podběhy [mm] | 1030 | 1120 | 1030 |
Výška pod platem [mm] | 405 | 450 | 445 |
Výška nakládací hrany [mm] | 680 | 690 | 685 |
Bezpečnostní výbava
Prvky aktivní bezpečnosti zahrnují stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System), řízení jízdní stability VSM (Vehicle Stability Management) a signalizace nouzového brzdění.
V oblasti pasivní bezpečnosti, bude nová generace i30 standardně vybavena šesti airbagy (čelními, bočními a okenními), zatímco kolenní airbag pro řidiče se bude dodávat na přání.
Další růst prodeje
Hyundai předpokládá, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120.000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Automobilka očekává, že přibližně 50 % celkového prodeje nové generace i30 připadne na fleetový segment. Předchozí generace během čtyř let automobilka prodala přes 360.000 aut.
Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat pětiletá komplexní záruka Hyundai, která zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek zdarma.