Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix20: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Třetí nošovický model, vzniklý lehkým převlečením již vyráběné kii, se poučil z nemnoha chyb, jichž se dopustila o rok starší Venga. A připravil spoustu překvapení...

V testech hojně kritizovaný prkenný podvozek si polepšil měkčími tlumiči a interiérové plasty dostaly hodnotnější povrchovou úpravu. Motorová paleta prakticky odpovídá, chybí ale diesel 1,6 l. Stačit tedy musí výkonnější verze menšího ze čtyřválců U2, vyráběných v Žilině. Pro všechny motory s výjimkou základního benzíňáku jsou standardem šestistupňové převodovky (venze stačí k 1,6 CVVT i slabší verzi 1,4 CRDi pět stupňů), benzínová 1,6 ji může zaměnit za obstarožní čtyřstupňový automat. Nechybějí ekologické verze, zaměřené na snížení emisí CO2.

Základní tvar opět tak trochu připomíná sladký zákusek; směrem od silnice nahoru se karosérie ze všech stran výrazně zužuje a příjemně kontrastuje s jinými juniory, kteří se snaží vypadat za každou cenu dospěle. V hezké barvě a na elegantních kolech nechybí švih a stejně příjemně se bude na nošovické řešení pro mladé rodiny zřejmě koukat i po delší době. První dojem je rafinovanější, než v případě vengy. Detaily jsou propracovanější a zřejmě se neokoukají tak rychle; paralela se srovnáním i30 vs. cee’d se přímo nabízí. Podobné je to v interiéru – zpracování je pečlivější a matný povrch palubní desky úspěšněji simuluje měkčený materiál, než pravidelné reliéfy ve venze. Povedl se příjemně malý volant (37 cm) i specifické spínače, které zaměnily část praktičnosti za styl, ale výsledek nepůsobí tak divoce, jako v prvních i30.

Velice příjemně se nastupuje, dveře jsou vysoké a otevíratelné do značných úhlů, prahy naopak nevyžadují akrobatické překračování. Uvnitř auta, jen o necelých 10 centimetrů delšího než fabia, je zcela dospělý prostor pro čtyři dospělé. Kouzlo vertikálního nafukování zřejmě stále funguje, takže se povedlo ramena a ostatní části těla umístit tam, kde tolik nekolidují s bezpečnostními zónami. A celá posádka díky tomu sedí výše a řidič lépe vidí na okolní svět. Za zmínku stojí i velká okna, ještě doplnitelná panoramatickým střešním. A pochopitelně i přední trojúhelníkový průhled, který se skutečně hodí při pohledech do zatáček. Zavazadla trochu ustoupila pohodě pro posádku, lze jim však přilepšit posuvnou zadní lavicí. Ta když je zcela vzadu, nechává kufrům přijatelných 70 centimetrů u podlahy. Podařilo se však vyčarovat výborných 116 cm šířky, bohužel je nutné zvedat bagáž 71 cm vysoko a pak zase 16 cm spustit za schod.

Hyundai chce v Nošovicích vyrábět 55.000 vozů ix20 ročně.

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Avatar - saldy
1. 10. 2010 17:21
Re: venga...
Mně tentokrát hyu jako celek zrovna nenadchnul, za absenci šestnácky dieslu :no: vždyť ho má i i20....volba je to asi pragmatická, kupci tohodle nejsou ochotni za motory moc připlácet.
30. 9. 2010 22:51
Re: venga...
Venga- chudý příbuzný a to doslova a do písmene,konečně tam kam celá Kia patří. :no:
30. 9. 2010 19:58
Re: venga...
A o to jde, jeden vyvoj, dve auta. Je fuk, co se ti libi vic, tvoje penize skonci ve stejne kasicce.
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2010 17:46
venga...
...je hezčí :-)