Hyundai odhaluje nové vodíkové SUV pro sériovou výrobu
Hyundai patří podobně jako Toyota a Honda k průkopníkům vývoje vozidel s pohonem na vodík, jemuž se věnuje již dvě desetiletí. V sedmnácti zemích po celém světě nabízí jihokorejská automobilka od roku 2013 model model ix35 Fuel Cell (na některých trzích se prodává také pod označením Tucson Fuel Cell).
Las Vegas se 8. ledna stane místem, kde Hyundai oficiálně představí novou generaci vodíkového SUV. Prozatím automobilka uvolnila sérii několika snímků této novinky a uvedla, že v rámci oficiální premiéry vozu, který je nyní označen pouze zkratkou FCEV, bude zveřejněno jeho jméno a rovněž bližší informace o jeho technice.
Nový vodíkový model automobilky Hyundai přímo navazuje na koncept, který byl představen v létě loňského roku. Tehdy bylo uvedeno, že má velmi blízko k sériovému provedení, což nyní potvrzují snímky, které vydala automobilka v souvislosti s premiérou v Las Vegas.
Koncept z léta loňského roku přímo vycházel z designu studie FE, jejíž premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě a disponoval nejvyšším výkonem 120 kW. Na jednu náplň svých tří nádrží měl být schopen ujet až 800 km. Tyto výkonu budou nejspíš zachovány i u sériového modelu.
Vedle svého designu, pohonné systému a jízdních výkonů má nový vodíkový model značky Hyundai zaujmout i novými systémy autonomního řízení a rovněž „inteligentní“ palubní deskou s dvojicí digitálních displejů.
Příchod vodíkového SUV je součástí snah koncernu Hyundai-Kia o urychlení vývoje „zelených“ aut. Do roku 2020 mají Hyundai a Kia začít prodávat hned 31 modelů s ekologickým pohonem, tedy elektromobilů, hybridů a vozů na vodíkové články.
Vedle vodíkových aut se počítá i s bateriovými elektromobily. V prvním pololetí 2018 přijde elektrická Kona s udávaným dojezdem 390 kilometrů, v roce 2021 dorazí elektrická limuzína značky Genesis, poté nastane čas elektromobilu nabízejícího dojezd přes 500 kilometrů. Stejně jako jiní výrobci také Hyundai plánuje speciální platformu pro elektromobily, přičemž se v této oblasti počítá i s pohonem všech kol.