17.4. 2014 Michal Fokt

Hyundai Sonata 2015: Defluidizace

 

Zdá se, že u Hyundaie (už zase) končí s oblinkami a zaměřují se na hranaté tvary. U nové generace Sonaty po nich není ani stopy.

Ve druhé polovině 90. let začal první útok Hyundaie na evropské trhy a to za asistence velmi progresivního designu, kombinujícího oblé tvary s ostrými liniemi. Nevyšlo to (k tomu bylo o pár let později potřeba imageové podpory roztočené vrtule) a Korejci jako mávnutím proutku v dalších generacích svých aut přešli pro změnu na až otrocky hranaté tvary... aby si to celé v podobném duchu v 21. století zopakovali.

I nyní totiž zjevně dochází, patrně po zásahu nového koncernového šéfdesignéra Petera Schreyera, k odklonu od fluidního designu, typického pro současné "i" modely a to ve prospěch poněkud střízlivějšího pojetí, použitého poprvé u SUV Santa Fe. V jeho stylu "Fluidic Sculpture 2.0" se připravuje nejen nové malé SUV ix25, ale ovlivnil i novou generaci sedanu Sonata, která u nás bude prodávána nejspíš opět jako i40. Mnoho fluidního sice na autě nezůstalo (spíše vůbec nic), ale součinitel odporu vzduchu 0,27 vypovídá o dobře provedené aerodynamice.

Novinka debutuje za pár dní na autosalonu v New Yorku a prezentuje se úplně novou přídí s ostřejším tvarem světlometů i masky chladiče. Ostřejší tvary mají i zadní svítilny, víko kufru, zadní nárazník a dokonce i koncovky výfuku. Designéři také "narovnali" boční prolis karoserie a sedan tak působí o poznání noblesněji a dospěleji.

Radikální proměnou prošel také interiér, kde vlnky a vlny nahradila stará dobrá "tesařina". Středový panel jako by vznikl pouze za pomoci sekery a nese konvenční ovladače i osmipalcový displej. Velká pozornost se věnovala ergonomii a i proto je celý panel mírně natočen k řidiči, Hyundai také slibuje prémiové materiály vynikající odhlučnění a co je nejdůležitější, Sonata by měla díky velikosti kabiny přeskočit z mid-size kategorie mezi "large cars", byť i nadále nejspíš zůstane konkurentem Accordu, Camry, Altimy a Fusionu.

Jakkoli prošel změnami zevnějšek i interiér, technika zůstala víceméně stejná. Vůz sice využívá novou ocelovou platformu, ale zavěšení kol vychází z dosavadního modelu a totéž se dá říci o motorech. Základem je i nadále atmosférický čtyřválec Theta II 2,4 l s přímým vstřikováním a plynule proměnným časování sacích ventilů o výkonu 138 kW a s točivým momentem 241 N.m, jemuž byl zlepšen průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Jeho alternativou je přeplňovaný 2.0T se 183 kW a 352 N.m, také zaměřený na co nejsilnější projev v nízkém a středním pásmu. Oba motory se budou dodávat se šestistupňovým automatem.

Kdy se Sonata začne v Americe prodávat zatím nebylo oznámeno, ale patrně ve druhé polovině letošního roku, i40 dorazí patrně do Evropy zase s určitým zpožděním.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Sonata 2015: Defluidizace







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Nespolehlivá Sonata srazila Hyundai na samé dno průzkumu J.D. Power Nespolehlivá Sonata srazila Hyundai na samé dno průzkumu J.D. Power

Nová Sonata má v USA problémy se spolehlivostí a…

Hyundai vyvíjí nový vznětový motor GDCI spalující benzin Hyundai vyvíjí nový vznětový motor GDCI spalující benzin

Honba za klesající normovanou spotřebou paliva pokračuje.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…