Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai už letos v ČR proinzeroval 211 milionů Kč

Diskuze (45)
Automobilky letos inzerují o 15 % víc než před rokem. Největší výdaje jsou spojeny s modelem Hyundai i20.

Z analýzy monitoringu reklamních investic v České republice společnosti Admosphere vyplývá, že celkové hrubé reklamní investice v kategorii Osobní automobily v prvních čtyřech měsících letošního roku jsou v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2010 o 14,79 % vyšší.

Nejvíc rostou investice do reklamy na vozy nižší střední, střední a vyšší střední třídy (+26,18 %), resp. okrajového segmentu sportovních vozů (+77,09 %). Naopak klesají reklamní investice spojené s MPV, SUV a luxusními vozy.

Celkové investice za období leden až duben dosáhly 1,6 miliardy korun.

Srovnání hrubých reklamních investic 1.1. - 30. 4. 2010 a 2011 (zdroj: Admosphere)
KategorieHrubé reklamní investice v roce 2010Hrubé reklamní investice v roce 2011Rozdíl v %
Osobní automobily celkem1 403 574 715 Kč1 611 112 400 Kč14,79%
Osobní automobily bez bližší specifikace470 433 997 Kč545 545 689 Kč15,97%
Nižší střední, střední a vyšší střední automobily392 554 195 Kč495 320 751 Kč26,18%
Mini a malé automobily275 309 477 Kč333 703 358 Kč21,21%
MPV a malé dodávky151 419 372 Kč129 329 523 Kč-14,59%
Terénní automobily81 313 450 Kč76 595 885 Kč-5,80%
Luxusní automobily27 015 173 Kč20 825 837 Kč-22,91%
Sportovní automobily5 529 050 Kč9 791 357 Kč77,09%

Největším inzerentem se podle Admosphere za letošní první čtyři měsíce stal Hyundai s odhadovanými výdaji ve výši 211 milionů korun.

Z nich podstatná část směřuje do propagace modelu i20 inclusive – s výdaji ve výši 61 milionů korun vede žebříček nejinzerovanějších modelů. Do top 10 se zařadil i Hyundai ix20 (43,5 milionu korun).

Top 10 produktových značek za období 1. 1. 2011 - 30. 4. 2011 (zdroj: Admosphere)
TOP 10 Produktových značekHrubé reklamní investice
Hyundai i20 inclusive60 798 000 Kč
Citroën C448 073 000 Kč
Peugeot 207 SW46 853 000 Kč
Hyundai ix2043 563 000 Kč
Kia Cee'd Cool43 076 000 Kč
Suzuki SX439 218 000 Kč
Toyota Auris38 940 000 Kč
Kia Venga30 830 000 Kč
Volvo V6029 000 000 Kč
Škoda Fabia Magic25 522 000 Kč

Diskuze (45)
29. 6. 2011 19:34
Re: Hrubý ukazatel
Aneb, Reklama je navoněná zdechlina... (c) Oliviero Toscani...
29. 6. 2011 10:32
Re: Hrubý ukazatel
Ahoj :-) Ona ty čísla jsou pidlooká ještě i z jiných hledisek. Například v přehledu jsou zařazené modely jako takové, potom verze (třeba P207 SW) a taky akční modely (i20 inclusive, Fabia Magic...). No z takového guláše už se nedá odvodit vůbec nic. Možná snad ten marketing má nastavené nějaké váhy, podle kterých třeba akci "Magic" přepočítá jednak na samotný Magic, jednak na všechny ostatní Fabie (když necháme stranou možné zohlednění dopadu kampaně i na jiné modely). Šmarjá 8-s Pro mě zůstává z celé věci pořád jen jedna informace: náklady na reklamu jsou větší, než většina lidí tuší, přičemž je samozřejmě zaplatí v ceně auta (iPodu, voňavky, značkových hadrů...)
29. 6. 2011 06:51
Re: Hrubý ukazatel
Ad poslední věta: Který má ovšem k dispozici jen markeťák, který reálně ví, kolik proinzeroval a kolik mskutečně prodal aut.
Avatar - Katikakus
28. 6. 2011 23:32
Re: Hrubý ukazatel
patriku, ono to tak opravdu je. Kdo nekdy nakupoval reklamni prosto vi, ze za cenikove ceny realne nekupuje nikdo. Coz samozrejme neni ted podstatne, protoze to plati pro vsechny zucastnene. Co je dulezitejsi, je prepocet na prodana auta.
Avatar - Katikakus
28. 6. 2011 23:29
Re: Hrubý ukazatel
No jo, ale presvedcit kari.laze aby premyslel v sirsich souvislostech je ponekud nadlidsky ukol. On je proste jednodussi...