Infiniti se u Q50 vrátí k hydraulickému posilovači řízení

 

Elektrické posilovače řízení vládnou moderním automobilům. Znamená to ale prakticky ztrátu zpětné vazby od kol. Existuje řešení?

Současné elektrické posilovače řízení jsou prakticky dvou druhů: buď vyloženě tupé nebo v lepším případě odtažité. Řidiči ale pořádně nikdy neví, co se s předními koly děje. V případě Infiniti se na něj také snesla ostrá kritika z řad majitelů, nadšenců i motoristického tisku. Za příplatek k sedanu Q50 S dokonce nabízí „vyspělý“ systém drive-by-wire s názvem Direct Active Steering, tedy řízení „po drátech“ bez jakékoli mechanické vazby. Je doslova rozviklané, nepřesné a silnici pod sebou skoro necítíte. V USA kvůli němu ovšem došlo ke svolávací akci, několik softwarových chyb mohlo vést až ke ztrátě kontroly nad vozem. Není divu, že si jej zákazníci rovna nezamilovali a zamávalo to s image značky, která do té doby nabízela auta sice luxusní, ale zároveň také opravdu sportovní. A mix těchto dvou protichůdných vlastností byl u nich vyvážený.

Luxusní odnož japonského Nissanu má však řešení. Návrat k hydraulické klasice odvozené z G37, které se stále za oceánem prodává, jen dostalo nové označení Q40. Šéf produktového plánování Keith St. Clair v rozhovoru pro magazín Car And Driver řekl: „Někteří členové komunity nadšenců i motorističtí novináři navrhli, proč by auta nemohla těžit z lepšího pocitu z řízení, stejně jako tomu bylo u sedanu řady G.“ Vývoj nového systému už začal, inženýři představili změny japonským šéfům na jednom prototypu a ti je schválili. Prostě vzali hydrauliku z „géčka“ a implantovali ji do nástupce. Nebo ne? Pravda, úprav, které mají zajistit sportovnější zvuk, se na tomto konkrétním kusu dočkalo také výfukové potrubí. I „sound“ linoucí se z koncovek býval totiž ještě v nedávné minulosti jadrnější... A jak dopadly první testy? „Výsledky byly velmi jasné a výrazné. Auto je bomba řídit!“ řekl doslova St. Clair.

Z chyb je nutné se poučit a své současné hříchy odčinit. Infiniti nyní hledá nejrychlejší cestu jak změny přivést do sériové výroby a k běžné klientele. Majitelé budoucích Q50 S od modelového roku 2016 (tedy zhruba během jednoho roku) tak budou mít větší požitek z jízdy. Zatím se neví, zda se úpravy dotknou i běžných verzí a hybridu. Ano, sedan skutečně nabízí řádnou porci luxusu, ale sportovně se momentálně jen tváří. Redakce Auto.cz připravuje jízdní dojmy s evropskou verzí 2.0t z okolí Curychu. Ta dostala zážehové přeplňované srdce od Mercedesu.

JAKE.AUTO.CZ: Infiniti Q50 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Zdroj: Car And Driver, MotorAuthority

Štítky Infiniti Luxusní značky Střední třída Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém

Luxusní divize Nissanu přepudrovala vrásky sedanu Q50. V…

Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený? Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…