Infiniti se u Q50 vrátí k hydraulickému posilovači řízení

 

Elektrické posilovače řízení vládnou moderním automobilům. Znamená to ale prakticky ztrátu zpětné vazby od kol. Existuje řešení?

Současné elektrické posilovače řízení jsou prakticky dvou druhů: buď vyloženě tupé nebo v lepším případě odtažité. Řidiči ale pořádně nikdy neví, co se s předními koly děje. V případě Infiniti se na něj také snesla ostrá kritika z řad majitelů, nadšenců i motoristického tisku. Za příplatek k sedanu Q50 S dokonce nabízí „vyspělý“ systém drive-by-wire s názvem Direct Active Steering, tedy řízení „po drátech“ bez jakékoli mechanické vazby. Je doslova rozviklané, nepřesné a silnici pod sebou skoro necítíte. V USA kvůli němu ovšem došlo ke svolávací akci, několik softwarových chyb mohlo vést až ke ztrátě kontroly nad vozem. Není divu, že si jej zákazníci rovna nezamilovali a zamávalo to s image značky, která do té doby nabízela auta sice luxusní, ale zároveň také opravdu sportovní. A mix těchto dvou protichůdných vlastností byl u nich vyvážený.

Luxusní odnož japonského Nissanu má však řešení. Návrat k hydraulické klasice odvozené z G37, které se stále za oceánem prodává, jen dostalo nové označení Q40. Šéf produktového plánování Keith St. Clair v rozhovoru pro magazín Car And Driver řekl: „Někteří členové komunity nadšenců i motorističtí novináři navrhli, proč by auta nemohla těžit z lepšího pocitu z řízení, stejně jako tomu bylo u sedanu řady G.“ Vývoj nového systému už začal, inženýři představili změny japonským šéfům na jednom prototypu a ti je schválili. Prostě vzali hydrauliku z „géčka“ a implantovali ji do nástupce. Nebo ne? Pravda, úprav, které mají zajistit sportovnější zvuk, se na tomto konkrétním kusu dočkalo také výfukové potrubí. I „sound“ linoucí se z koncovek býval totiž ještě v nedávné minulosti jadrnější... A jak dopadly první testy? „Výsledky byly velmi jasné a výrazné. Auto je bomba řídit!“ řekl doslova St. Clair.

Z chyb je nutné se poučit a své současné hříchy odčinit. Infiniti nyní hledá nejrychlejší cestu jak změny přivést do sériové výroby a k běžné klientele. Majitelé budoucích Q50 S od modelového roku 2016 (tedy zhruba během jednoho roku) tak budou mít větší požitek z jízdy. Zatím se neví, zda se úpravy dotknou i běžných verzí a hybridu. Ano, sedan skutečně nabízí řádnou porci luxusu, ale sportovně se momentálně jen tváří. Redakce Auto.cz připravuje jízdní dojmy s evropskou verzí 2.0t z okolí Curychu. Ta dostala zážehové přeplňované srdce od Mercedesu.

JAKE.AUTO.CZ: Infiniti Q50 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
Zdroj: Car And Driver, MotorAuthority
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém

Luxusní divize Nissanu přepudrovala vrásky sedanu Q50. V…

Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený? Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…