11.8. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Iveco Bus pro zájezdy: Dva typy

 

Po loňském odhalení nového Evadysu můžeme u značky Iveco Bus vybírat ze dvou turistických autobusů.

Dlouhé celostátní či mezinárodní zájezdy bude i nadále mít na starosti držitel titulu Coach of the Year 2016 – model Magelys. V současnosti jej lze získat ve dvou provedeních Pro a luxusní Launch. Vrcholné provedení bylo odhaleno před dvěma lety v Kortrijku, protože po době několikaletého útlumu se zvedl zájem o luxusnější varianty. Na druhém konci zájezdové přepravy stojí loňská novinka – model Evadys s dostatečnými zavazadlovými prostory pro regionální zájezdy.

Dvě nápravy

Zájezdové autobusy Iveco používají výhradně dvounápravové provedení, velmi citlivé na maximální celkovou hmotnost osmnácti tun. Kvůli ní výrobce šetří každý kilogram pohotovostní hmotnosti, aby dopravci nabídl maximální obsaditelnost úzce související s profitabilitou přepravy. Dvounápravový Magelys je k dostání ve dvou délkách 12,2 a 12,77 metru. Prodloužení nastává v rozvorech 6321 a 6886 mm, tudíž příď i záď vozidla jsou totožné a z hlediska výroby či případného servisu unifikované. Plyne z toho také lepší dostupnost náhradních dílů, větší série výroby a nižší cena.

Nejvyšší obsaditelnost kratší verze činí 53 cestujících s průvodcem, toaletou a zavazadlovými prostory o objemu 9,5 m3. V delší verzi najdeme jedna řadu sedadel navíc. Je však na dopravci, kolik řad sedaček zvolí a jaký prostorový komfort jim nabídne.

Iveco Magelys dostal ocenění International Coach of the Year 2016

Pro vozíčkáře

Delší provedení 12,8 m umožňuje zabudování elektrické rampy pro vozíčkáře na boku vozidla. Běžně se však rampa nachází ukrytá v zadních schodech, aby nezabírala tolik místa v interiéru a nezvyšovala pohotovostní hmotnost vozidla. Aby nebylo nutné omezit obsaditelnost kvůli občasnému převozu člověka upoutaného na vozík, autobus obdržel nový systém uspořádání sedadel, z nichž poslední řadu na pravé straně před druhými schody lze při nakládání hendikepovaného sklopit vpřed.

Tři úrovně

Podle nároku na komfort může dopravce volit ze tří modelových typů Line, Pro a nejluxusnější Lounge. Spíše pro linkovou dopravu slouží provedení Line například se standardními sedadly a prosklením střechy jen nad uličkou. Verze Pro míří na delší turistickou přepravu s toaletou, sedadly vyšší třídy, zábavným systémem s dvěma či třemi devatenáctipalcovými obrazovkami a sedadlem pro hostesku. Luxusní lounge přidává ještě kožená sedadla cestujících a bohaté prosklení střechy, USB zásuvky pro každého cestujícího, wi-fi a automatizovanou převodovku AS-Tronic.

Jeden motor

Magelys pohání 8,7litrový šestiválec Cursor 9 s Ivecem patentovanou technologií Hi-SCR. Agregát tedy nepotřebuje recirkulaci výfukových plynů EGR, protože díky značnému a pro efektivitu motoru výhodnému kompresnímu poměru produkuje jen málo pevných částic, čímž se prodlužuje životnost DPF i motorového oleje a snižuje pohotovostní hmotnost vozidla.

Šestiválec s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla pro velký záběr z nízkých otáček nabízí výkon 294 kW s točivým momentem 1700 N.m od 1250 min-1. Dopravce může volit mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovku, automatizované ústrojí představuje dvanáctistupňový AS-Tronic.

Pro minimalizaci spotřeby nafty lze volit ze dvou stálých převodů hnané nápravy, aby motor držel optimální otáčky na rovných trasách typu Česko-Španělsko nebo měl vhodné zpřevodování do topograficky náročné trasy. Oba typy převodovek lze kombinovat s oběma stálými převody 3,36 a 3,70.

Zájezdové autobusy Iveco Bus: Široká nabídka

Mnoho navíc

Nad rámec povinné bezpečnostní výbavy zahrnující již předkolizní asistent najdeme u Magelysu také adaptivní tempomat udržující automaticky odstup od vpřed jedoucího vozidla.

V dálničním provozu přináší zvýšené bezpečí Lane Warning Departure System (LDWS), který při vybočení z jízdního pruhu bez zapnutého blikače rozvibruje sedadlo řidiče.

Nezvedá výšku

Turistický model obdržel klimatizaci šikovně umístěnou do boku, takže celková výška vozidla 3620 mm není tímto prvkem navýšena. Absence stropní nástavby také dovoluje hladký aerodynamický tvar střechy, což má kladný vliv na nízkou spotřebu nafty.

Na ní se také podílí standardní vybavení LED technologií v interiéru i vnějších světlometech, které snižuje nároky na proud odebíraný z alternátoru. Na přání lze získat xenonové světlomety, kávovar, kameru pro hostesku, ložnici pro řidiče a otevírání zavazadelníků na pantografech, které vyžadují jen minimální místo vedle boku vozidla.

Evadys

Na regionální zájezdovou dopravu stačí model Evadys, který v delším provedení nabízí zavazadlové prostory o celkovém objemu 12 m3. Jde o model s celkovou výškou 3,46 m.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 

Štítky Iveco Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Iveco Bus pro zájezdy: Dva typy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…