Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Magelys dostal ocenění International Coach of the Year 2016

Iveco
Iveco
Iveco
Iveco
13 Fotogalerie
Diskuze (5)
O udělení titulu International Coach of the Year 2016 bylo sice rozhodnuto již v září, ale teprve na veletrhu Busworld došlo k oficiálnímu předání významného ocenění.

Od roku 1989 uděluje porota složená ze zástupců několika evropských časopisů s autobusovou tématikou střídavě ocenění International Bus of the Year a International Coach of the Year.

Pro udělení titulu International Coach of the Year 2016 byla porota složena z 22 odborných novinářů. Všichni členové poroty pak měli možnost vyzkoušet autobusy přihlášené do souboje o toto významné ocenění letos v červnu během akce Coach Euro Test, při níž jsou hodnoceny praktické atributy a celkový koncept vozidla.

Držitelem titulu International Coach of the Year 2016 se nakonec stal autokar Iveco Magelys, který překonal pětici přihlášených konkurentů, jimiž byli Neoplan Skyliner, Setra TopClass S 516 HDH, Sunsundegui SC7 na podvozku Volvo B11R , Temsa HD12 s motorem DAF a VDL Futura FMD2-129/370 s motorem DAF.

Porota v případě autokaru Iveco Magelys ocenila v první řadě poměr mezi cenou a poskytovanou kvalitou i schopnosti vozidla. Pozitivně byl hodnocen design exteriéru i provedení interiéru s velmi flexibilními možnostmi uspořádání, mezi nimiž nechybí ani možnost vybavit vozidlo výtahem pro cestující na invalidním vozíku. Důležitá je i technika a Magelys jako jediný z kandidátů na titul využívá k řízení činnosti motoru, splňujícího emisní normu EURO 6, pouze systém SCR. Nechybí ani bohatá bezpečnostní výbava.

Busworld pořádáný od 16. do 21. října v belgickém Kortinou se stal ideálním místem pro předání ceny International Coach of the Year 2016, kterou od předsedy poroty Stuarta Jonese převzal předseda představenstva Iveco Bus Sylvain Blaise.

Iveco v souvislosti s oceněním International Coach of the Year 2016 na veletrhu Busworld představilo nový přírůstek do rodiny autokarů Magelys v podobě vrcholného provedení s označením Lounge, které vychází z verze Pro a dále rozšiřuje jeho standardní výbavu o prvky jako je elektrické rozmrazování předního okna, prosklená střední část střechy, kamery pro sledování prostoru před vozidlem, za ním a u dveří před zadní nápravou.

Na přání jsou pro Iveco Magelys Lounge k dispozici například sedadla se stavitelnými opěrkami hlavy, USB zásuvky a zajímavým prvkem je možnost instalace dvou páru sedadel proti sobě se stolky umístěnými mezi nimi.

Iveco Magelys v provedení s označením Pro se ze své dosavadní pozice na vrcholu nabídky stává jejím středem a má představovat ideální řešení pro provoz na pravidelných dálkových národních a mezinárodních linkách. Základem nabídky i nadále zůstává verze Line, která je určena pro dopravu na střední vzdálenosti.

Iveco nabízí autobusy řady Magelis pouze v dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12,2 nebo 12,8 m, přičemž delší verze může být vybavena rampou pro vozíčkáře a vymezeným prostorem pro tělesně postižené osoby.

K pohonu autobusů Iveco Magelys slouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec Cursor 9 o objemu 8,7 litru s výkonem 294 kW a točivým momentem 1700 N.m. Tato pohonná jednotka standardně spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou ZF 6S 1911 a na přání je k dispozici robotizovaná dvanáctistupňová převodovka ZF 12AS 2001.

Vstoupit do diskuze (5)