Jaguar S-Type R - zakousne

Jaguar S-Type R - zakousne "em-pětku"?

 
 

Nejnovější ostrý Jag má s BMW M5 shodný výkon, největší rychlost i obdobné zrychlení. Bude to stačit na to, aby rozbil magickou image písmena M?

Doba, kdy byla značka Jaguar pojmem mezi sportovními automobily už je dávno pryč, její modely se od té doby prodloužily, ztěžkly a staly se spíše synonymem pohodlí a luxusu. Tuto charakteristiku by si britský výrobce jistě rád podržel, ovšem to pravé image by se dostavilo až poté, kdyby se jedním dechem vyslovoval v souvislosti s ním také další přídomek, který kdysi ztratil - sportovní. Však se o to také důkladně snaží. Auta se pro změnu zmenšují, převisy zkracují a výkony rostou a rostou. Opravdu "našlapané" varianty označené stručně "R" má v současnosti nejen kupé XK, ale i limuzína XJ a nově též model vyšší střední třídy S-Type.

Když se uvažovalo, jaký výkon by příslušel sportovní verzi druhého nejmenšího Jaguaru, museli marketingoví odborníci chtě-nechtě vycházet z etalonu této třídy, kterým je bezesporu mnichovský stroj M5. Trumfnout jej za každou cenu asi nepovažovali za vhodné, nechtěli ale být ani slabší, takže proč nedát S-Type R stejný počet koní, tedy rovných čtyři sta. Zvláště když to na papíře tak dobře vypadá. To 294 kW už tak krásné číslo není, ale jak říkají odpůrci soustavy SI - kilowatty má mikrovlnná trouba, motor automobilu má koně. Avšak zatímco BMW dosahuje této hodnoty při 6600/min, Velká kočka má tyto koníky k dispozici o 500 otáček níž.

Pokud jsou oba vozy srovnatelné výkonově, jiná káva je to ale u točivého momentu. Atmosféricky plněný "bavorák" disponuje 500 N. m při 3800/min, Jaguar s osmiválcem 4,2 l však má již o 300 otáček níže díky turbodmychadlu "točák" 553 N. m. A více než 50 newtonmetrů už musí být na zátahu pořádně znát. Přesto však mnichovský vůz zvládne sprint z 0 na 100 km/h o 0,2 s rychleji, za 5,3 s. Může za to převodovka - zatímco BMW má mechanické ústrojí, Jaguar dostal sice také šestistupňovou, ale pouze samočinnou převodovku, která neumožňuje sekvenční řazení, má pouze možnost volby sportovního režimu. Ovšem dvě desetiny sekundy nic neznamenají, navíc se stejně oba vozy "zarazí" na největší rychlosti 250 km/h, kterou hlídá elektronický omezovač. Zadní poháněná osmnáctipalcová kola, kterým rozhodně nebudou cizí přetáčivé choutky, krotí stabilizační systém CATS.

Sportovnímu naturelu vozu S-Type R byl uzpůsoben také interiér. Najdeme v něm výrazně profilovaná sedadla čalouněná černou a červenou kůží, tmavá je také přístrojová deska, která byla dosud laděná ve světlých tónech. Pokud řidič nebude chtít poslouchat zvuk motoru a kvílení pneumatik, je mu k dispozici audiosouprava Alpine.

Myslíte si, že je to dostatečná výzbroj na to, aby se na trhu mohl Jaguar S-Type R utkat s těmi nejlepšími? Na papíře vypadá vše velice vyrovnaně, ovšem můžeme vám zaručit, že pokud kolem vás prosviští M5 a R, tak většina z vás stejně zaregistruje extravagantní rysy "kočičky". A pokud dáváte přednost okázalosti, už není co řešit.



Štítky Jaguar

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá mrtvola dětské světice otevřela oči!

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá…

Z toho videa běhá mráz po zádech! Turista v mexické katedrále Guadalajara si natáčel na kameru ostatky dětské…

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru (8): Co s ní teď bude?

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru…

Během nemoci, kdy bylo manažerce Dary Rolins (43) Evě Skallové (†36) úplně nejhůř, dělala vše proto, aby u toho…

 

iSport.cz

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní hlavu, věří před EL

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní…

Útočník Milan Baroš by se ve čtvrtečním utkání druhého kola základní skupiny Evropské ligy proti PAOK Soluň mohl…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo vstoupí nelegálně do jiného státu, je to invaze

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo…

Reflexu na téma imigrace poskytl rozhovor jeden z nejvlivnějších světových politiků, Tony Abbott, který před…

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…