Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velké kombi Jaguar XF Sportbrake přijde. Zde je jeho první fotka bez maskování

David Bureš
Diskuze (31)
Také v druhé generaci nabídne Jaguar XF dvě karosářské varianty. Stávající sedan ještě letos doplní kombi.

Kombi jsou dnes pro automobilky zajímavé jen v Evropě, z globálního hlediska tak velkou prodejní roli nehrají. I proto se zdálo, že aktuální generace Jaguaru XF už takovou verzi nenabídne. S odkazem na slova šéfdesignéra Jaguaru Iana Calluma se mělo za to, že kombík bude nahrazen zcela novým crossoverem. Nakonec je ale všechno jinak, druhá generace XF Sportbrake bude. A uvidíme ji už velice brzy.

Jaguar totiž oznámil, že automobil vstoupí na trh již během letošního léta. A to je velké překvapení, když se tato novinka zatím oficiálně nepředstavila. Automobilka jen loni příchod vozu naznačila zveřejněním jeho snímku se zakamuflovanou karoserií. Nyní následuje další lákadlo, první snímek nezamaskovaného vozu, který opět ponese přídomek Sportbrake.

Na něm je XF Sportbrake zobrazen seshora, a tak z jeho vzhledu není moc vidět. Zároveň ale Jaguar zveřejnil první skicu konkurenta pro BMW 5 Touring či Mercedes-Benz E kombi, která naznačuje jeho sportovní siluetu. A ta byla prezentována opravdu netradičně, nakreslena byla na slavném center kurtu ve Wimbledonu. Britský výrobce je totiž oficiálním partnerem známého tenisového turnaje, jednoho ze čtyř grand slamů.

„U XF Sportbrake jsme vytvořili siluetu, která dodává autu pocit rychlosti a sportovnosti. Přinese novou úroveň praktičnosti, aniž bychom obětovali dynamický design a agilní ovladatelnost, které od nás zákazníci očekávají,“ prohlašuje o tvarech nového kombi vyšší střední třídy šéfdesignér Jaguaru Ian Callum.

Druhá generace Jaguaru XF se světu v podobě sedanu poprvé představila v březnu 2015. Auto svými tvary navázalo na o třídu menší sedan XE, proti předchůdci se nečekaně zkrátilo o sedm milimetrů. Karoserie XF je ze tří čtvrtin hliníková, což přispělo ke snížení hmotnosti vozu. Z hlediska motorů vůz nabízí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, zážehové i vznětové, které můžeme očekávat také od kombíku. K dispozici je pak rovněž pohon všech kol, který se v dané kategorii stává stále větší samozřejmostí.

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:10
Re: JAG
V USA se velkém používají i MPV, Minivany a velké Vany (Ford Econoline, Chevy Express/GMC Savana atd) pokud ti to neušlo. Další jezdí doublecaby pickupy :-)

Takže ne každej má SUV
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 08:52
Re: JAG
Tomáš pravdu, jednoznačně jsme v menšině. O tom žádná. Ale druhá strana mince...všude na světě se prodá 10x (spíš asi mnohem víc) více Corrol a Golfů než Octavií. Proto v zahraničních velkých městech tvoří podstatnou část šikovná malá auta jako Mini, Smart a spol. Není vše jen o kufru. Vždyť dnes ti každý obchod tu pračku nebo ledničku, či televizi doveze.A na nákup to stačí.
Sám jsme v práci Stangem ještě nebyl...v centru je nešikovný a měl bych o něj strach.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 08:48
Re: JAG
Máš recht, to nepochopím. Ale mám i takové kolegy, zásadně to mají prázdné, jezdí sami a velký kombík. Pak mají v centru problém s parkováním, vyjížděním atp. U mě praktičnost nehraje moc velkou roli. Nejsem na prostor rozmazlený, pamatuju na socialistický vozový park.
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 08:11
Re: JAG
Jo, to se tady těžko vysvětluje, zvláště někomu, pro koho je kombi zbytečné, ale já si troufnu také tvrdit, že nejen Jag, ale i hodně jiných modelů je daleko hezčích jako kombiky. Pro mne jsou to třeba Audiny A4-A6, Passat, Golf, Oktávka, Talisman, Megane... našel bych toho spousty :-)
26. 4. 2017 08:01
Re: JAG
Navíc mám obavu, že kombík bude hezčí sedanu, kde se záď oproti XE neúměrně opticky zeštihluje. XF sedan Callum nezvládl tak jako ostatní modely.