Jaguar oficiálně představuje druhou generaci sedanu XF. Podle očekávání jde o zvětšený model střední třídy XE, ale vadí to snad někomu?

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF si k sedmým narozeninám první generace nadělil nástupce. Světovou premiéru bude mít za dva týdny na autosalonu v New Yorku, už nyní však Britové představili vůz na oficiálních fotografiích a sdělili základní informace.

Jaguar tvrdí, že XF 2016 je "all new" a víceméně to potvrzuje i změnou designu, jenž je v souladu s nedávno představeným, o kategorii menším typem XE, ovšem s ohledem na to, že mezi dosavadním XF a a XE nejsou rozdíly z kategorie revolučních, je to stále "typický Jaguar" druhé dekády 21. století.

Má to i jisté nevýhody - v zrcátku budete dost marně zkoumat, co se vám to tam vlastně zvětšuje, jediným výrazným rozdílem je pojetí spodního středového nádechu předního nárazníku, jenž se u XF 2016 rozšiřuje směrem dolů. V podobném gardu jsou i rozdíly vzadu - kulatost originálu nahrazují ostřejší linie, v tomto případě však připomíná nový XF spíše svého předchůdce, zejména díky chromové liště mezi svítilnami. Jaguar také zjevně objevil půvab zvýraznění zadního nárazníku.

Jestli si současné XF vysloužilo kritiku za přílišnou strohost a nevybroušenost palubní desky, teď je všechno jinak. Jag naštěstí odolal pokušení udělat jen větší XE a interiér ideově navazuje na aktuální model. Je tedy zachován sportovní styl, ale provedení je o dvě třídy výš, elegantní tvary a pečlivé zakomponování jednotlivých prvků je zcela v souladu s požadavky této kategorie.

Ale pojďme k faktům. Nový model je o 7 mm kratší a o 3 mm nižší, než současný, současně má však o 51 mm delší rozvor. Vypiplaná aerodynamika je charakterizována součinitelem odporu vzduchu cd = 0,26. Karoserie vozu je ze 75 % hliníková, což přineslo dramatické snížení váhy o 190 kg, při zvýšení torzní tuhosti o 28 %, čímž se rázem stal jedním z nejlehčích aut v segmentu, ne-li vůbec nejlehčím. Rozložení váhy činí "téměř 50:50", přední zavěšení tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu je víceprvek.

Jaguar pochopil, co obnáší vyšší střední třída v Evropě a tak v nabídce dominují turbodiesely. Dvoulitrový čtyřválec Ingenium existuje veš dvou specifikacích se 120 kW a 280 N.m a 132 kW a 430 N.m, které lze mít se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Všechny ostatní motory už se budou nabízet pouze s automatikou, konkrétně nafťák V6 3.0 twin turbo s 221 kW a 700 N.m a prozatím jediný benziňák - kompresorový třílitrový V6 s 279 kW a 450 N.m.

Samozřejmostí jsou pokročilé asistenční systémy nebo třeba Jaguar Configurable Dynamics, umožňující měnit charakter vozu změnou nastavení elektroniky. Nový XF se bude vyrábět společně s dalšími "hliníkovými" modely XJ a F-Type v továrně Castle Bromwich.

Kompletní technické údaje Jaguaru XF budou k dispozici po premiéře na autosalonu v New Yorku 1. dubna. Pořídit si jej budete moci od letošního podzimu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Investice do bytu je dnes jistota Investice do bytu je dnes jistota

Pokud nemáte finanční vzdělání, jste v podstatě vydáni na…

Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům Trump zrušil kontroverzní zákon o odebírání dětí migrantům

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal dekret,…

Britský parlament schválil zákon o brexitu Britský parlament schválil zákon o brexitu

Britský parlament dnes schválil konečnou podobu zákona o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XF 2016: XE v XL







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

 



Jízdní dojmy: Jaguary XF Sportbrake a XJR575. Rodina a luxusní sportování Jízdní dojmy: Jaguary XF Sportbrake a XJR575. Rodina a luxusní sportování

I s jaguárem na kapotě můžete uspokojit přepravní potřeby…

Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo... Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo...

Ještě před rokem se zdálo, že druhá generace velkého…

 



 
Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Volvo S60: Sedan nové generace přijíždí zpoza Atlantiku

Včera

Volvo odhalilo podobu sedanu S60 nové generace. Navíc na místě, kde bude vznikat, v už funkční továrně v Charlestonu (USA).




Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká Kotal. Chválil i Tunisko

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká…

Zápas mezi Anglií a Tuniskem se mu líbil. Zkušený trenér a expert deníku Sport Václav Kotal ocenil hru afrického…

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit klíčového hráče

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit…

Baník hlásí problém. Po odchodu Marka Hlinky do Gruzie klub intenzivně shání náhradu na klíčový post…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…