Jaguar oficiálně představuje druhou generaci sedanu XF. Podle očekávání jde o zvětšený model střední třídy XE, ale vadí to snad někomu?

Sedan vyšší střední třídy Jaguar XF si k sedmým narozeninám první generace nadělil nástupce. Světovou premiéru bude mít za dva týdny na autosalonu v New Yorku, už nyní však Britové představili vůz na oficiálních fotografiích a sdělili základní informace.

Jaguar tvrdí, že XF 2016 je "all new" a víceméně to potvrzuje i změnou designu, jenž je v souladu s nedávno představeným, o kategorii menším typem XE, ovšem s ohledem na to, že mezi dosavadním XF a a XE nejsou rozdíly z kategorie revolučních, je to stále "typický Jaguar" druhé dekády 21. století.

Má to i jisté nevýhody - v zrcátku budete dost marně zkoumat, co se vám to tam vlastně zvětšuje, jediným výrazným rozdílem je pojetí spodního středového nádechu předního nárazníku, jenž se u XF 2016 rozšiřuje směrem dolů. V podobném gardu jsou i rozdíly vzadu - kulatost originálu nahrazují ostřejší linie, v tomto případě však připomíná nový XF spíše svého předchůdce, zejména díky chromové liště mezi svítilnami. Jaguar také zjevně objevil půvab zvýraznění zadního nárazníku.

Jestli si současné XF vysloužilo kritiku za přílišnou strohost a nevybroušenost palubní desky, teď je všechno jinak. Jag naštěstí odolal pokušení udělat jen větší XE a interiér ideově navazuje na aktuální model. Je tedy zachován sportovní styl, ale provedení je o dvě třídy výš, elegantní tvary a pečlivé zakomponování jednotlivých prvků je zcela v souladu s požadavky této kategorie.

Ale pojďme k faktům. Nový model je o 7 mm kratší a o 3 mm nižší, než současný, současně má však o 51 mm delší rozvor. Vypiplaná aerodynamika je charakterizována součinitelem odporu vzduchu cd = 0,26. Karoserie vozu je ze 75 % hliníková, což přineslo dramatické snížení váhy o 190 kg, při zvýšení torzní tuhosti o 28 %, čímž se rázem stal jedním z nejlehčích aut v segmentu, ne-li vůbec nejlehčím. Rozložení váhy činí "téměř 50:50", přední zavěšení tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu je víceprvek.

Jaguar pochopil, co obnáší vyšší střední třída v Evropě a tak v nabídce dominují turbodiesely. Dvoulitrový čtyřválec Ingenium existuje veš dvou specifikacích se 120 kW a 280 N.m a 132 kW a 430 N.m, které lze mít se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Všechny ostatní motory už se budou nabízet pouze s automatikou, konkrétně nafťák V6 3.0 twin turbo s 221 kW a 700 N.m a prozatím jediný benziňák - kompresorový třílitrový V6 s 279 kW a 450 N.m.

Samozřejmostí jsou pokročilé asistenční systémy nebo třeba Jaguar Configurable Dynamics, umožňující měnit charakter vozu změnou nastavení elektroniky. Nový XF se bude vyrábět společně s dalšími "hliníkovými" modely XJ a F-Type v továrně Castle Bromwich.

Kompletní technické údaje Jaguaru XF budou k dispozici po premiéře na autosalonu v New Yorku 1. dubna. Pořídit si jej budete moci od letošního podzimu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XF 2016: XE v XL







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Premiéra velkého kombi Jaguar XF Sportbrake se blíží. Odhalen bude na Wimbledonu Premiéra velkého kombi Jaguar XF Sportbrake se blíží. Odhalen bude na Wimbledonu

Jaguar je oficiálním partnerem slavného londýnského grand…

Velké kombi Jaguar XF Sportbrake přijde. Zde je jeho první fotka bez maskování Velké kombi Jaguar XF Sportbrake přijde. Zde je jeho první fotka bez maskování

Také v druhé generaci nabídne Jaguar XF dvě karosářské…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…