Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak automobilky špehují konkurenci? Mají na to speciální firmu!

Michal Fokt
Diskuze (8)
Pokud chce výrobce aut vědět, jak dělají různé věci u konkurence, musí dotyčné auto koupit a rozebrat. A nebo zajet do firmy, která to udělá za ně...

Součástí vývoje naprosto každého auta vyspělé značky je takzvaný "competitive benchmarking". Zní to sofistikovaně, ale v zásadě nejde o nic jiného, než "opisování" a kopírování. Pokud konkurence řeší nějaký technický nebo konstruktérský prvek lépe, automobilka jej napodobí nebo použije k vytvoření ještě lepšího. To samé pak pochopitelně platí také o dodavatelích jednotlivých komponentů.

Funguje to tak, že se auto konkurenční značky koupí nebo půjčí a buď částečně nebo kompletně rozebere. Číňané k těmto postupům navíc přidali ještě úsměvnou metodu vysílání agentů s metry a zápisníky na autosalony, kde měřili i zdánlivě sebeabsurdnější věci jako je délka dveřních klik nebo zadního stěrače. Ale pojďme zpět k serióznímu "benchmarkingu". Tyto úkony nejsou většinou složité časově ani finančně, ale nějaký čas a peníze si to přece jen vezme.

A tak vznikl nápad outsourceování i tohoto typu služeb. Kolegové z webu Jalopnik navštívili společnost Munro and Associates, jednu z těch, které se živí tím, že rozebírají různá auta různých značek, vše perfektně změří, zváží a zapíší do katalogu a pokud některá ze značek potřebuje tento typ informací, nemusí v řadě případů vůbec marnit čas svých dobře placených zaměstnanců a s požadavkem na zjištění se obrátí na specialistu.

Ten, díky tomu, že rozebere jedno auto pro potřeby potenciálně velkého množství zájemců, je pochopitelně levnější a díky specificky trénovaným zaměstnancům i rychlejší. V obrovských halách tak stojí doslova do šroubku rozebraná auta různých značek. Jako příklad uvádí elektrické BMW i3, skládající se z neuvěřitelných více než 54 tisíc dílů, z čehož je 31 tisíc mechanických a 23 tisíc elektrických. Všechny musí být změřeny, zváženy, spočítána jejich cena v materiálu, práci i čas potřebný k výrobě a to vše se objeví ve zprávě, mající 23 tisíc stran. Bližší informace se můžete dočíst přímo v dotyčné reportáži.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2016 11:17
Re: právě jsem to pochopil
Jj, už tu jen chybí přednáška o zlém vykořisťujícím nefungujícím kapitalismu od "prášků na spaní". ;-)
Avatar - Kolouš
6. 10. 2016 09:37
Re: právě jsem to pochopil
Tvoje vidění světa je velmi zkreslené...
6. 10. 2016 09:11
Re: jednoduchý elektromobil
Do tých 54.000 dielov určite započítali 50 tisíc kuov spojovacieho materiálu, všetky skrutky, matice, podložky, nity, sponky, atď. A hlavne zabudli napísať, z kolkých dielov sa týmito počtami skladá napr. 320i...
6. 10. 2016 07:16
Re: jednoduchý elektromobil
... mas trefnou poznamku, bude to samozrejme trochu jinak. ale 54 000 zni lepe, nez kdyby nekdo rekl, ze auto ma 31 tisic mechanickych soucasti a tisic elektrickych, jednou z nichz je komplet akumulatoru.
6. 10. 2016 02:04
jednoduchý elektromobil
Tak stále slyšíme ze všech stran jak je konstrukce elektromobilu proti spalovákům jednoduchá a teď najednou má BMW i3 neuvěřitelných 54 tisíc dílů. A pokud musejí být změřeny a zváženy opravdu všechny z nich jak tvrdí článek, znamená to že každý díl je jedinečný a nikde není použito víc shodných kusů jednoho dílu (tedy ani například v akumulátorech).
Nebo je to nějak jinak ??? ;-)