24.9. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Japonské automobilky chtějí své pozice v Evropě dobýt zpět pomocí moderních turbodieselů a vozů kombi.

Japonští výrobci se v minulých letech vzpamatovávali z následků tsunami, které Japonsko zasáhlo v dubnu 2011. To spolu s nástupem korejských značek Kia a Hyundai znamenalo, že na evropských trzích ztratili svůj tržní podíl.

Zatímco v roce 2008 mělo sedm největších japonských značek 13,7% podíl na evropském trhu, loni měly jen 11,8% podíl. Mezitím vzrostl podíl automobilek Kia a Hyundai v Evropě z tří procent na 6,1 %. Výrobci ze země vycházejícího slunce na tom mohli být ještě hůř, nebýt úspěšného Nissanu Qashqai, který patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropě.

Evropská ztráta japonských značek byla způsobena i tím, že krátce po tsunami se zaměřily na utužení svých pozic na severoamerickém trhu, který je pro ně důležitější než ten evropský.

Nyní se ale Japonci opět orientují na Evropu a jdou vstříc zájmu zdejších zákazníků. Prvním lákadlem mají být turbodiesely. O technice Skyactiv od Mazdy bylo toho napsáno již spoustu, její součástí je i dieselový motor 2.2 Skyactiv-D. Honda rovněž přišla se svým vznětovým agregátem, nazvaným 1.6 i-DTEC, zatímco Toyota má od příštího roku nově používat 1,6litrové turbodiesely z dílny BMW.

Druhým lákadlem jsou pak kombíky. Do segmentu kompaktních kombi se letos vrací Toyota se svým Aurisem Touring Sports. Mezi jeho konkurenty bude patřit Honda Civic Tourer s obřím zavazadelníkem o objemu 624 litrů. Naopak Mazda 3 v praktické verzi kombi zřejmě nedorazí.

Japonci se budou muset nadále potýkat se silným soupeřem v podobě korejských značek. Automobilkám Hyundai a Kia se povedlo zbavit se image výrobce nepříliš kvalitních aut s podivným designem, navíc vývoj aut pro evropské trhy přesunuly na starý kontinent, aby lépe splňovala potřeby zdejších zákazníků.

I díky tomu se Hyundai v srpnu stalo druhou nejprodávanější značkou v Evropě, když přeskočilo Nissan. Nejprodávanější asijskou značkou zůstává Toyota.

Na straně Japonců je třeba upozornit i na Mazdu, jejíž evropské prodeje za prvních osm měsíců roku meziročně vzrostly o 11 procent. To je velký úspěch s ohledem na to, že za tu dobu prodeje aut v Evropě klesly o pět procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
První český autonomní vlak má vyjet do tří let První český autonomní vlak má vyjet do tří let

Konsorcium tuzemských firem vedených AŽD Praha investuje…

Policie se zatím bez odezvy pokouší kontaktovat Babiše mladšího Policie se zatím bez odezvy pokouší kontaktovat Babiše mladšího

Policie se pokouší o navázání přímého kontaktu s Andrejem…

Komentář Lukáše Kovandy: Evropě chybějí lídři Komentář Lukáše Kovandy: Evropě chybějí lídři

Nejedeme v tom sami. V Británii mají také vládní krizi.…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Honda Mazda Toyota Ekonomika Evropský trh

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Jak japonské automobilky bojují o ztracené…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Australská rallye po 1. dnu: Vedou citroëny, na titul útočí Ogier

Australská rallye po 1. dnu: Vedou citroëny, na titul útočí Ogier

Dnes 14:55

Oba vozy továrního týmu Citroën po prvním dnu Australskou rallye, třináctý a závěrečný podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Drsný útok na Daru kvůli Rytmusovi: Jsi zlá osoba, zakopal bych tě pod černou zem!

Drsný útok na Daru kvůli Rytmusovi: Jsi zlá osoba,…

Dopřáli si sice období příměří, jenže zdá se, že válka mezi expartnery Darou Rolins (45) a Patrikem Vrbovským…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Berbr a Damková opět neuspěli u soudu. Sudí Kocián se nemusí omlouvat

Berbr a Damková opět neuspěli u soudu. Sudí Kocián…

Fotbalový rozhodčí Radek Kocián se nemusí za výroky v médiích omlouvat místopředsedovi Fotbalové asociace ČR…

Televizní experti, kteří zmizeli! Řada kariér měla smutný konec

Televizní experti, kteří zmizeli! Řada kariér měla…

Přenos z fotbalových zápasů s experty ve studiu? Dnes běžná praxe, která má v Anglii mnohem bohatší tradici než…

 

Reflex.cz

Mayová bojuje o přežití v čele vlády a brexit míří do další slepé uličky

Mayová bojuje o přežití v čele vlády a brexit míří…

Souboj o podobu a vlastně i přežití brexitu dospěl v těchto dnech na další, rozhodující křižovatku. Po měsících…

Bohumil Pečinka: Bude z Česka mečiarovské Slovensko?

Bohumil Pečinka: Bude z Česka mečiarovské Slovensko?

Pročetl jsem si stovky výpovědí na sítích ohledně dnešní politické krize a zaujal mě jeden typ reakce. Tito lidé…