24.9. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Japonské automobilky chtějí své pozice v Evropě dobýt zpět pomocí moderních turbodieselů a vozů kombi.

Japonští výrobci se v minulých letech vzpamatovávali z následků tsunami, které Japonsko zasáhlo v dubnu 2011. To spolu s nástupem korejských značek Kia a Hyundai znamenalo, že na evropských trzích ztratili svůj tržní podíl.

Zatímco v roce 2008 mělo sedm největších japonských značek 13,7% podíl na evropském trhu, loni měly jen 11,8% podíl. Mezitím vzrostl podíl automobilek Kia a Hyundai v Evropě z tří procent na 6,1 %. Výrobci ze země vycházejícího slunce na tom mohli být ještě hůř, nebýt úspěšného Nissanu Qashqai, který patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropě.

Evropská ztráta japonských značek byla způsobena i tím, že krátce po tsunami se zaměřily na utužení svých pozic na severoamerickém trhu, který je pro ně důležitější než ten evropský.

Nyní se ale Japonci opět orientují na Evropu a jdou vstříc zájmu zdejších zákazníků. Prvním lákadlem mají být turbodiesely. O technice Skyactiv od Mazdy bylo toho napsáno již spoustu, její součástí je i dieselový motor 2.2 Skyactiv-D. Honda rovněž přišla se svým vznětovým agregátem, nazvaným 1.6 i-DTEC, zatímco Toyota má od příštího roku nově používat 1,6litrové turbodiesely z dílny BMW.

Druhým lákadlem jsou pak kombíky. Do segmentu kompaktních kombi se letos vrací Toyota se svým Aurisem Touring Sports. Mezi jeho konkurenty bude patřit Honda Civic Tourer s obřím zavazadelníkem o objemu 624 litrů. Naopak Mazda 3 v praktické verzi kombi zřejmě nedorazí.

Japonci se budou muset nadále potýkat se silným soupeřem v podobě korejských značek. Automobilkám Hyundai a Kia se povedlo zbavit se image výrobce nepříliš kvalitních aut s podivným designem, navíc vývoj aut pro evropské trhy přesunuly na starý kontinent, aby lépe splňovala potřeby zdejších zákazníků.

I díky tomu se Hyundai v srpnu stalo druhou nejprodávanější značkou v Evropě, když přeskočilo Nissan. Nejprodávanější asijskou značkou zůstává Toyota.

Na straně Japonců je třeba upozornit i na Mazdu, jejíž evropské prodeje za prvních osm měsíců roku meziročně vzrostly o 11 procent. To je velký úspěch s ohledem na to, že za tu dobu prodeje aut v Evropě klesly o pět procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

Stoltenberg bude šéfem NATO další tři roky Stoltenberg bude šéfem NATO další tři roky

Jens Stoltenberg bude generálním tajemníkem NATO ještě…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Honda Mazda Toyota Ekonomika Evropský trh

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Jak japonské automobilky bojují o ztracené…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

AS Řím trápí ospalý útok. Posily? Máme Schicka, hlásí ředitel Monchi

AS Řím trápí ospalý útok. Posily? Máme Schicka,…

Z posledních pěti zápasů hned dvakrát ztratili body kvůli remíze. Nejlepší střelec klubu Edin Džeko dal za…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…