24.9. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Japonské automobilky chtějí své pozice v Evropě dobýt zpět pomocí moderních turbodieselů a vozů kombi.

Japonští výrobci se v minulých letech vzpamatovávali z následků tsunami, které Japonsko zasáhlo v dubnu 2011. To spolu s nástupem korejských značek Kia a Hyundai znamenalo, že na evropských trzích ztratili svůj tržní podíl.

Zatímco v roce 2008 mělo sedm největších japonských značek 13,7% podíl na evropském trhu, loni měly jen 11,8% podíl. Mezitím vzrostl podíl automobilek Kia a Hyundai v Evropě z tří procent na 6,1 %. Výrobci ze země vycházejícího slunce na tom mohli být ještě hůř, nebýt úspěšného Nissanu Qashqai, který patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropě.

Evropská ztráta japonských značek byla způsobena i tím, že krátce po tsunami se zaměřily na utužení svých pozic na severoamerickém trhu, který je pro ně důležitější než ten evropský.

Nyní se ale Japonci opět orientují na Evropu a jdou vstříc zájmu zdejších zákazníků. Prvním lákadlem mají být turbodiesely. O technice Skyactiv od Mazdy bylo toho napsáno již spoustu, její součástí je i dieselový motor 2.2 Skyactiv-D. Honda rovněž přišla se svým vznětovým agregátem, nazvaným 1.6 i-DTEC, zatímco Toyota má od příštího roku nově používat 1,6litrové turbodiesely z dílny BMW.

Druhým lákadlem jsou pak kombíky. Do segmentu kompaktních kombi se letos vrací Toyota se svým Aurisem Touring Sports. Mezi jeho konkurenty bude patřit Honda Civic Tourer s obřím zavazadelníkem o objemu 624 litrů. Naopak Mazda 3 v praktické verzi kombi zřejmě nedorazí.

Japonci se budou muset nadále potýkat se silným soupeřem v podobě korejských značek. Automobilkám Hyundai a Kia se povedlo zbavit se image výrobce nepříliš kvalitních aut s podivným designem, navíc vývoj aut pro evropské trhy přesunuly na starý kontinent, aby lépe splňovala potřeby zdejších zákazníků.

I díky tomu se Hyundai v srpnu stalo druhou nejprodávanější značkou v Evropě, když přeskočilo Nissan. Nejprodávanější asijskou značkou zůstává Toyota.

Na straně Japonců je třeba upozornit i na Mazdu, jejíž evropské prodeje za prvních osm měsíců roku meziročně vzrostly o 11 procent. To je velký úspěch s ohledem na to, že za tu dobu prodeje aut v Evropě klesly o pět procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval

Mluvčí amerického prezidenta Donalda Trumpa Sean Spicer…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Honda Mazda Toyota Ekonomika Evropský trh

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Jak japonské automobilky bojují o ztracené…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 





 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to kvalitní obrazy...

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to…

Do případu je zapletena i historička umění Marie Pospíšilová (64). Právě ona sloužila jako »prostředník « mezi…

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

 

iSport.cz

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho prý pozve na kávu

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho…

Je odchovancem pražské Slavie. Odchytal v jejím dresu už slušnou řádku zápasů. Ale trvaleji se v ní uchytit jako…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…