Toyota Auris Touring Sports: První jízdní dojmy

 

Toyota se vrací mezi kompaktní kombi, po šesti letech od ukončení výroby poslední Corolly přichází Auris, nazvaný Touring Sports.

S příchodem nového kompaktního kombi se v Toyotě vzdávají myšlenky, že v nižší střední třídě „stačí“ nabídnout MPV – takový přístup dříve prosazoval i Volkswagen a dodnes se ho drží Citroën. Ale nic naplat, zákazníci o tradiční formu prostorné karoserie stojí i v 21. století.

I přes drsný název vznikl Auris Touring Sports tou nejjednodušší cestou – zadní převis se natáhl o 285 mm, design se příliš nezměnil. Toyota zvolila podobný přístup jako konkurenční Hyundai i30, podoba kombi s hatchbackem je ještě výraznější, dokonce jsou zaměnitelná zadní světla. Podstatným rozdílem je ovšem snížení nakládací hrany o 100 mm, kvůli tomu se přesunula registrační značka na páté dveře a podlaha zavazadelníku je zarovnána se vstupním otvorem. Díky zesíleným výztuhám je tuhost karoserie srovnatelná s hatchbackem.

Objem zavazadlového prostoru činí 530 litrů (proti hatchbacku +170 l), po sklopení sedadel se zvětší na 1658 l a vznikne 2 metry dlouhá ložná plocha. Dělená sedadla lze jednoduše sklopit pomocí táhel ze zavazadlového prostoru, dále se může Auris pochlubit samonavíjecí roletkou, dělící sítí, háčky na tašky nebo dvojitým dnem zavazadelníku. Všechny tyto prvky, stejně jako střešní ližiny, jsou standardem už od nejnižší výbavy.

Video

Jak odlišit Auris Touring Sports od Avensisu kombi, když je jejich přepravní kapacita téměř stejná? Aurisu zůstal i v provedení kombi kompaktní rozvor náprav – 2600 mm je o deset centimetrů méně než u Avensisu a to je hlavní měřitelný argument pro Avensis. I dojem z interiéru je totiž u Aurisu kompaktní – posádka netrpí nedostatkem prostoru, poměry v druhé řadě sedadel jsou ale „tak akorát“. Toyota si pomáhá zvýšením pozice sedáku (u hybridu se pod něj vejdou baterie), díky tomu je posaz pohodlný a pasažéři mají dostatek místa pro nohy. O prostor nad hlavou se stará rovný strop.

S kombi přichází i dvě dílčí vylepšení interiéru. Navigace Toyota Touch & Go Plus prošla modernizací a hlavně se vyřešila „kauza digitálky“. Palubní desku už nehyzdí svítící modrý displej digitálních hodin. Přitom stačilo tak málo – displej je nově černý a světle modrá jsou jen čísla na něm.

Auris Hybrid Touring Sports

Toyota hodně sází na hybridní verzi, a tak jsme jako první vyzkoušeli právě toto provedení. Celoevropsky má hybrid u kombi představovat až 45 % prodejů, na konzervativnějším českém trhu se počítá s nějakými 20 %, resp. 160 kusy ročně. U hatchbacku u nás hybridní pohon dosahuje zatím 15% podílu.

Pohonné ústrojí je už dobře známá kombinace atmosférické osmnáctistovky (73 kW), generátoru a synchronního elektromotoru (60 kW). Jejich síla se skládá pomocí planetové převodovky s proměnným převodem e-CVT, maximální výkon činí 100 kW. Podle Toyoty hybrid uspoří 25 % servisních nákladů, mimo jiné díky tomu, že některé komponenty nemá (např. startér) a k jiným je šetrnější – brzdy vydrží více díky brzdění pomocí elektromotoru, pneumatiky se sjíždějí rovnoměrněji díky lepšímu rozložení hmotnosti.

Podstatným parametrem je i spotřeba. V kombinovaném režimu činí 3,8 l/100 km, praktický výsledek v hornatém terénu ostrovu Mallorca, kde probíhala mezinárodní prezentace, byl se zapnutou klimatizací stále velmi dobrých 5,1 l/100 km.

Na jedničku zvládli konstruktéři odladění podvozku, výraznou pomocí je samozřejmě i umístění baterií před zadní nápravu. Hybridní Auris není stavěný na sportovní jízdu, ale po silnici se pohybuje obratně a na všechny pokyny řidiče reaguje přesně a rychle. Celkový charakter svádí spíš k pohodové jízdě, která zase prospívá spotřebě paliva.

Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Z pohledu soukromé klientely bude nejzajímavější volbou benzinová šestnáctistovka. Jejich 160 Newtonmetrů nevypadá v dnešní době turbomotorů nijak přesvědčivě, klasické atmosférické plnění ale může být pro leckoho argumentem právě pro volbu takového vozu. Standardem je šestistupňová převodovka, moderní techniku zastupuje variabilní zdvih ventilů Valvematic.

V nejžádanější specifikaci Active stojí tento motor 394.900 Kč. Za tyto peníze nabízí mimo jiné klimatizaci, Bluetooth, kožený volant nebo parkovací kameru, dalších 30 tisíc stojí tzv. superpaket (kombinace paketů Design, Business a Comfort), který přidává 16‘‘ litá kola, tempomat, parkovací asistent, bezklíčový vstup, elektricky sklopná zrcátka, elektrické stahování zadních oken a další. Nejvyšší výbava Style tím ale svůj smysl samozřejmě neztrácí, proti příplatku 20 tisíc přidá ještě xenony a polokožené čalounění.

Samotný motor však není zdaleka tak luxusní, jak může být výbava tohoto Aurisu. Účinnost v nízkých otáčkách a rychlé reakce na plyn jsou sympatické vlastnosti, motoru ale kvůli krátkému zdvihu chybí točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Potřeba akcelerovat (nemluvě o předjíždění) proto znamená nutně podřazení o několik stupňů. Pak ale zase rychle stoupá spotřeba paliva. A nejde jen o srovnání s přeplňovanými motory, takový 1.6 GDI od Hyundaie a Kie má také příznivější průběh točivého momentu, ačkoliv je technicky srovnatelný s motorem od Toyoty.

Při menších kilometrových nájezdech dává takový motor smysl, pro časté dálkové cesty se ale navzdory relativně vysokému maximu výkonu příliš nehodí. To potvrdila i průměrná spotřeba na testovací trase, která dosáhla hodnoty 7,5 l/100 km. Pro firemní zákazníky ale bude beztak jedinou alternativou k hybridu dvoulitrový diesel a pro čistě rodinné využití cokoliv jiného než dostupný benzinový motor finančně nedává smysl.

Toyota Auris Touring Sports - ceny na českém trhu
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,4 D-4D2,0 D-4D1,8 HSD
Převodovka6M6M (CVT)6M6Me-CVT
Zdvihový objem [cm3]13291598136419981798
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/600097/640066/380091/360073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400205/1800-2800310/1600-2400142/4000
Max. rychlost [km/h]175195 (190)175195175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,5 (11,2)13,010,511,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,66,1 (6,0)4,24,43,8
Cena Power [Kč]354.900,-374.900,-414.900,---
Cena Active [Kč]374.900,-394.900,-434.900,-474.900,-514.900,-
Cena Style [Kč]-454.900,-494.900,-534.900,-564.900,-
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Touring Sports: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to, nebudeme se  vymlouvat

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to,…

Ve fázi tvrdých tréninků a nabírání objemů nejsou výsledky zas tolik důležité. Jenže sobotní prohra 0:5 v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…