Toyota Auris Touring Sports: První jízdní dojmy

 

Toyota se vrací mezi kompaktní kombi, po šesti letech od ukončení výroby poslední Corolly přichází Auris, nazvaný Touring Sports.

S příchodem nového kompaktního kombi se v Toyotě vzdávají myšlenky, že v nižší střední třídě „stačí“ nabídnout MPV – takový přístup dříve prosazoval i Volkswagen a dodnes se ho drží Citroën. Ale nic naplat, zákazníci o tradiční formu prostorné karoserie stojí i v 21. století.

I přes drsný název vznikl Auris Touring Sports tou nejjednodušší cestou – zadní převis se natáhl o 285 mm, design se příliš nezměnil. Toyota zvolila podobný přístup jako konkurenční Hyundai i30, podoba kombi s hatchbackem je ještě výraznější, dokonce jsou zaměnitelná zadní světla. Podstatným rozdílem je ovšem snížení nakládací hrany o 100 mm, kvůli tomu se přesunula registrační značka na páté dveře a podlaha zavazadelníku je zarovnána se vstupním otvorem. Díky zesíleným výztuhám je tuhost karoserie srovnatelná s hatchbackem.

Objem zavazadlového prostoru činí 530 litrů (proti hatchbacku +170 l), po sklopení sedadel se zvětší na 1658 l a vznikne 2 metry dlouhá ložná plocha. Dělená sedadla lze jednoduše sklopit pomocí táhel ze zavazadlového prostoru, dále se může Auris pochlubit samonavíjecí roletkou, dělící sítí, háčky na tašky nebo dvojitým dnem zavazadelníku. Všechny tyto prvky, stejně jako střešní ližiny, jsou standardem už od nejnižší výbavy.

Video

Jak odlišit Auris Touring Sports od Avensisu kombi, když je jejich přepravní kapacita téměř stejná? Aurisu zůstal i v provedení kombi kompaktní rozvor náprav – 2600 mm je o deset centimetrů méně než u Avensisu a to je hlavní měřitelný argument pro Avensis. I dojem z interiéru je totiž u Aurisu kompaktní – posádka netrpí nedostatkem prostoru, poměry v druhé řadě sedadel jsou ale „tak akorát“. Toyota si pomáhá zvýšením pozice sedáku (u hybridu se pod něj vejdou baterie), díky tomu je posaz pohodlný a pasažéři mají dostatek místa pro nohy. O prostor nad hlavou se stará rovný strop.

S kombi přichází i dvě dílčí vylepšení interiéru. Navigace Toyota Touch & Go Plus prošla modernizací a hlavně se vyřešila „kauza digitálky“. Palubní desku už nehyzdí svítící modrý displej digitálních hodin. Přitom stačilo tak málo – displej je nově černý a světle modrá jsou jen čísla na něm.

Auris Hybrid Touring Sports

Toyota hodně sází na hybridní verzi, a tak jsme jako první vyzkoušeli právě toto provedení. Celoevropsky má hybrid u kombi představovat až 45 % prodejů, na konzervativnějším českém trhu se počítá s nějakými 20 %, resp. 160 kusy ročně. U hatchbacku u nás hybridní pohon dosahuje zatím 15% podílu.

Pohonné ústrojí je už dobře známá kombinace atmosférické osmnáctistovky (73 kW), generátoru a synchronního elektromotoru (60 kW). Jejich síla se skládá pomocí planetové převodovky s proměnným převodem e-CVT, maximální výkon činí 100 kW. Podle Toyoty hybrid uspoří 25 % servisních nákladů, mimo jiné díky tomu, že některé komponenty nemá (např. startér) a k jiným je šetrnější – brzdy vydrží více díky brzdění pomocí elektromotoru, pneumatiky se sjíždějí rovnoměrněji díky lepšímu rozložení hmotnosti.

Podstatným parametrem je i spotřeba. V kombinovaném režimu činí 3,8 l/100 km, praktický výsledek v hornatém terénu ostrovu Mallorca, kde probíhala mezinárodní prezentace, byl se zapnutou klimatizací stále velmi dobrých 5,1 l/100 km.

Na jedničku zvládli konstruktéři odladění podvozku, výraznou pomocí je samozřejmě i umístění baterií před zadní nápravu. Hybridní Auris není stavěný na sportovní jízdu, ale po silnici se pohybuje obratně a na všechny pokyny řidiče reaguje přesně a rychle. Celkový charakter svádí spíš k pohodové jízdě, která zase prospívá spotřebě paliva.

Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Z pohledu soukromé klientely bude nejzajímavější volbou benzinová šestnáctistovka. Jejich 160 Newtonmetrů nevypadá v dnešní době turbomotorů nijak přesvědčivě, klasické atmosférické plnění ale může být pro leckoho argumentem právě pro volbu takového vozu. Standardem je šestistupňová převodovka, moderní techniku zastupuje variabilní zdvih ventilů Valvematic.

V nejžádanější specifikaci Active stojí tento motor 394.900 Kč. Za tyto peníze nabízí mimo jiné klimatizaci, Bluetooth, kožený volant nebo parkovací kameru, dalších 30 tisíc stojí tzv. superpaket (kombinace paketů Design, Business a Comfort), který přidává 16‘‘ litá kola, tempomat, parkovací asistent, bezklíčový vstup, elektricky sklopná zrcátka, elektrické stahování zadních oken a další. Nejvyšší výbava Style tím ale svůj smysl samozřejmě neztrácí, proti příplatku 20 tisíc přidá ještě xenony a polokožené čalounění.

Samotný motor však není zdaleka tak luxusní, jak může být výbava tohoto Aurisu. Účinnost v nízkých otáčkách a rychlé reakce na plyn jsou sympatické vlastnosti, motoru ale kvůli krátkému zdvihu chybí točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Potřeba akcelerovat (nemluvě o předjíždění) proto znamená nutně podřazení o několik stupňů. Pak ale zase rychle stoupá spotřeba paliva. A nejde jen o srovnání s přeplňovanými motory, takový 1.6 GDI od Hyundaie a Kie má také příznivější průběh točivého momentu, ačkoliv je technicky srovnatelný s motorem od Toyoty.

Při menších kilometrových nájezdech dává takový motor smysl, pro časté dálkové cesty se ale navzdory relativně vysokému maximu výkonu příliš nehodí. To potvrdila i průměrná spotřeba na testovací trase, která dosáhla hodnoty 7,5 l/100 km. Pro firemní zákazníky ale bude beztak jedinou alternativou k hybridu dvoulitrový diesel a pro čistě rodinné využití cokoliv jiného než dostupný benzinový motor finančně nedává smysl.

Toyota Auris Touring Sports - ceny na českém trhu
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,4 D-4D2,0 D-4D1,8 HSD
Převodovka6M6M (CVT)6M6Me-CVT
Zdvihový objem [cm3]13291598136419981798
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/600097/640066/380091/360073/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400205/1800-2800310/1600-2400142/4000
Max. rychlost [km/h]175195 (190)175195175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,5 (11,2)13,010,511,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,66,1 (6,0)4,24,43,8
Cena Power [Kč]354.900,-374.900,-414.900,---
Cena Active [Kč]374.900,-394.900,-434.900,-474.900,-514.900,-
Cena Style [Kč]-454.900,-494.900,-534.900,-564.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Touring Sports: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…