Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turbodiesel Honda 2.2 i-DTEC možná skončí, rozhodne úspěch 1.6 i-DTEC

Diskuze (18)
Letos Honda představila lehký, výkonný a úsporný motor 1.6 i-DTEC. Co to znamená pro budoucnost většího 2,2litrového čtyřválce?

„Nemáme žádný konkrétní plán, kdy by měl motor 2.2 i-DTEC skončit. Motor 1.6 i-DTEC je ale natolik silný, že dříve nebo později se logicky stane náhradou většího čtyřválce,“ prohlásil podle webu Just-Auto jeden z představitelů automobilky na statické prezentaci nové Hondy Civic Tourer.

Přitom ten okamžik je možná velmi blízko. Japonská automobilka uvedla na trh nový Civic loni. Díky přechodu z motoru 2.2 i-CDTi/103 kW na modernější 2.2 i-DTEC/110 kW (a instalaci systému start-stop) se kombinovaná spotřeba snížila z 5,3 na 4,4 l/100 km. Jenže nový motor 1.6 i-DTEC je ještě šetrnější, s ním Civic vykazuje pouhých 3,6 l/100 km – a jak se potvrdilo v našem redakčním testu, velmi úsporný je i v reálných podmínkách. „Zatím neexistují oficiální informace k faceliftu Civicu, ale byl bych překvapen, kdyby motor 2.2 i-DTEC příští rok zůstal v nabídce,“ doplnil nejmenovaný zaměstnanec Hondy.

Nový agregát má 88 proti 110 kW, rozdíl v točivém momentu ale tak výrazný není – 300 versus 350 Newtonmetrů. Navíc je menší motor o výrazných 47 kg lehčí. Na konci letošního roku Japonci nasadí šestnáctistovku i do modelu CR-V, zatím však jen s pohonem předních kol. Větší motor zůstává jako čtyřkolka s možností zvolit i automatickou převodovku.

Diskuze (18)
17. 8. 2013 23:12
Re: Obsah ničím nenahradíš
Zajímavý je, jak sis okamžitě sám vyvrátil svoje tvrzení, objem se dá nahradit přeplňováním >:D

a potom... jsem zvědavej, jak pojede ten tvůj 3l diesel bez turba >:D Kolik by to mělo, 75kW? >:D Pokud jsi samozřejmě nemyslel 3l benzín, to by byla jiná kávička >:D

16. 8. 2013 14:54
Re: 1.6 vs 2.2
Jo, ta 1,8ka byl takový sen, ale byla na mě v době, kdy jsem si kupoval auto, hodně drahá. Tak jsem uvažoval o té 1,5 nebo 1,6 a nakonec skončil u dvoulitrové základní Primery, což bylo vedle Civicu druhé auto ve výběru. Civic byl dražší a v kombinaci ABS, airbagy a klima docela těžko k sehnání.

Ty prospekty, to bude mít za pár let velkou cenu :-) Já mám časopisy Automobil Revue z roku 95 a 97, kdy se představila první a faceliftovaná verze 5D Civicu. Už tehdy mi to auto učarovalo.
Avatar - TeeJay
16. 8. 2013 14:21
Re: 2.2 i-DTEC
Ale kdepak, to nebylo po modernizaci, prodává se od poloviny roku 2009, tedy rok po premiéře. ;-) Test třeba [odkaz] .
Avatar - TeeJay
16. 8. 2013 14:13
Re: 1.6 vs 2.2
>:D Tak jasně, ty 1.4ky s restiktorem v sání, to byla ta 66ka pro trhy se zdaněním podle výkonu. No vidíš, 1.8 pro 5D a kombi. Šílenost. >:D

Myslím, že mám někde schované katalogy, už tenkrát byl Civic a Mazda 323 moje krevní skupina. Prospekty k 323 se dnešních dnů nedožily, ale Civic někde bude. :-)
16. 8. 2013 13:45
Re: 1.6 vs 2.2
No, ještě tam byly pro některé trhy i 55kW čtrnáctistovky, u těch 1,6 si nejsem moc jistý, zda 85kW a 92kW VTEC byly spolu nebo ne, a ještě tam byla 1,8/124kW. Prostě výběr téměř nekonečný :-)