Turbodiesel Honda 2.2 i-DTEC možná skončí, rozhodne úspěch 1.6 i-DTEC
„Nemáme žádný konkrétní plán, kdy by měl motor 2.2 i-DTEC skončit. Motor 1.6 i-DTEC je ale natolik silný, že dříve nebo později se logicky stane náhradou většího čtyřválce,“ prohlásil podle webu Just-Auto jeden z představitelů automobilky na statické prezentaci nové Hondy Civic Tourer.
Přitom ten okamžik je možná velmi blízko. Japonská automobilka uvedla na trh nový Civic loni. Díky přechodu z motoru 2.2 i-CDTi/103 kW na modernější 2.2 i-DTEC/110 kW (a instalaci systému start-stop) se kombinovaná spotřeba snížila z 5,3 na 4,4 l/100 km. Jenže nový motor 1.6 i-DTEC je ještě šetrnější, s ním Civic vykazuje pouhých 3,6 l/100 km – a jak se potvrdilo v našem redakčním testu, velmi úsporný je i v reálných podmínkách. „Zatím neexistují oficiální informace k faceliftu Civicu, ale byl bych překvapen, kdyby motor 2.2 i-DTEC příští rok zůstal v nabídce,“ doplnil nejmenovaný zaměstnanec Hondy.
Nový agregát má 88 proti 110 kW, rozdíl v točivém momentu ale tak výrazný není – 300 versus 350 Newtonmetrů. Navíc je menší motor o výrazných 47 kg lehčí. Na konci letošního roku Japonci nasadí šestnáctistovku i do modelu CR-V, zatím však jen s pohonem předních kol. Větší motor zůstává jako čtyřkolka s možností zvolit i automatickou převodovku.