Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jako Tesla chce být také legendární Pininfarina! Z karosárny má být výrobce luxusních elektroaut

David Bureš
Diskuze (0)
Úspěch amerického výrobce elektromobilů Tesla nedává dalším značkám spát. Další a další firmy chtějí napodobit tento úspěch.

Jméno Pininfarina nemá smysl v automobilovém světě blíže představovat. Italská karosárna původně sídlící v Turíně byla založena v roce 1930 Battistem "Pinin" Farinou, přičemž nejvíce se proslavila v poválečné éře, když v roce 1951 začala spolupracovat s Ferrari. Maranellská automobilka si ale už vozy dnes navrhuje sama, a tak Pininfarina musí hledat jiné zdroje financí. Vsadit chce na elektromobilitu.

Pod vedením nového majitele, indické automobilky Mahindra, která Pininfarinu vlastní od roku 2015, se italské designérské centrum chce stát podle slov svého šéfa Paula Pininfariny prvním luxusním výrobcem elektromobilů.

„Snem mého otce bylo vybudovat automobilovou společnost a snem jeho otce bylo také vybudovat automobilovou společnost. Na mně teď je tyto sny realizovat,“ prohlásil na ženevském autosalonu předseda představenstva firmy Paulo Pininfarina.

Syn Sergia Pininfariny a vnuk Battisty Fariny však už neupřesnil, jak chce tohoto cíle dosáhnout. Pininfarina sice bývala karosárna, která i stavěla vozy pro ostatní firmy, dnes ale funguje výhradně jako designérské centrum. Stavbu aut ukončila již v roce 2010.

Každopádně je jasné, že majitel v podobě indické automobilky Mahindra chce slavné italské jméno využít. Jaká elektrická díla od Pininfariny uvidíme a kdy, je zatím ve hvězdách, na letošním ženevském autosalonu ale firma ukazovala, že nápady má.

V Palexpu vystavovala koncept Pininfarina HK GT, který by se teoreticky mohl stát základem pro připravovaný elektromobil. Pohledně tvarované gran turismo s racčími dveřmi a konfigurací 2+2 by se mohlo stát elektrickým soupeřem pro vozy typu Mercedes-Benz CLS. Pininfarina ho vyvinula ve spolupráci s hongkongskou firmou Hybrid Kinetic Group.

O pohon se starají čtyři elektromotory o kombinovaném výkonu přes 800 kW spolupracující s dvoustupňovou převodovkou, které doplňuje mikroturbína jako prodlužovač dojezdu. Auto podle autorů zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 2,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 350 km/h. Baterie s kapacitou 38 kWh umožní v čistě elektrickém režimu ujet asi 160 kilometrů, mikroturbína ale dojezd zvládne zvednout až na více než 1.000 km.

David Bureš
Diskuze (0)