Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je Škoda Kodiaq opravdu sedmimístná? Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži!

Jan Mička
Diskuze (93)
Už brzy vám nabídneme první redakční test Škody Kodiaq. Než se s vámi podělíme o naše kompletní poznatky, nakoukneme krátce do interiéru zkoušeného vozu.

Video se připravuje ...

O Škodě Kodiaq se často hovoří jako o zvýšeném superbu, a něco na tom možná skutečně bude. Vozy sdílejí platformu MQB, mají stejné motory, převodovky a spoustu dalších věcí, jenže zatímco loni představená třetí generace Škodovácké vlajkové lodi uveze pět cestujících, kodiaq jich spolkne rovnou sedm. Příplatek za třetí řadu sedadel činí přijatelných 18.000 Kč a Škoda říká, že v případě potřeby se úplně dozadu vměstnají i 180 centimetrů vysocí dospěláci. My jsme však nováčkovi v segmentu naložili o něco větší sousto.

Takzvaný „test Honzou“, jak jsem tuto disciplínu pracovně nazval, spočívá v postupném usedání do všech řad sedadel a hodnocení, zda je míra pohodlí přijatelná i pro 190 centimetrů vysokého a přes metrák vážícího člověka. Osobně asi neznám nikoho podobných proporcí, kdo by se v SUV dobrovolně soukal vlastně až do zavazadelníku, pokud ale chtějí tyto automobily konkurovat i krabicovitým MPV, musejí zde nabídnout odpovídající komfort alespoň na krátké cesty.

Asi není překvapením, že test posazu v prvních dvou řadách (za sebe) pro kodiaq dopadl bez ztráty kytičky, úplně vzadu už to ale bylo horší. Nebyl problém se do třetí řady nasoukat, spíše mi vadilo velmi nízké uložení sedáků (pouze 22 centimetrů nad podlahou), kolena pod bradou a nulový prostor nad hlavou. Abych se dozadu vůbec vešel, bylo potřeba posunout prostřední sedadla o zhruba deset centimetrů dopředu (rozsah posuvu je 18 centimetrů), což znamená, že se na ně už nikdo mých tělesných proporcí pohodlně neusadí. Kdepak, tady neplatí známé „malí dopředu, větší dozadu“, u sedmimístných SUV je tomu obvykle právě naopak.

První český test Škody Kodiaq na Auto.cz zveřejníme už velice brzy. V následujícím 360stupňovém videu se můžete podívat, jak zkoušený exemplář vypadá uvnitř.

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (93)
26. 12. 2016 12:53
Honza dostane od Škodovky vianočný darček ...
za to, že pri testovaní komfortu sedenia mal na sebe naviac páperovú bundu! ;-)
Avatar - wakantanka
25. 12. 2016 08:43
Re: opet jen pro 4 cestujici
to by som skôr tvrdil o predch. generácii, ktorou som tiež nejaký ten rok jazdil. Toto sa už viac podobá súdobej konkurencii, teda až na 2,9 R4 diesel >:D
Avatar - wakantanka
25. 12. 2016 08:41
Re: 3 pasažéři ve druhé řadě
A čo ťa nakoniec odradilo, resp. presvedčilo ísť do Galaxy? Mne sa ten Freemont v benzíne veľmi pozdáva a keďže MPV-čka v EU pomaly vymierajú asi sa vyberiem crossoverovým smerom >:D
24. 12. 2016 12:55
Re: neni spatny
bezpecnost Fabie (a aby to bylo fer tak spise variantou kombi, neb kodiaq je crosover kombikem) a Kodiaq se neda srovnavat, a ten prostor vzadu za sedackama je tedy rozhodne jinak, staci se podivat na technicke vykresy danych aut, 2 rada sedadel vzdy konci pred zadni napravou (pred jeji osou), u Kodiaq ta 3 rada sedadel konci az za zadni napravou, ostatne modelace interieru Kodiaq me ceka hned v lednu primo pro Skodovku a nejakou jejich reklamni kampan

ostatne i u mnohem vetsi XC90 ty crashtesty nedopadli moc dobre, vetsi postava pri zadnim narazu v 56km/h byla vystavena narazu hlavy do stropu CX90 protoze proste spodni cast pro deformaci posunula vnitrek sedadel dovnitr vozu a figurina tak sla smery kde mela jeste prostor, dopredu to neslo diky 2 rade sedadel a ochrane posadky na nich sedici (auta jsou nejlepe chranena mezi napravama, tam pomaha tuhost podvozku a vystuhy ve dverich)
24. 12. 2016 12:17
Re: neni spatny
No ale porad zustava otazka - je treba ta fabie pri narazu zezadu bezpecnejsi? V kodiaku se sedi spis mezi koly. Auto s cumakem na urovni narazniku kodiaka prece trefi ten hlavni nosnik, ktery neco musi chytit. A predpokladam, ze toho chyti vic, nez ve fabii. Kazdopadne treti rada je nejmene bezpecna v pripade narazu zezadu, to je jasne.