Jeep Grand Cherokee 2014: Diody a osmistupňový automat
Jeep na autosalonu v Detroitu představuje decentní facelift modelu Grand Cherokee. Modelový rok 2014 se zvenku pozná podle přepracovaného předního nárazníku, který dostal menší a výš umístěné mlhovky a navazuje na nižší masku chladiče. Přední i zadní světlomety mají novou, jasně rozeznatelnou grafiku LED obrysových světel.
Uvnitř najdeme nový volant, velkoplošnou dotykovou obrazovku Uconnect, nový ovládací panel klimatizace a anatomicky tvarovanou řadicí páku. Všechny verze mají pádla pro manuální řazení a místo klasického přístrojového štítu sedmipalcový displej, který graficky zobrazuje klasické budíky.
Trojice známých motorů zůstává. Jeep ale všechny spojí s osmistupňovou automatickou převodovkou, která sníží spotřebu paliva a zároveň pomůže při pomalé jízdě v terénu. S redukcí dosahuje celkový převod mezi motorem a koly 44,1:1.
Základní motor 3,6 V6 Pentastar (209 kW) zůstává beze změn. Novinkou na americkém trhu je turbodiesel 3,0 V6 CRD, který proti tomu současnému přidává 3 kW a posouvá maximum výkonu do nižších otáček – na 180 kW při 3600 min-1. Nejvyšší točivý moment poskočil z 550 na 570 Nm. A mírně si polepšil i osmiválec 5,7 V8 Hemi, k původním 259 kW přidal dalších devět, takže nyní má 269 kW a 520 Nm.
I modernizovaný Grand Cherokee dostane několik různých druhů pohonu. V USA bude v nabídce varianta s jednou poháněnou nápravou a pro motor 3,6 V6 i základní stálá 4x4 Quadra-Trac I. V Evropě je standardem Quadra-Trac II s redukční převodovkou a uzávěrou mezinápravového diferenciálu, příplatkový Quadra-Drive II pak přidává elektronickou uzávěrku zadního diferenciálu. Oba posledně jmenované systémy mají standardně volič jízdních režimů Selec-Terrain. Nejlépe vybavené verze opět dostanou vzduchové odpružení Quadra-Lift se světlou výškou nastavitelnou v pěti krocích.
Výše uvedené změny vzhledu a nasazení nové převodovky se týká i vrcholného provedení Grand Cherokee SRT s atmosférickým motorem 6,4 V8.
Jeep Grand Cherokee | ||||
Motor | 3,0 V6 CRD | 3,6 V6 | 5,7 V8 | SRT8 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2988 | 3604 | 5654 | 6417 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 179/3600 | 209/6400 | 268/5150 | 351/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 420/2000 | 353/4800 | 520/4250 | 630/4300 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | - | - |