Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Jetta GLI: 2,0 TFSI (147 kW) v USA za 420.000,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (59)
GLI = dlouhé a levné GTI. I tak by se dala vyložit zkratka u vrcholného provedení VW Jetta pro americký trh.

Volkswagen v současnosti nabízí Jettu v USA ve verzích S, SE, SEL a TDI Clean Diesel. První z nich má pod kapotou atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l (85 kW). Druhá a třetí verze jsou poháněny benzinovým čtyřválcem o objemu 2,5 l (125 kW). Posledně jmenované provedení využívá turbodiesel o objemu 2,0 l (103 kW).

Nyní nabídku rozšíří Jetta GLI s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 281 Nm. Standardně bude tato pohonná jednotka spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek bude k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka DSG a elektronická náhrada samosvorného diferenciálu XDS.

Design exteriéru Jetty GLI je především v předních partiích inspirován Golfem GTI. Od méně výkonných provedení se tato verze liší předním nárazníkem i maskou chladiče. K dalším specifickým prvkům patří design 17- nebo 18-palcových litých kol, zatmavené zadní svítilny a dvojice koncovek výfukového systému.

Podobně jako exteriér i interiér má působit sportovně. K tomu napomáhá především tříramenný volant obšitý kůží, hliníkové doplňky a prošívání nití v kontrastní barvě na čalounění sedadel, madle ruční brzdy, manžetě řadicí páky a volantu.

Nejvýkonnější Jetta bude na severoamerický trh uvedena ve třech provedeních, která nesou označení GLI, GLI Autobahn a GLI Autobahn Navigation.

Základní GLI bude nabízeno za 23.495 amerických dolarů (zhruba 420.000,- Kč). Verze GLI Autobahn za 25.545 amerických dolarů (okolo 460.000,- Kč) bude standardně vybavena 18-palcovými koly, střešním oknem, duální klimatizací, vyhřívanými koženými sedadly a audio systémem Fender® Premium. GLI Autobahn Navigation za 26.445 amerických dolarů (přibližně 475.000,- Kč) má navíc navigační systém RNS-315, bezklíčový vstup a startovací tlačítko.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (59)
11. 2. 2011 14:00
Re: Dobrá cena...
to vubec neni pravda,ziju tady,a ver tomu nebo ne kdyz maji americani treba predky z nemecka radi koupi WV,BMW,nebo MB. :-!
11. 2. 2011 13:55
Re: oo
treba chce ten american diesel a manual k tomu,a to ten ford nema urcite.
11. 2. 2011 13:39
Re: zwei Sachen
Kolik ti je synáčku?Třináct? >:-[]
Avatar - pocitac
11. 2. 2011 10:10
Re: Ale že jí to sluší
Tak například Ford Focus Sedan v US začíná na 17T, Jetta je levnější o tisíc dolarů, dealeři jí dokonce nabízejí i za 14T. Jetta obecně vyvolala v US "humbuk" především její nízkou cenou.
Avatar - white label
11. 2. 2011 09:57
Re: Ale že jí to sluší
Proboha, zkus si srovnat ceny ostatních vozů na trhu US a EU, jsou tam zcela jiné daňové zakony/předpisy, s tím srovnáním si zcela mimo, kolikrát ti to mám ještě napsat?
Nikde jsem zatím nepsal nic o cenotvorbě, tak jak můžeš vědět co se domnívám/nedomnívám... začni už trochu přemýšlet, velký cenový rozdíl mezi US a EU trhem platí obecně, to věděl už i můj syn, ještě když chodil do první třídy... >:-[]

P.S. Odkaz mi nejde, když se to otevře je tam jen prázdná stránka...