Kaipan představuje nový model 16: Fotogalerie a technická data

Kaipan představuje nový model 16: Fotogalerie a technická data

 
 

Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Vedle modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Předchozí model nesplňoval emisní normu Euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Karoserie vyrobená z kompozitních materiálů je dlouhá 3815 mm, široká 1670 mm a jen 1240 mm vysoká, dvoučlenná posádka je před náporem větru chráněna větrným štítkem. Další vývoj počítá s plátěnou střechou či hardtopem. Rám je klasicky trubkový. Vůz je vybaven ABS, stabilizační systém není (a díky včasné homologaci ani nemusí být) součástí výbavy, navíc by jeho úprava vzhledem k odlišné hmotnosti oproti Fabii nákladná.

Pod kapotou pracuje přeplňovaná dvanáctistovka TSI o výkonu 77 kW a nejvyšším točivém momentu 175 Nm. To spolu s provozní hmotností 825 kilogramů slibuje zajímavé řidičské zážitky; zrychlení z klidu na 100 km/h by vůz měl zvládnout za 6,9 sekund a maximální rychlost má být 189 km/h. Přední kola (velikost kol je 195/50 R15, na přání pak 205/45 R16 či 205/40 R17) jsou poháněna skrze pětistupňovou manuální převodovku, kombinovaná spotřeba má být 5,4 litru na 100 km. Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499.000 Kč, záloha činí 66 % celkové částky, zbytek je splatný po dodání vozu zákazníkovi, což Kaipan odhaduje na zhruba půl roku.

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů ročně. Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: ČTK, Kaipan
 

Přidat názorDiskuse: Kaipan představuje nový model 16:…






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…