Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kaipan představuje nový model 16: Fotogalerie a technická data

Aleš Jungmann
Diskuze (64)
Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Vedle modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Předchozí model nesplňoval emisní normu Euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Karoserie vyrobená z kompozitních materiálů je dlouhá 3815 mm, široká 1670 mm a jen 1240 mm vysoká, dvoučlenná posádka je před náporem větru chráněna větrným štítkem. Další vývoj počítá s plátěnou střechou či hardtopem. Rám je klasicky trubkový. Vůz je vybaven ABS, stabilizační systém není (a díky včasné homologaci ani nemusí být) součástí výbavy, navíc by jeho úprava vzhledem k odlišné hmotnosti oproti Fabii nákladná.

Pod kapotou pracuje přeplňovaná dvanáctistovka TSI o výkonu 77 kW a nejvyšším točivém momentu 175 Nm. To spolu s provozní hmotností 825 kilogramů slibuje zajímavé řidičské zážitky; zrychlení z klidu na 100 km/h by vůz měl zvládnout za 6,9 sekund a maximální rychlost má být 189 km/h. Přední kola (velikost kol je 195/50 R15, na přání pak 205/45 R16 či 205/40 R17) jsou poháněna skrze pětistupňovou manuální převodovku, kombinovaná spotřeba má být 5,4 litru na 100 km.

Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499.000 Kč, záloha činí 66 % celkové částky, zbytek je splatný po dodání vozu zákazníkovi, což Kaipan odhaduje na zhruba půl roku.

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů ročně.

Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.

Aleš Jungmann
Diskuze (64)
11. 1. 2012 21:01
Ja to chapu
vemte si, jak je dneska hruza neco zhomologovat. Tenhle rok uz by to ani neproslo, protoze na to nemaji stabilizaci a ta je povinna (EU je zas papeztejsi jak papez).
Dalsi vec jsou emisni limity a miliony dalsich EU predpisu, aby se urednicky siml nazral.

Dneska proste nevemete nejakou seriovou osmnactistovku, nepredelate tomu saci kanaly, strikacku,setrvak, kovane pisty, ostrou vacku ladene svody a hura s tim na cestu. I auta pro potencionalni darce organu musi plnit euro 5 a mit esp, tak co byste chteli..

Ten design to ale neomlouva, misto Kaipan se to melo jmenovat Skoda Trolino, uz jsem to nekde psal a tohle auto fakt ze vseho nejvice pripomina ceske trolejbusy.. technika skoda, nabastlene svetla a misto sberacu proudu oblouky az do nebes.
26. 12. 2011 12:56
Proč nejít cestou K1 Attack?
Amatérizmus nejhrubšího zrna. Proč prostě ten motor z Fabie včetně nápravy nestrčili dozadu tak jako to udělali u K1 Attack s motorem z Hondy? Mohlo vzniknout podobně hezké auto s klínovitým profilem a ne taková pomačkaná obluda s vysokým širokým předkem.
Nechápu tvůrce, že tohle pustil ven, přece musí taky vidět, že tohle je ostuda k smíchu. Nižší cena než u kopie Lotusu 7 to nezachrání - ten se zase jako starší ojetina prodá za mnohem vyšší cenu než tohle.

Něco jako levnější než můj oblíbený K1 Attack na trhu chybí, ne každý potřebuje extrémní výkon, ale motor vzadu a pohon zadních kol za rozumnou cenu, na to by plno lidí slyšelo.
21. 12. 2011 21:15
design by leepu
tak kaipana musel dizajnovat leepu z chop shopu. aj ked ten by to asi zvladol lepsie...
Avatar - T613
21. 12. 2011 16:20
Re: Za snahu ano
Ronaulte já chápu, že u tebe 200tisíc nehraje žádnou roli při výběru, ale holt každý není jako ty a musí se řídit nějakým rozpočtem. Navíc tohle není konkurent stavebnicím a lá Lotus 7.
Avatar - Ronault.
21. 12. 2011 15:28
Re: Za snahu ano
Připadá ti rozhodování o koupi takovéhle roadsteru jako rozhodování o koupi kompaktu se základní motorizací? Od takového očekáváš něco více...