Kaipan představuje nový model 16: Fotogalerie a technická data
Předchozí model nesplňoval emisní normu Euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.
Karoserie vyrobená z kompozitních materiálů je dlouhá 3815 mm, široká 1670 mm a jen 1240 mm vysoká, dvoučlenná posádka je před náporem větru chráněna větrným štítkem. Další vývoj počítá s plátěnou střechou či hardtopem. Rám je klasicky trubkový. Vůz je vybaven ABS, stabilizační systém není (a díky včasné homologaci ani nemusí být) součástí výbavy, navíc by jeho úprava vzhledem k odlišné hmotnosti oproti Fabii nákladná.
Pod kapotou pracuje přeplňovaná dvanáctistovka TSI o výkonu 77 kW a nejvyšším točivém momentu 175 Nm. To spolu s provozní hmotností 825 kilogramů slibuje zajímavé řidičské zážitky; zrychlení z klidu na 100 km/h by vůz měl zvládnout za 6,9 sekund a maximální rychlost má být 189 km/h. Přední kola (velikost kol je 195/50 R15, na přání pak 205/45 R16 či 205/40 R17) jsou poháněna skrze pětistupňovou manuální převodovku, kombinovaná spotřeba má být 5,4 litru na 100 km.
Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499.000 Kč, záloha činí 66 % celkové částky, zbytek je splatný po dodání vozu zákazníkovi, což Kaipan odhaduje na zhruba půl roku.
S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů ročně.
Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.
Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.
Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.