Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT: Čtyřdveřový koncept pro Frankfurt (nové fotografie)

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Elegantní čtyřdveřový koncept automobilky Kia se jmenuje GT.

Ve Frankfurtu bude k vidění koncept sportovního sedanu, který nápadně připomíná novinky prémiových značek věhlasných jmen. Ano, tato Kia vypadá urozeně a ona taky urozená je - motor je uložen vpředu a pohání zadní kola.

Peter Schreyer se svým týmem navrhl klasické čtyřdveřové kupé, které podle tiskové zprávy automobilky naznačuje, kam se bude ubírat design vozů Kia. Máme se tedy zřejmě nač těšit.

Pod kapotou by měl být vidlicový osmiválec, pohánějící zadní kola.

Velmi zajímavý koncept se nebude jmenovat Veredus, jak spekulovala některá média, na nejnovějších obrázcích je jasně vidět zadní značka s nápisem GT.

Platformu patrně koncept sdílí s velkým sedanem K9 (nejspíš se jedná o evoluci techniky Hyundaie Genesis). Kia již dříve uvedla, že hned po Frankfurtu by měl následovat další koncept, chystaný na leden do Detroitu. K sériové výrobě by se mělo přikročit v roce 2015.

Očekáváme, že ve Frankfurtu uvidíme právě toto čtyřdveřové provedení a že dvoudveřová varianta bude právě oním konceptem pro Detroit (či naopak). K automobilu zatím nemáme podrobnější informace, pouze to co vyčteme z fotografií.

Třeba dveře otevírané proti sobě, které se obejdou bez B-sloupku či vysloveně sportovně zaměřený interiér s koženým tříramenným volantem, jaký vídáme v dnešních supersportech. Zbytek palubní desky je spíše minimalistický tak, aby řidiče nic nerušilo od řízení. Od řízení nebude řidiče vyrušovat ani řazení (pokud nebude sám chtít), koncept je vybaven automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Vnější zpětná zrcátka suplují malé kamery, přenášející obraz na dipleje uvnitř vozu. Zajímavá je taktéž evoluce zadního nárazníku – na dřívějších fotografiích je plný, zatímco na nejnovějších obrázcích je zde skrz otvor pro výfuk vidět skrz.


Aleš Jungmann
Diskuze (3)
10. 9. 2011 10:03
Re: design
Tady se předpokládá, že má zřetelný podíl Massimo Frascella, šéf design centra Hyundaie v Kalifornii. Chlapík, který dělal pro Bertoneho, Jaguar, Aston Martin, Ford, Land Rover. Jeden z hlavních tvůrců Kie Sportage i nového Ria. Je fakt, že klaněním před vrchním guru Schreyerem si pohled na Kiu dost zjednodušujeme. V globálním týmu jsou další těžké váhy, kromě Frascelly ([odkaz] ) minimálně ještě evropský šéf Gregory Guillaume ([odkaz] ), předtím jeden ze spolutvůrců prvního New Beetla. Je tu taky mladý korejský šikula Kee Hong Park, autor exteriéru nového Picanta ( [odkaz] ) . Já si pořád připomínám desatero Chrise Bangla, kde jeden z hlavních bodů pro šéfdesignéra je "letting go" - dát prostor a nechat dýchat podřízené designéry, aby mohli předvést, co v nich je. Neptám se, jestli to dokázal plnit sám Bangle, ale rozhodně je to věc, která je hodně významná pro Schreyera - nenutit do všeho svůj Audi-look, dosahovat rovnováhy s názory ostatních. Už při premiéře Sportage někdo v tisku poznamenal, že se ukazuje jako skvělá věc, když si Schreyer a Frascella stoupnou společně k prknu. Hm, tak snad se to bude dařit dál. :yes:
Avatar - FiLan
10. 9. 2011 09:10
design
Musím říct, že i když se mi z velké většiny asijská auta moc nelíbí (např. Hyundai a její nový designový směr), tak design, který používá Kia, se mi líbí čím dál tím víc, jelikož je takový poměrně strohý a evropský. Tento koncept je pěkný, ale neřekl bych, že přední a zadní část jsou z pera jednoho designéra - zatímco přední světla jsou takové smutné psí oči, zadní světla jsou agresivní štěrbiny. Kdyby byla i přední světla trochu agresivnější, byl by to úžasný koncept.
9. 9. 2011 16:25
Na prahu dospělosti
Dobře, že sem redakce pro srovnání dala i galerii matečného konceptu Kee. Je vidět, že Schreyer nespí, ale po ajurvédsku se sám pořád čistí dál. Další varianta střechy položené jako čepice na C sloupku zas o drobek jinak (plynuleji) než na Optimě a uvažování nad protiklady těžké hmoty a subtilních konstrukčních i dekoračních detailů, natahování přímých linií do extrémů. Je to dál minimalizované na tvar "jedním tahem", konstrukce taky zůstala na místě, a přesto je to fluidní, kýho výra. Těžko je tohle asi blízký předobraz finále, ale řekl bych, že to jde po dobré cestě. Ale při vší úctě k Mistrovu vizuálnímu kouzlení to nepůjde bez "urozené" rafinace pohonné soustavy a chování. Pokud by se v téhle královské kategorii podařil podobný reinkarnační přerod vlastností jako v pěšácké kategorii u Ria, byla by to věru trefa. A Schreyer by měl právem natrvalo pěknou plaketku v síni slávy.