Kia Optima T-Hybrid Concept: Napodruhé s turbodieselem
Kia se sice mohla pochlubit tím, že jako jedna z první značek nabízí ve střední třídě hybridní systém pohonu, náš test ale ukázal, že předešlý systém se 110kW benzinovým motorem a 30kW elektromotorem v praxi moc nefungoval. Asi jsme nebyli jediní, kdo si to myslel a tak Kia teď přichází s novou hybridní koncepcí T-Hybrid.
Technika, která se ve formě konceptu představí na autosalonu v Paříži, je na asijskou automobilku poměrně nezvyklá. Kia totiž jako jádro systému zvolila turbodiesel 1.7 CRDi, jenž je zkombinován nejen s výfukovým turbodmychadlem, ale též s elektrickým kompresorem. Korejci také zvolili neobvyklé řešení "uskladnění" elektřiny v podobě 48V olovo-uhlíkového akumulátoru. Ten je podle Kie oproti Li-Ion článkům snáze recyklovatelný a nevyžaduje aktivní chlazení.
Systém je zatím ve fázi vývoje a tak automobilka nemá (nebo minimálně v tuto chvíli nedá) k dispozici žádné technické detaily, vůz by však měl být oproti předchůdci "výrazně" úspornější a to při zvýšení výkonu o 15-20 %. I přes "mild" povahu systému bude Optima T-Hybrid schopna při nízkých rychlostech nebo jízdě ustáleným tempem provozu čistě na elektřinu.