Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Ray: Přerostlý korejský kei car ztratil tygří masku

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Kiu Ray si mohou koupit jen Jihokorejci. Je to škoda, protože Evropané taková auta nevyrábějí. Aktuálně prošla modernizací.

Ray je vlastně odpovědí na japonské kei cars, i když s nimi „naživo“ soupeřit nemůže, protože neopouští domácí trh a vysoké krabičky do města se zase nabízejí pouze v ostrovním císařství. Navíc tuto kategorii přerůstá, před faceliftem měřil na délku těsně pod 3,6 m, byl 1,6 m široký a 1,7 m vysoký. Auto, které vzniká v továrně v Seosanu už šest let, od listopadu 2011, se až dosud prodávalo s litrovým tříválcem Kappa II ve verzi na benzin či dvoupalivovém provedení, které je schopné spalovat i LPG. Nechyběl ani v menších počtech produkovaný elektromobil s výkonem 50 kW a lithium-iontovou baterií o 16,4 kWh. Ta se vybila po ujetí 138 km, samozřejmě normovaných.

Pětidveřovému mini (o zcela novou generaci nejde) aktuálně zůstaly na pravé straně vzadu „šoupačky“ bez B-sloupku. Proč je také měnit, že? Poslední sloupky jsou stále nahoře částečně černé. Nejvýraznější změny se odehrály na přídi, kde zmizela „tygří“ maska. Reflektory už nemají typicky asijský styl s vykousnutím, které směřuje hluboko do boků a dostaly jinak rozvržené denní LED. Mlhovky také nejsou svislé, nýbrž kruhové. Mřížky v nárazníku byly vlastně rozděleny na dvě části. Nový design mají také litá kola o průměru 15 palců, tvar koncových světel zůstal stejný, ale změnila se jejich grafika – a lehčími úpravami prošel nárazník.

Kia nabídne pro Ray široké možnosti individualizace včetně kontrastních odstínů pro střechu, přední mřížku, kryty vnějších zpětných zrcátek a dokonce zadní dveře. V kabině se změnil tříramenný volant i volič čtyřstupňové samočinné převodovky. Obrazovka revidovaného informačního systému disponuje sedmipalcovou úhlopříčkou. Skvělá praktičnost, kterou tahle auta mají vrozenou, určitě zůstala zachována, výbavu doplňuje třeba náladové osvětlení a barevné koberečky, ale i vychytávky pro přepravu domácích mazlíčků jako odnímatelná klec, kryt zadních sedadel a mřížku. Příplatkové sedačky z umělé kůže mají vyhřívání, tedy alespoň ty vpředu.

Prodej elektrických rayů zatím nebyl po faceliftu potvrzen. V nabídce i nadále zůstal zážehový tříválec 1,0 l s 57 kW, který byl vylepšen, nicméně výkon se nezvýšil. Základní cena byla stanovena na 13,15 milionů wonů (zhruba 263 tisíc korun), dvoumístná dodávková verze je levnější stojí 12,1 milionů wonů (242 tisíc Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)