Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Track-ster: 184 kW na podvozku Soulu

David Bureš
Diskuze (8)
Křivky konceptu navrhli designéři z designérského studia automobilky Kia v Kalifornii.

Kia zveřejnila první nákres studie, kterou jihokorejská automobilka představí na nadcházejícím autosalonu v Chicagu. Třídveřový koncept Track’ster je postavený na stejné platformě jako sériový model Soul. Podle svých tvůrců má vůz být sportovnější verzí tohoto prodávaného crossoveru.

Zveřejněná skica ukazuje automobil při pohledu z boku. Track‘ster bude mít podobné rysy jako Soul, i díky třídveřové karoserii však bude působit více sportovně. Linie střechy konceptu strměji klesá, hranu střechy zakončuje střešní spoiler. V přídi se pak rýsuje mohutnější chladicí otvor.

Pod křivkami jsou podepsáni designéři z kalifornského studia automobilky Kia, které před několika lety vytvořilo koncept Soul’ster. Vedení automobilky má v blízké době rozhodnout, zda se tento atypický pick-up nebude sériově vyrábět.

Se sportovním vzhledem bude ladit i použitý motor. Pod kapotou studie bude totiž pracovat zážehový agregát o výkonu 184 kW (250 k).

Samotný název zřejmě kombinuje anglické výrazy track (trať) a hamster (křeček). Křečci se totiž objevili v oblíbených reklamách na Soul, které dva roky po sobě získaly v USA ocenění Nielsen Automotive Ad of the Year. Kia dokonce v loňském roce uvedla na americký trh edici Soul Hamstar, nabízí také módní kolekci inspirovanou oblečením hrdinů těchto reklamních spotů.

Jihokorejský výrobce tvrdí, že sériovou výrobu Track’steru v současnosti neplánuje. Americká média tak spekulují, že by mohl být určen pro propagační účely podobně jako Nissan Juke-R, který je poháněn dvakrát přeplňovaným 3,8litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 357 kW (485 k).

Letošní ročník autoshow v Chicagu probíhá od 8. do 19. února. První dva dny bude výstava otevřena pouze zástupcům z médií.

Kia Soul prošla v loňském roce faceliftem, tento crossover se vyrábí od roku 2008. Hlavní novinkou modernizovaného Soulu určeného pro evropské trhy jsou motory – nový benzinový čtyřválec 1,6 GDi s přímým vstřikováním o výkonu 103 kW a lehce modernizovaný turbodiesel 1,6 CRDi s 94 kW.

V loňském roce si Soul pořídilo 102.267 amerických zákazníků, což z něj udělalo 39. nejprodávanější vůz v USA.

David Bureš
Diskuze (8)
3. 2. 2012 20:32
Re: Škoda Joyster
No bohužel, zůstalo jen u toho prvního nástřelu a velkých řečí. Teď jsem se díval - bylo to na podzim 2006 - letí to šíleně. I když pod Joyster se podepsal tehdy čerstvě instalovaný Manske, pohled na studii, včetně detailů, až příliš ukazuje na neposedu Ingenlatha, který se snad narodil ve znamení crossoveru: [odkaz] . Mezi Ingenlathem a Schreyerem je taková zvláštní vazba - jednak spolu dělali ve VWG a Ingenlath po odejití ze Škody dostal před (starším) Schreyerem přednost při obsazování studia v Postupimi, jednak jsou oba absolventi Royal College of Art, jednak oba milují minimalistické sochaření. Mimochodem - Ingenlath právě nyní od 1. února definitivně odešel z design centra v Postupimi, tedy přesněji - pryč z VW Gruppe ( [odkaz] ). Jestli bude mezi Joysterem a Track-sterem nějaká nápadná podoba, nevznikla určitě tím, že by nějaký pan Lee měl v šupleti schované ty staré fotky z Paříže, ten pes bude zakopaný jinde...
3. 2. 2012 19:15
Re: Škoda Joyster
:yes:
3. 2. 2012 17:40
Re: Škoda Joyster
Hloupý kdo dává, hloupější, kdo nebere. Joyster je promarněná šance, řekl bych vyloženě chyba (že to nešlo do výroby) Škody, potažmo VW. Fandím těm, co chtějí a umí dotahovat věci do konce (Veloster).
3. 2. 2012 10:26
Re: Škoda Joyster
>:D
Avatar - Ada je zase tady
3. 2. 2012 09:06
Jak typicke
Dnesni "designeri", tedy nagelovani dvacetileti mladenci, kteri jsou desne namachrovani, maji dva zakladni postupy, jak udelat "krasno":

1) co nejvetsi kola. Cim obludnejsi, tim lepe. Pokud kola presahuji 2/3 celkove vysky vozidla, je to cooooool
2) co nejmensi zasklenou vysku kabiny. Optimalni je, pokud je mensi, nez 1/2 vysky pouzitych kol

Vysledek je typicky. Normalnimu cloveku je na zvraceni :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: