Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul (2012): Facelift dorazil do Evropy

David Bureš
Diskuze (28)
Modernizovaný Soul obdržel nový benzinový motor 1,6 GDi s přímým vstřikováním a vylepšený dieselový agregát.

Jihokorejská automobilka Kia zveřejnila podrobné informace o evropské verzi modelu Soul modelového roku 2012. Hlavní novinkou faceliftového crossoveru jsou motory – nový zážehový a modernizovaný vznětový.

Nový benzinový čtyřválec 1,6 GDi s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 103 kW v 6300 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 166 Nm v 4850 min-1. Stejný agregát, avšak o výkonu 99 kW, loni debutoval v Kii Sportage a bratrském Hyundaii ix35.

Modernizovaný turbodiesel 1,6 CRDi dosahuje stejného výkonu jako předchůdce, tedy 94 kW v 4000 min-1, díky vylepšením je však Soul s tímto motorem a manuální převodovkou proti předchozí variantě o 0,6 s rychlejší, z 0-100 km/h zrychlí za 10,7 s. Snížila se i spotřeba paliva, na 4,9 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Obě jednotky nově spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou místo pětistupňové, možností je i příplatkový šestistupňový automat, který nahradil předchozí se čtyřmi stupni.

Vzhledově se modernizovaný Soul proti předchůdci liší upravenými předními světlomety, maskou chladiče a novým čelním nárazníkem s širším chladicím otvorem, přední mlhová světla jsou u vyšších verzí větší. Díky novému nárazníku délka Soulu narostla o 15 mm na 4.120 mm.

Změny jsou patrné i na zádi, v čele s novou grafikou koncových světel. Uvnitř se nachází upravená centrální konzole.

Bezpečnosti nově napomáhá systém VSM (Vehicle Stability Management), novinkou je asistent rozjezdu do kopce.

Základní výbava zahrnuje rádio s šesti reproduktory, klimatizaci, elektrické stahování předních i zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, šest airbagů a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Novinkou je i Bluetooth s hlasovým ovládáním.

Pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit, tu jsou optické pakety. Na britském trhu budou nabízeny dvě takové verze – Hunter a Quantum. Součástí obou paketů jsou diodová světla pro denní svícení, rádio s osmi reproduktory, vyhřívaná zrcátka a zatmavená zadní okna.

Hunter přidává 18palcová hliníková kola, elektricky ovládanou panoramatickou střechu a zadní parkovací kameru. Zákazníci mohou vybírat z olivově zelené metalízy a modré metalízy Moonlight.

Quantum se vyznačuje titanově stříbrnou metalízou, 18palcovými pětipaprskovými koly v černém provedení, chromovanými klikami dveří a černým koženým interiérem. Výbavu rozšiřují vyhřívaná přední sedadla a zadní parkovací kamera.

První cena faceliftovaného Soulu s benzinovým motorem 1,6 GDi je na britském trhu 12.495 liber (zhruba 362 tisíc korun). Dieselový agregát 1,6 GDi je ve Velké Británii dostupný pouze pro vyšší verze výbavy, začíná na částce 14.695 liber (426 tisíc korun). Samozřejmostí je sedmiletá záruka nebo záruka na 150.000 km.

Automobil se Evropě poprvé prezentoval na zářijovém veletrhu IAA. Modernizovaná verze pro americký trh byla představena již na jarním autosalonu v New Yorku.

Kia Soul 2012 - technické údaje
Motor1,6 GDI1,6 CRDi
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]15911582
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/630094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]166/4850260/1900-2750
Maximální rychlost [km/h]180180 (177)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (10,9)10,7 (11,7)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,4 (7,2)4,9 (5,9)

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Katikakus
8. 10. 2011 21:41
Re: Nejškaredší
Mozna jednou budu. O tom, ze ty JSI tady ovsem nikdo nepochybuje.
8. 10. 2011 01:32
Re: Jak se falšují dějiny
Jo, vidím to stejně.
7. 10. 2011 10:59
Re: Jak se falšují dějiny
Ahoj Zocelený :-) Moc mě nechval, ale díky. Jinak souhlasím - tvoje diagnóza případu Fusion mi přijde velmi přesná, stejně jako omezení, které v podobné kariéře brání Soulu. To by v Kie museli udělat mentální otočku, nechat Američanům jejich "stylovku" a pro Evropu zřejmě naprojektovat "Soul Long" s větším kufrem a udělátky pro důchodce a praktiky. Jelikož sem ale místo toho zavedli Vengu, nic takového asi nehrozí.
6. 10. 2011 20:12
Re: Jak se falšují dějiny
Zdravim _patriku. Ja už tady mezi ty mladý vlčáky moc nelezu . :-) Trochu jsem se tady snažil rozvířit debatu hlavně o alternativních pohonech, v době kdy se mi zdálo, že celá česká veřejnost vůbec netuší jak zásadní změny jsou ve hře. Dnes už to není potřeba. Věci víceméně postupují, tak to jen tiše sleduji a když si chci přečíst něco inteligentního, dívám se na příspěvky nadepsané _patrik :-) .

Fusion zaznamenal ten boom v době, kdy s ním hoši přestali kouzlit svá marketingová kouzla o stylovém revolučním dizajnu, zaměřili se na české zahrádkáře, chalupáře, rybáře a nastavili odpovídající cenu. Kupodivu, jak píše níže nejkrásnější kolega, i v Česku si k Soulu našli cestu hlavně důchodci a nikoliv mladí a neklidní. Ale to už jsme předvídali tenkrát, ne? Nicméně příběh Fusionu se Soulu nestane, protože vůz vyráběný na druhém konci světa si musí na dopravu vydělat, jsou s tím spojeny i problémy s možností zakázkové výbavy, dostupnosti náhradních dílů a podobně. Takové překážky prodejní hit mít nemůže. Bylo by to zajímavé, ale na 99% se to nestane.
Avatar - twistedTSD
6. 10. 2011 19:19
Re: A to měl být killer Yetiho
Pro mě zas nejošklivější (nejen z korejců)...