18.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Nové zážehové a vznětové čtyřválce jako první dostane modernizovaný VW Golf. Do prodeje vstoupí nejdříve v roce 2017.

Menší modely VW Group čeká v blízké době významná mezigenerační výměna motorů. Automobilka totiž počítá s nahrazením stávajících agregátů 1.4 TSI a 1.6 TDI novými čtyřválci se shodným objemem 1,5 litru. Potvrdil to sám šéf značky Volkswagen Herbert Diess.

Nové patnáctistovky budou poprvé představeny v modernizovaném Volkswagenu Golf, který bude odhalen ještě během letošního roku. Nabídku inovovaného Golfu ale obohatí až později. Diess vysvětluje, že uvedeny budou až po zavedení přísnějších emisních norem. Nové agregáty budou výrobně nákladnější než nynější čtyřválce, a tak by zahájení jejich prodeje před přísnějšími nařízeními nedávalo ekonomicky smysl.

S přísnějšími regulemi se v Evropské unii počítá pro rok 2017. Nových jednotek bychom se tedy měli dočkat někdy v té době. EU chce za dva roky zavést přesnější normované měření emisí, jehož součástí budou i testy v reálném prostředí.

Měření emisí bude přísnější, schválila Evropská komise. Nejdříve však v roce 2017.

Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.

Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.

Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.

Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance

Vláda v pondělí na svém zasedání jmenuje ministra financí…

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic

E-shop Alza.cz sází na elektromobilitu, nejen že prodává…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

 
Zdroj: Motoring.com.au

Štítky Volkswagen Technika

 

Přidat názorDiskuse: Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 






 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela Pražský okruh

Kamion skoro vejpůl: Nehoda v noci úplně uzavřela…

Projet v noci 23. června po Pražském okruhu ve směru na letiště nebylo jen tak. Zdržení čekalo řidiče, kteří…

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

 

iSport.cz

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct, že jsem dobrej!

Pokorný bojoval se sebevědomím: Musel jsem si říct,…

Bojoval se slabší sebedůvěrou a přebytkem zodpovědnosti, ale po půlroce ve francouzském Montpellieru už je…

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy  ve Sport Magazínu

Je Ronaldo víc než Pelé? Největší sportovní legendy…

Kdy se hvězdní sportovci stávají nezpochybnitelnými legendami? Čím se odlišují od špičkové konkurence a jak se…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…