18.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Nové zážehové a vznětové čtyřválce jako první dostane modernizovaný VW Golf. Do prodeje vstoupí nejdříve v roce 2017.

Menší modely VW Group čeká v blízké době významná mezigenerační výměna motorů. Automobilka totiž počítá s nahrazením stávajících agregátů 1.4 TSI a 1.6 TDI novými čtyřválci se shodným objemem 1,5 litru. Potvrdil to sám šéf značky Volkswagen Herbert Diess.

Nové patnáctistovky budou poprvé představeny v modernizovaném Volkswagenu Golf, který bude odhalen ještě během letošního roku. Nabídku inovovaného Golfu ale obohatí až později. Diess vysvětluje, že uvedeny budou až po zavedení přísnějších emisních norem. Nové agregáty budou výrobně nákladnější než nynější čtyřválce, a tak by zahájení jejich prodeje před přísnějšími nařízeními nedávalo ekonomicky smysl.

S přísnějšími regulemi se v Evropské unii počítá pro rok 2017. Nových jednotek bychom se tedy měli dočkat někdy v té době. EU chce za dva roky zavést přesnější normované měření emisí, jehož součástí budou i testy v reálném prostředí.

Měření emisí bude přísnější, schválila Evropská komise. Nejdříve však v roce 2017.

Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.

Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.

Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.

Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Motoring.com.au

Štítky Volkswagen Technika

 

Přidat názorDiskuse: Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…