18.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je nahradí novými patnáctistovkami

Nové zážehové a vznětové čtyřválce jako první dostane modernizovaný VW Golf. Do prodeje vstoupí nejdříve v roce 2017.

Menší modely VW Group čeká v blízké době významná mezigenerační výměna motorů. Automobilka totiž počítá s nahrazením stávajících agregátů 1.4 TSI a 1.6 TDI novými čtyřválci se shodným objemem 1,5 litru. Potvrdil to sám šéf značky Volkswagen Herbert Diess.

Nové patnáctistovky budou poprvé představeny v modernizovaném Volkswagenu Golf, který bude odhalen ještě během letošního roku. Nabídku inovovaného Golfu ale obohatí až později. Diess vysvětluje, že uvedeny budou až po zavedení přísnějších emisních norem. Nové agregáty budou výrobně nákladnější než nynější čtyřválce, a tak by zahájení jejich prodeje před přísnějšími nařízeními nedávalo ekonomicky smysl.

S přísnějšími regulemi se v Evropské unii počítá pro rok 2017. Nových jednotek bychom se tedy měli dočkat někdy v té době. EU chce za dva roky zavést přesnější normované měření emisí, jehož součástí budou i testy v reálném prostředí.

Měření emisí bude přísnější, schválila Evropská komise. Nejdříve však v roce 2017.

Nové patnáctistovky samozřejmě nebudou vyhrazeny jen Golfu. Není potřeba pochybovat o tom, že se později objeví také v dalších modelech Volkswagenu i dalších značek VW Group. Motorů o objemu 1,5 litru se dočkáme třeba i v Octavii nebo Fabii.

Agregáty navážou na stávající architekturu. Nový benzinový motor však dostane delší zdvih než 1.4 TSI, nový turbodiesel zase kratší vrtání než 1.6 TDI. Chybět samozřejmě nebude přímé vstřikování nebo turbodmychadlo nové generace. Zážehová patnáctistovka se pak dočká systému vypínání poloviny válců.

Oba motory budou pocházet z nové modulární rodiny jednotek, jejichž součástí bude i litrový tříválec. Díky své univerzálnosti se budou čtyřválce i tříválce moci vyrábět na jedné lince. Použití patnáctistovek je logické i v tom, že na některých trzích (v Číně nebo Indii) jsou finančně znevýhodněny motory nad objemem 1,5 litru. Jednotky tak bude možné prodávat po celém světě.

Když Diess šéfoval vývoji v BMW, tvrdil, že nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva jsou agregáty s válci o objemu 500 cm3. Právě pod jeho vedením mnichovský výrobce přešel na modulární jednotky s válci o takové velikosti. Pro Volkswagen jsou ale podle jeho názoru pro tuto chvíli nejlepším řešením právě 1,5litrové agregáty. Diessova slova naznačují, že v delším časovém horizontu by i Volkswagen mohl přejít na jednotky s půllitrovými válci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) opět hledá nového…

Praha je šampionem realitních investic Praha je šampionem realitních investic

Nikde ve střední a východní Evropě podnikatelské…

Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud

Zdena Mašínová může požádat o nové dědické řízení, ve…

Slovenskou státní podporu pro Jaguar vyšetřuje Evropská komise Slovenskou státní podporu pro Jaguar vyšetřuje Evropská komise

Evropská komise zahájila podrobné vyšetřování plánu…

 
Zdroj: Motoring.com.au

Štítky Volkswagen Technika

 

Přidat názorDiskuse: Konec 1.4 TSI a 1.6 TDI, Volkswagen je…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve kvůli rohlíku

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve…

Tento týden jsme se seznámili s dalšími účastníky soutěže Prostřeno a soutěžící Marian na sebe poukázal hned na…

Z

Z "otesánka" modelem! Syn slavného zpěváka vytasil…

Z ošklivého káčátka mužem, který se pokusí získat titul krásy! Syn zpěváka Standy Hložka (62) Matyáš (23) byl v…

 

iSport.cz

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC nabízí 1,5 miliardy

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC…

Na konci zápasu jej strhla vlna euforie a slavil společně s ostatními. Když se však fotbalisté Realu vrátili…

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

 

Reflex.cz

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v Los Angeles!

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v…

Mladá česká herečka Alena Doláková stále žije a pracuje v Hollywoodu a stále o tom každé úterý píše na…

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů během druhé světové války Británii?

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů…

Zvláštní vztah Británie a Spojených států, jemuž několik staletí dominovalo jako těžká mocenská váha Britské…