Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec nadějím: Mazda oficiálně vyloučila nový sportovní model řady RX

Michal Fokt
Diskuze (32)
Po pozitivních informacích z poslední doby přichází hodně ledová sprcha pro všechny příznivce automobily Mazda. Šéf automobilky vyloučil, že by se počítalo s novou generací modelů RX-7, respektive RX-8.

Fanoušci Mazdy se v posledních měsících (pokud ne dokonce letech) vezou na vlně euforie. Design nových vozů se líbí napříč automobilovým spektrem, po dlouhé pauze se objevila čtvrtá generace roadsteru MX-5, Japonci mají v plánu zvýšit kredit svých aut směrem k luxusně-sportovní prémii a tento směr má být podpořen řadou sportovních modelů MPS, ale třeba i kupátkem střední třídy.

Ba co víc, chvíli se dokonce mluvilo o dvou nových sportovních autech - o nástupci modelu RX-7 s wankelem a dokonce o skutečném supersportu. Teď se ovšem bohužel ukazuje, že realita bude jiná. Zatímco novinky, uvedené v prvním odstavci, snad realizovány budou, co se výkonných sporťáků řady RX týče, mám hodně špatné zprávy.

CEO Mazdy Masamichi Kogai stručně a jasně sdělil portálu autonews, že "nemá takový druh auta v budoucím produktovém plánu". Značka se prý namísto dalšího vývoje wankelů a okrajových modelů zaměří na další pilování techniky Skyactive a zisk bude raději vyvářet prodejem větších sérií stávajících modelů a jejich derivátů.

Jakkoli to z pohledu firmy, která ví, jaké to je, být na pokraji bankrotu, zní logicky a zodpovědně, bez imageových modelů se špatně posiluje status firmy, natož pak zlepšuje její vnímání na avizované cestě vzhůru.

Michal Fokt
Diskuze (32)
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 22:40
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů

Před chvílí jsem o tom psal.....

[odkaz]
13. 11. 2014 21:55
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Souhlas, jeden můj známý, borec co pracuje pro Mazdu v Singapuru mi říkal, že dokonce zaslechl, že 300 koní je jistota a výkonově se cílí dokonce na 4x4 A AMG Mercedes :-) to by bylo tedy super ostre. Je pravda, ze dnes ma 230 koni i Golf GTI pomalu a Mazda chce byt agresivnejsi, dravejsi. No doufam hlavne, ze bude MPS jako takova a brzy :yes:
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 20:26
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
No nevidím Mazdu jít do M3 MPS s menším výkonem než u posledního modelu. Jestli do MPS půjdou a vše nasvědčuje tomu že ano, tak na méně než 280 koní to nevidím. Pokud na ně nedosáhnout, tak do toho nepůjdou. Diesel? Nevím, nevím. Asi těžko. S tím 2.5 Lt benzinem mají problém s EU emisemi již nyní. Proto ten motor dávají do M3 jenom ve Státech a v Rusku. Takže tudy také cesta nevede. 2.3 Lt motor z poslední MPS by se dal lehce vytunit na 280-300 koní, ale ty * (jak by řekl náš pan prezident) emise asi budou velkým oříškem. ;-\ Ten 2.0 Lt benzín má asi "lehký" blok a s turbem a jeho tlaky by se asi taky těžko vypořádával. ;-\
13. 11. 2014 18:46
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Bude ta 3ka MPS nejspise a mela by byt 4x4 a pry bude "Superatmosfera" 2.5 225plus koni se super lehkou 3 Kodo konstrukce (kompenzace za minus kone oproti DISI Turbo). Nebo jsou i spekulace o TURBO aplikaci, ale zde problem s temi vysokymi kompresemi, muselo by to jit se snizenou... Zaroven je tam i proud "DieselSport" ? Kdo ví, ale už aby něco oznámili. Miata super, ale HH chceme asi více, ne? ;-)
13. 11. 2014 18:43
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Jasně, všechno vím s Porsche (944 vlastník :-) kdysi super kratce). 4 valce. Ale zase Porsche take v te dobe bylo skoro v koncich nutno rici, zachranil je Boxster a zejmena Cayenne (hrišná to myslenka pro puristu, ale uznat musime :-) )
Ja mluvil v te souvislosti, ze prave kdyz chteli omezit z politicke pozice moznosti rozlozeni emisi na "koncern" vice automobilek, tj. pocitat extra zvlast, coz by mensi sportovni znacky zasahlo velmi, tak pani Merkel jednala akčně a bylo ;-) Tedy stale lze rozkladat, ale nevime budoucnost aktivit v oblasti emisi je nejista i pro velke... Natoz male vyrobce, ti jsou v pytli :-).
Toyota sice super projekt, ale bohuzel ekonomicky prekvapive neuspech zatim i pres kvality GT86, v Japanu zejmena mladi nekupuji, coz je trochu šok, asi skupina fandu je proste mala a vsichni radeji sedi na facebooku >:D a jen tlachají a nekupují a neridi, vis jak to myslim...
Je zajimave, ze i tak TOYOTA jde do te Supry, coz bude supersport nepochybne... Uvidime, treba to podpori trochu pote i GT86 a Toyobaru projekt jako takovy u lidi... Obchodně... Fiat je v pytli, ale kapacity ma neporovnatelne s Mazdou, tak jsem to myslel (koncernove, ne FIAT jako Fiat automobily - soubor znacek a jejich RandD potencial je stale solidni).