Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Granta Sport: Z 0 na 100 km/h za 5,6 s

David Bureš
Diskuze (10)
Závodní verzi ruského konkurenta Dacie Logan pohání 1,6litrový motor o výkonu 175 kW (235 k).

V rámci prezentace nového modelu Granta postavila ruská automobilka AvtoVAZ její závodní variantu, pro kterou vznikl vlastní značkový pohár. Zatímco závody jezdí Granta Sport už od jara, civilní verze Lady Granta se začne prodávat až letos v říjnu.

Lada Granta Sport je poháněna přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který díky turbodmychadlu dosahuje výkonu 175 kW (235 k) v 6500 min-1. Vrchol točivého momentu 280 Nm leží v 4000 min-1. Oproti sériové verzi se jedná o významný nárůst, nejsilnější prodávaná Lada Granta dosáhne výkonu 72 kW. Přeplňovaná šestnáctistovka spolupracuje v modelu Granta Sport s pětistupňovou sekvenční převodovkou. Závodní Granta dokáže akcelerovat z 0-100 km/h za 5,6 s.

Přední čtyřpístkové větrané kotouče od firmy AP-Racing mají průměr 330 mm, zadní dvoupístkové disky jsou o průměru 260 mm. Kola mají rozměry 235/602 R17. Přední nápravu tvoří vzpěra McPherson a příčné rameno, vzadu jsou vlečná ramena. Oproti sériovému provedení bylo zavěšení zpevněno.

Letošní ročník ruského značkového poháru Lada Granta Cup 2011 se skládá ze sedmi závodů na čtyřech okruzích v Moskvě, Nižném Novgorodu, Smolensku a Kazani. Sezona vyvrcholí poslední zářijový víkend na městské trati v Togliatti. V tomto městě automobilka AvtoVAZ sídlí.

Série se účastní jak ruští závodní profesionálové (mezi nejzkušenější jezdce patří Oleg Petrikov, Vladimir Sheshenin, Kirill Ladygin či Viktor Shapovalov), tak amatérští piloti, pro které je závodění jejich hobby (podnikatel Max Simonov nebo bývalý veslař Yuri Makushin). Automobil si v rámci testování vyzkoušel i první ruský pilot formule 1 Vitalij Petrov.

Lada Granta sdílí platformu s modelem Kalina, která je ale podle automobilky AvtoVAZ díky úpravám „modernější, bezpečnější a komfortnější“. S Kalinou vůz sdílí mnoho karosářských dílů, což má pomoci udržet výrobní náklady extrémně nízko.

Otazníky zatím visí nad úrovní pasivní bezpečnosti, která se zřejmě neposune výrazně od standardů Kaliny, právě díky blízké příbuznosti staro-nové konstrukce.

Provedené změny dodávají novince modernější vzhled odpovídající současné době, což má být společně s cenou 190.000 až 250.000 rublů, tj. v přepočtu 115 až 150 tisíc korun, hlavní prodejní argument.

AvtoVAZ chce s Grantou konkurovat především Dacii Logan. Renault, který vlastní Dacii a současně drží významný podíl v AvtoVAZu, zároveň podle neoficiálních informací chce využít techniku Lady pro novou řadu Dacia, jednodušší a levnější, v modelové hierarchii zařazenou pod dvojici Sandero/Logan.

David Bureš
Diskuze (10)
12. 8. 2011 21:26
Re: slušná hodnota
siedmy pokus to istí. >:D >:D
Avatar - gld
11. 8. 2011 21:53
Re: slušná hodnota
Zrýchlenie dobré, ale ráta sa tam aj naštartovanie? ;-)
11. 8. 2011 20:53
Re: Prečo?
abo aj bo Rusko je veľký trh a Medveď Putin bude chrániť VAZ naveky a nikdy ináč. >:D >:D >:D
11. 8. 2011 20:50
Re: slušná hodnota
vieš že neviem,asi som v tej dobe zachraňoval SAAB, alebo riešil predaj HUMMERU Kitajom. >:D >:D
Avatar - m.z.
11. 8. 2011 16:14
Re: slušná hodnota
Ras100a: neříkej, že se tě nezeptali na tvůj názor a nepřehodnotili to :-O Takové odborníky oni potřebují >:D