Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse: Z okruhů na běžné silnice

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Lamborghini ve Frankfurtu představí další verzi supersportu Gallardo, která ponese název Squadra Corse.

Nové „lambo“ není určeno na okruhy, jak by se mohlo na první pohled zdát. Výraz „Squadra Corse“ znamená v italštině závodní tým a jmenuje se tak i příslušné podělení automobilky. Vůz však skutečné závodní kořeny má, vychází z verze, která jezdí značkový pohár Super Trofeo. Ten je vypsán mladým nadějím a amatérským pilotům, respektive těm, kteří jezdí pro radost a mají na to, tzv. gentlemen drivers. Lamborghini se chlubí tím, že je to nejrychlejší série svého druhu na světě (tedy určená pro jeden model) a také jediná, kde se závodí se čtyřkolkami.

Z tohoto šampionátu pochází srdce: uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5,2 l o výkonu 570 koní (pardon, 420 kW) při 8000 min-1. Šestistupňová robotizovaná převodovka e-gear katapultuje 1340 kg lehký bolid z klidu na stovku během 3,4 s, na dvojnásobek se dostane během 10,4 s. Řadí se pádly pod volantem. Jako správný supersport překoná v maximální rychlosti třístovku, jede totiž až 320 km/h. Ve srovnání s LP 560-4 výrazně zhubl, celkem 70 kg. Na číselné označení už jsme si u Lamborghini zvykli a není těžké jej rozluštit, 570 znamená zmíněný výkon v koňských silách, čtyřka za pomlčkou pak pohon všech kol.

Gallardo Squadra Corse nepřišlo o rychloupínací kryt motoru z uhlíkových vláken a pořádné zadní křídlo, taktéž karbonové, které sdílí s „cupovým“ modelem. Řádný přítlak je v rychlostech, kterých dosahuje, jaksi nutný a stabilita v zatáčkách rovněž. Ostatně, výkonová hmotnost 2,35 kg/k nasvědčuje mnohé a budí respekt, stejně jako karbon-keramické brzdy. Třmeny může mít klient buď červené, černé, nebo žluté. Atypicky stříbrné auto na firemních fotkách má na bocích nezbytnou italskou trikolóru, to aby nikdo nezapomněl, že výrobce pochází ze Sant'Agaty, byť patří Volkswagenu a spravuje jej Audi. V nabídce laků je ale kromě odstínu Grigio Thalasso také žlutá Giallo Midas, bílá Bianco Monocerus a červená Rosso Mars. Vzpomínané křídlo je matně černé, kryt motoru, přední vstupy vzduchu, zadní difuzor a devatenáctipalcová kovaná kola zdobí zase pro změnu leskle černá barva.

V černočerveném interiéru najdeme čalounění Alcantarou včetně přístrojové desky a také nezbytný karbon, třeba na volantu, středové konzole, výplních dveří, či vnitřních klikách. Pedály jsou hliníkové, nechybí dvojice závodních kompozitových sedaček, také zčásti pokrytých umělým semišem, ani loga Squadra Corse. Za příplatek je možné mít sedadla komfortnější.

Nová verze LP 570-4 je tedy určena pro běžné cesty, silniční homologace představuje samozřejmost. Cena jistě nebude lidová, dozvíme se jí však nejspíše až ve Frankfurtu. A do IAA stále zbývá více než měsíc.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - beibej
1. 8. 2013 21:10
Skvadra azůra
:*)
Avatar - flyboyeda
1. 8. 2013 18:05
Obyčejné LP-560 vypadá mnohem lépe
tenhlo upravené Gallardo se mi nelíbí a je hloupé, ostatně jako všechny tuning supersporty