Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Matador: Nezávislá vize nástupce Aventadoru

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Čas letí, Lamborghini Aventador se začalo odhalovat v listopadu 2010, tedy před více než pěti lety... Pomalu zraje čas na nástupce. Nebo ne?

V Sant'Agatě určitě nějaké ty pikle kují, ale na brzkou stopku produkce vlajkového supersportu značky to zatím nevypadá. Aventador se oficiálně představil v Ženevě 2011 a ještě stále jej pohání atmosférický vidlicový dvanáctiválec 6,5 l, zatímco konkurence houfně přešla na přeplňované motory. Následníka můžeme očekávat někdy na přelomu dekády a u agregátu bez turba s největší pravděpodobností nezůstane...

Prostor ovšem v tuto chvíli mají nezávislí designéři a svým způsobem i vizionáři. Timon Sager toho dokázal za dvě desítky let včetně střední školy, kde poprvé přičichl k Photoshopu, už poměrně hodně. A cizí mu nejsou ani auta, konkrétně zrovna ta s býkem ve znaku. Návrhář a grafik ze švýcarského Zugu svůj koncept nástupce Aventadoru pojmenoval Matador a značku pneumatik ze Slovenska tím určitě nemyslel. Jistě, jedná se o jeden z mnoha virtuálních návrhů, stylistických cvičení, které s největší pravděpodobností Lamborghini nikdy nezrealizuje, byť jen třeba do podoby funkčního vzorku... Ale zajímavý je!

Osobně mě zaujala na Sagerových digitálních skicách čistota tvarů bez známek vyložené agresivity a dále vcelku kompaktní tvary. Hodně výrazná jsou koncová světla, určitě diodová, jak jinak? Propojuje je úzký pruh, když svítí, vytváří celek šípovitý efekt (nebo rybí kostry i s hlavou) a horní část svítilen zasahuje hluboko do boků. S nimi koresponduje tvar střechy a na ni navazující kryt motoru. Zadní okno zcela chybí. Může, protože celou střechu pokrývá sklo, na první pohled to přitom není zřejmé. Ta boční jsou zase sympaticky velká... Zrcátka nahradily kamery.

Problém vidím na přídi. Mohutná žraločí tlama, ve skutečnosti pochopitelně mříž vstupů vzduchu, je super a se zbytkem ladí, ale nerozumím současnému trendu navrhovat čím dál asijštější hlavní světla. To neplatí jen pro Matador, ale prakticky pro většinu současné sériové produkce. Obzvláště u Evropanů, kteří by měli mít trochu jiný cit, mi trend zůstává záhadou. Chápu, že příjemné devadesátkové obliny, kterým u Lamborghini navíc nikdy neholdovali, jsou out, ale stejně...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
9. 2. 2016 13:16
Výfuky
Myslíte, že ty výfuky mají možnost natáčení pro lepčí ovladatelnost ? >:-[]
Avatar - chalan66
9. 2. 2016 10:55
OK
Zaujímavé, len tie zadné svetlá proporčne nesedia a nepáčia sa mi !