Lamborghini Murcielago LP640 Roadster: Se střechou jen do 170 km/h
Lamborghini zveřejnilo první fotografie a informace o novém Roadsteru, který vychází z nejsilnějšího provedení Murcielaga. Dvanáctiválcový motor uložený za kokpitem má podobně jako v případě kupé zvětšený zdvihový objem z „běžných“ 6,2 na 6,5 l. Objem je důležitý, ale rozhodně ne samospasitelný a tak změnami prošla i řada dílů motoru, včetně hlav válců, sací a výfukové soustavy, přepracované jsou vačkové hřídele i klikový hřídel.Nejvyšší výkon motoru nyní činí 471 kW při 8000 ot./min a točivý moment vrcholí ďábelskými 660 Nm při 6000 ot./min.
Vnější vzhled se od kupé LM640 liší především novým uspořádáním kokpitu bez pevné střechy. Místo ní je k dispozici pro „nouzové použití“ látková stříška jejíž nasazení výrobce nedoporučuje při rychlostech vyšších než 170 km/h. Vizuálně se LM640 liší od běžného Roadsteru novými díly karoserie, mj. agresivnějším předním a zadním nárazníkem, novými koly Hermera nebo nově zpracovanými koncovými svítilnami. Dramaticky ukončená výfuková soustava má centrálně umístěnou koncovku jejíž rozměry napovídají cosi o možnostech LM640.
Akcelerace z 0 na 100 km/h má trvat jen o desetinu sekundy déle než v případě uzavřené verze (3,5 s), maximální rychlost (325 km/h) je daleko za hranicí použitelnosti střešního dílu. Evropská premiéra bude následovat příští týden na autosalonu v Boloni.