Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Murcielago LP640 Roadster: Se střechou jen do 170 km/h

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Po ženevské premiéře kupé LM640 se na Motor Show v Los Angeles včera světu poprvé ukázalo otevřené Lamborghini Murcielago LP640. Číslo 640 odpovídá počtu koní, které je třeba krotit, písmena LP pak italskému "longitudinale posteriore" (podélně vzadu).

Lamborghini zveřejnilo první fotografie a informace o novém Roadsteru, který vychází z nejsilnějšího provedení Murcielaga. Dvanáctiválcový motor uložený za kokpitem má podobně jako v případě kupé zvětšený zdvihový objem z „běžných“ 6,2 na 6,5 l. Objem je důležitý, ale rozhodně ne samospasitelný a tak změnami prošla i řada dílů motoru, včetně hlav válců, sací a výfukové soustavy, přepracované jsou vačkové hřídele i klikový hřídel.Nejvyšší výkon motoru nyní činí 471 kW při 8000 ot./min a točivý moment vrcholí ďábelskými 660 Nm při 6000 ot./min.

Vnější vzhled se od kupé LM640 liší především novým uspořádáním kokpitu bez pevné střechy. Místo ní je k dispozici pro „nouzové použití“ látková stříška jejíž nasazení výrobce nedoporučuje při rychlostech vyšších než 170 km/h. Vizuálně se LM640 liší od běžného Roadsteru novými díly karoserie, mj. agresivnějším předním a zadním nárazníkem, novými koly Hermera nebo nově zpracovanými koncovými svítilnami. Dramaticky ukončená výfuková soustava má centrálně umístěnou koncovku jejíž rozměry napovídají cosi o možnostech LM640.

Akcelerace z 0 na 100 km/h má trvat jen o desetinu sekundy déle než v případě uzavřené verze (3,5 s), maximální rychlost (325 km/h) je daleko za hranicí použitelnosti střešního dílu. Evropská premiéra bude následovat příští týden na autosalonu v Boloni.

Ondřej Láník
Diskuze (11)