7.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Lamborghini Terzo Millennio je supersportem budoucnosti. Má baterie v karoserii, která se sama opraví!

 

Že by italská automobilka pookřála a vpustila do svého portfolia elektřinu? Ano i ne. Představila sice futuristický elektrický supersport, ale pouze jako vizi pro příští desetiletí.

Zcela nové a inovacemi prošpikované auto Terzo Millennio zhotovilo Lamborghini ve spolupráci s inženýry Massachusetts Institute of Technology (MIT). Jde o supersport třetího tisíciletí, jenž demonstruje budoucí směr konstrukce a inženýrství Lamba. Předseda a generální ředitel automobilky Stefano Domenicali uvedl, že navázání této spolupráce považuje za důležitý krok pro supersporty budoucnosti.

V praxi to znamená, že vyobrazené technologie a design budou aktuální za minimálně několik desítek let, rozhodně ne u příštích generací modelů Lamborghini. Konstrukce se vyznačuje ultralehkou strukturou a je optimalizovaná pro aerodynamickou účinnost. Každé ze čtyř kol je spárováno s vlastním elektromotorem, designéři díky novému uzpůsobení technologií a typu pohonu mohli pracovat na podstatně větším prostoru než v případě konvenčních jednotek.

Lamborghini po SUV zvažuje další model. Tenhle kombík by se nám hodně líbil!

Jedním z hlavních témat spolupráce s MIT je vývoj pokročilých systémů pro ukládání energie. Lamborghini představuje koncept Terzo Millenio s karoserií, jež zároveň slouží pro ukládání elektřiny. Cílem je samozřejmě špičkový výkon, ale také rychlejší nabíjení.

Baterie jsou z velké části tvarovatelné a dostatečně tenké k tomu, aby se vešly mezi vnější a vnitřní vrstvy karoserie. A když k tomu připočteme tělo z uhlíkových vláken, dostáváme se i se zásobníky pro uložení energie na podstatně nižší hmotnost.

Továrna Lamborghini už je připravena na výrobu SUV Urus. Podívejte se!

Samozřejmě se nabízí otázka, jestli je použití uhlíkových vláken v takovém množství bezpečné, ještě když drží pohromadě všechny ty akumulátory. I na tuto problematiku má Lamborghini ve spolupráci s MIT odpověď: nechá tělo, aby se „vyléčilo“ samo. Auto monitoruje kompletní strukturu uhlíkových vláken a odhalí případné praskliny nebo jiná poškození. Když je objeví, prostřednictvím mikrokanálů místo z části opraví a zamezí dalšímu šíření poškození.

Terzo Millenio je technologickým unikátem. Vyobrazuje výsledek práce, kde technologičtí experti a designéři mají při stavbě supersportu zcela nesvázané ruce. Zástupci obou stran nedokážou určit, kdy by takové auto mohlo dorazit na trh. Spíše než jeho zprovoznění je pravděpodobné, že se tyto technologie budou pozvolna propracovávat do nových modelů pro příští desítky let.

Ale pokud má v době nevyhnutelné elektromobility vypadat budoucnost superstportů takto, nebráníme se!

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…