Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní Lamborghini Urus se opozdí. Musí dostat větší motor!

David Bureš
Diskuze (2)
Super SUV od Lamborghini je aktuálně dostupné výhradně s vidlicovým osmiválcem. Do budoucna se počítá i s plug-in hybridem.

Lamborghini letos začalo prodávat dlouho avizované SUV, které se okamžitě stalo hitem. Už při představení automobilka přiznala, že poptávka překonala veškerá očekávání. A zájem stále setrvává, Lamborghini hlásí, že produkce Urusu už je vyprodána na celý příští rok.

„Na konci října už překonal počet objednávek výrobu na celý příští rok dopředu,“ přiznává šéf automobilky Stefano Domenicali s tím, že třeba na trzích v Rusku, Indii nebo Jižní Koreji je zájem dvojnásobný proti předchozímu očekávání. Přitom na tyto trhy Urus oficiálně vstoupí až na začátku příštího roku.

Video se připravuje ...

Pro automobilku to sice znamená příjemné starosti, jen o výhodách dostatku zákazníků to není. Některým klientům totiž dlouhá čekací lhůta může vadit. „Čekací listina na tento druh modelu je už příliš dlouhá. Zákazníci rádi čekají jeden nebo dva roky na naše superauta, aby dostali přesně ten vůz, který chtějí. V segmentu SUV je ale konkurence větší, a tak jsou klienti méně trpěliví,“ říká k tomu Domenicali.

Proto už automobilka zvažuje, jak by mohla výrobu Urusu navýšit. Jestliže letos má vzniknout zhruba 3.500 kusů, do budoucna by roční produkce narůst přes 4.000 až na 4.500 aut.

Stále to však neznamená, že by se automobilka při započítání supersportovních modelů přiblížila hranici 10.000 prodaných aut ročně. Pro příští rok očekává prodej 7.500 až 8.000 aut s tím, že k dalšímu významnému nárůstu by přispěla až čtvrtá modelová řada. Nad tou automobilka skutečně uvažuje, dočkáme se jí však nejdříve v roce 2025.

O co půjde, je zatím ve hvězdách, teoreticky by ale mohlo jít o nástupce někdejší slavné Espady, čtyřmístného gran turisma. Lamborghini se totiž snaží zkombinovat silný motor s prostornou kabinou a pohodlím, zabalenou do výrazné, ale zároveň aerodynamické karoserie. S ohledem na to, že takový model je ještě hodně daleko, zbývá ještě zodpovědět spoustu otázek. Třeba tu, jestli půjde o elektromobil. Dnes ho podle Domenicaliho klienti od automobilky ze Sant‘ Agaty nežádají, za pár let se to ale může změnit.

Prozatím však výrobce s rozzuřeným býkem ve znaku primárně počítá s plug-in hybridy. Prvního se dočkáme patrně kolem roku 2021, spolu s příchodem nástupce Aventadoru. Kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru následně dostane i nástupce Huracánu. „Plug-in hybrid je jedinou možností, jak zajistit výkon a zvuk Lamborghini a zároveň snížit spotřebu paliva,“ vysvětluje šéf Lamborghini, který na této pozici působí od roku 2016.

S plug-in hybridním ústrojím se počítá také pro Urus, v jeho případě se ale proti původním plánům opozdí. Kvůli vysokému zájmu zákazníků o konvenční osmiválcovou verzi nemusí automobilka nikam spěchat, raději se zaměří na zvýšení výrobní kapacity. A navíc se ukázalo, že původně zamýšlená varianta se k Lamborghini nehodí.

„Viděli jsme šestiválcový plug-in hybrid, nicméně nedosahoval výkonu očekávaného od Lamborghini. Proto jsme začali pracovat na osmiválcovém plug-in hybridu, ještě ho ale nemáme hotový,“ říká Domenicali, který v minulosti pracoval u konkurenčního Ferrari. Lamborghini tak má i v případě ekologické verze jasno, musí být pravým, rozzuřeným býkem.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2018 16:29
Re: Dělá jako kdyby něco vyvíjeli
:yes: :-!
19. 11. 2018 15:39
Dělá jako kdyby něco vyvíjeli
přitom berou techniku i platformu Audi/Porsche, takže i ten osmiválcový hybrid vezmou určitě od nich.