Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus: Dlouho očekávaný italský supersport do terénu se představil

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 4. 12. 2017
34
87
Zobrazit náhledy (34)
Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus
Lamborghini konečně odhalilo Urus, svoje první SUV. Jede přes tři sta a určitě potrápí veškerou zavedenou konkurenci.

Po řadě špionážních i oficiálních záběrů zamaskovaných prototypů a sadě teaserů představujících jednotlivé části auta odhalila konečně automobilka Lamborghini model Urus. Oficiální živá prezentace se kvůli stávkující technice moc nepovedla, chvíli zaváněla poměrně slušnou fraškou, vypadl přenos nejen v sále, ale i ten online, ale co už...

Důležité je, že víme, jak novinka vypadá a co má v útrobách. Vnější design není žádným překvapením, většina linek i základní silueta konceptu z dubna 2012 zůstaly zachovány. Urus vypadá jako nafouklý supersport s jedním párem dveří navíc. Ty přední se navíc jistě otevírají klasicky... Tvary lze označit za agresivní. Jde také o velký kus auta, o čemž svědčí základní rozměry 5112 x 2016 x 1638 mm.

Čtyřlitrový vidlicový osmiválec trůní v přídi a nabízí 484 kW a 850 N.m. Tato strohá čísla mu stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,59 s při použití launch control. Na dvojnásobek se dostane během 12,8 s a na německé dálnici se rozjede až na 305 km/h. To je skutečný supersport, který se ale nezalekne také nějaké té polňačky. Pravda, váží skoro 2,2 tuny, konkrétně 2154 kg, ale to také není mnoho. Má pohon všech kol a osmistupňový elektrohydraulický automat ZF s měničem točivého momentu. Standardně je krouťák rozdělován na obě nápravy v poměru 40:60, ale je-li třeba, může putovat až 70 % dopředu, či naopak 87 % dozadu. Manévrovatelnost při nízkých a stabilitu naopak při vysokých rychlostech zlepšuje řízení zadních kol, které Urus převzal z Aventadoru S.

Základních jízdních režimů je k dispozici šest: asfaltový Strada, ještě extrémnější Sport a Corsa, ale také Neve (sníh), Terra (off-road) a Sabbia (písek). Tři posledně jmenované zvednou světlou výšku. Kromě toho v módu příznačně nazvaném Ego si řidič (nebo spíše pilot?) může s nastavením pohrát.

Aby bylo těžiště auta co nejnižší, konstruktéři umístili patřičně nízko i pohonnou jednotku a centrální turbodmychadlo se nachází nedaleko spalovacích komor, takže i odezva motoru je příkladná.

Urus sdílí koncernovou platformu MLB se vzdálenými příbuznými od Porsche, Audi a Bentleye, rozvor činí 3003 mm. Přední karbon-keramické kotouče mají masivní průměr 440 mm a desetipístkové třmeny, kola jsou v základu jedenadvacetipalcová, za peníze navíc ale budou k mání i o palec či rovnou dva větší. Pneumatiky P Zero Corsa dodává Pirelli.

Kabina sází na sport i luxus a špičkové materiály, volant má samozřejmě plochou spodní část, jak je dnes obvyklé a přístrojovka je digitální. Motor se startuje červeným tlačítkem u voliče na středové konzole, vedle něj se vybírá z jednotlivých módů.

Produkce v Sant'Agatě se rozběhne příští rok na jaře, Lamborghini očekává její objem na hranici 3,5 tisíc exemplářů za dvanáct měsíců. Cenovka 4,39 milionu korun samozřejmě není malá... V blízké budoucnosti přijde i plug-in hybrid, zřejmě v roce 2019. U Lamborghini považují Urus za nástupce série LM, osobně bych ale současné SUV se zcivilizovaným vojenským teréňákem raději neporovnával. Kombinovaná spotřeba paliva 12,7 l u novinky ale stejně vzbuzuje spíše úsměv.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - JDM
I ty Brute?
| 6. 12. 2017
Jo ono me to pak došlo ale už bylo pozdě :-)
Asi už jsem starej
| 6. 12. 2017
Porsche zevšednělo? Asi možná Cayenne, ale 911ka určitě ne:)
Asi už jsem starej
| 6. 12. 2017
To se těším až jich bude víc. Takovou Bentleyagu jsem potkal zatím jen jednu... A nemyslím, že Lambo SUV bude o mnoho levnější..
Avatar - maxi!
thing 2
| 6. 12. 2017
Meridian som mal okolo roku 2005 este na SK komplet zostavu ( este s CD) a velka spokojnost. Momentalne ozvucuje v najvyssej verzii Velar. :-!
Co se stalo?
| 6. 12. 2017
Koncept vypadal skvěle - štíhlý, mrštný. Proč designéři dovolili, aby původní koncept tak opuchnul a nalepili na něj ty hrozné kliky? Opravdu nedokázali alespoň tu zadní někam skrýt? Přece tvar zadního blatníku se ty zadní dveře snažil "zneviditelnit" a oni tam plácnou tak velkou a výraznou kliku. Pro srovnání: [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku