Lancia Phedra na českém trhu: luxusní MPV se třemi turbodiesely
MPV Lancia Phedra, představená poprvé už v roce 2002, přichází po faceliftu také na český trh. Tento model zaujme především svým extravagantním designem. Karoserie je dlouhá 4750 mm, široká 1863 mm a vysoká 1752 mm. Rozvor činí 2923 mm. Kromě designu kladla Lancia a její francouzští partneři z PSA důraz také na bezpečnost, která je vyjádřená ziskem pěti hvězdiček v testech EuroNCAP.
Zvenčí se Phedra od sesterského modelu Fiat Ulysse odlišuje hlavně přední částí s velkou pětiúhelníkovou maskou. Interiér nabízí v základu pětimístnou konfiguraci, za příplatek je možné mít šest nebo sedm sedadel. Přední sedadla jsou otočná o 180°. Palubní deska má povrch vyrobený v přední části z PVC, nahoře a vespod alcantary a má antireflexní úpravu. Přístrojový štít je umístěn uprostřed pod čelním sklem. Řadící páka se nachází vysoko a blízko volantu. Na zadní straně sedadel se nacházejí skládací stolky. Na bočních sloupcích se nacházejí kožená madla pro lepší nastupování a vystupování. Objem zavazadlového prostoru (324 litrů v sedmimístné konfiguraci) lze zvětšit na 1160 nebo až 2948 litrů (ve dvou místné konfiguraci).
Phedra se bude prodávat v 11 barvách karoserie, které lze kombinovat s pěti druhy interiéru. Standardem je čalounění alcantara, je ale možné zvolit také kůži nebo speciální perforovanou kůži. V interiéru se mohou objevit také luxusní materiály jako tanganykan nebo brazilské růžové dřevo.
Lancia Phedra přichází se třemi vznětovými motory francouzského PSA, které byly přejmenovány na Multijet. Nejslabší z nich 2,0 Multijet 120 má nejvyšší výkon 88 kW a točivý moment 300 Nm, silnější 2,0 Multijet 136 dosahuje 100 kW a 320 Nm (při použití funkce overboost 340 Nm). Oba motory mají turbo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič stlačeného vzduchu.
Nejsilnější a nejnovější 2,2 Multijet 170 dává 125 kW a točivý moment 370 Nm, který je díky použití dvou paralelní turbodmychadel s pevnými lopatkami položen už v 1500 ot./min. Všechny motory jsou spojeny manuální šestistupňovou převodovkou, pro 2,2 Multijet existuje i možnost automatu, taktéž se šesti stupni.
V nabídce jsou tři stupně výbavy. Základní Argento zahrnuje duální klimatizace, elektrické stahování oken, vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, rádio s CD/MP3 a ESP. Oro přidává litá kola, parkovací senzory a tempomat. S výbavou Platino pak dostanete ještě mimo jiné elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním a xenonové světlomety.
Z příplatkových položek lze například vybrat trojdílné panoramatické střešní okno (+ 35.000,- Kč), elektricky posuvné boční dveře (+ 15.000,- Kč), kožené čalounění (jen pro Platino, + 45.000,- Kč) nebo navigační systém Connect Nav (+ 69.500,- Kč).
Lancia Phedra - ceny na českém trhu | |||
Motor | 2,0 Multijet 120 | 2,0 Multijet 136 | 2,2 Multijet 170 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 88/4000 | 100/4000 | 125/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 300/2000 | 320/2000 | 370/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 190 | 200 (197) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,4 | 10,8 (11,7) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 7,1 | 7,2 (8,2) |
Cena Argento [Kč] | 824.000,- | 864.000,- | - |
Cena Oro [Kč] | 859.000,- | 899.000,- | 1.039.000,- |
Cena Platino [Kč] | 909.000,- | 949.000,- | 1.139.000,- |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku. Za automatickou převodovku se připlácí 50.000,- Kč.