Fiat vzal nový Chrysler 300 a oživil na něm slavné jméno Lancia Thema. Udělal dobře.

Chrysler 300 není nejmladším modelem, původní provedení se začalo vyrábět v roce 2004. Důkladná modernizace ale pomohla tomuto sedanu vyšší střední třídy srovnat krok s posledními trendy a pro Fiat se tedy stává přirozeným objektem při propojování portfolia s Chryslerem.

Tah, který zpočátku vyvolával velké pochyby a dodnes má nádech kontroverze, je ve skutečnosti velice chytrým tahem. Prozkoumání radikálně omlazené Třístovky ukázalo, že umístění loga Lancie je velmi prozíraným krokem. Italové se totiž rozhodli pro model, se kterým si ostudu při svých prémiových ambicích neudělají. Je zřejmé, že financovat kompletní vývoj podobně vyspělého auta by obzvlášť v dnešní době bylo téměř nemožné.

Italsko-americký sňatek z rozumu přináší výsledek v podobě prvního dítěte, které se pyšní nezvyklým genetickým mixem. Způsob a podobu tohoto křížení by pochválil jistě nejen Vito Corleone.

Design je asi neproblematičtějším aspektem rozhodnutí udělat z Chrysleru Lancii. Je zřejmé, že těm několika tisícům majitelů Lancie Thesis nová Thema radost neudělá, díky konzervativnějšímu přístupu by ale mohla oslovit širší okruh zájemců. Lancia jistě také kalkuluje s přízní stávajících zákazníků Chrysleru.

Příď po letošním faceliftu vypadá elegantně a úprava Lancie ji o něco zjemnila vlastním designem nárazníku. Agresivita tvarů a jemný náznak muscle charakteru se drží v přijatelných mezích. Záď má pro oko Středoevropana až nepříjemně ryzí retro-americký charakter. Je ale možné, že manažeři Lancie nebyli při rozhodování vedeni jen časovými a finančními požadavky. Vertikální orientace světel a design na hony vzdálený jakémukoliv konkurenčnímu modelu lze totiž považovat za určitý (byť náhodný) odkaz na Thesis. Rovná seseknutá plocha zadního čela však postrádá jedinou rafinovanou křivku a je místem, kam by se měl zaměřit příští facelift.

Lancia Thema: Pětimetrový sedan dostane šestiválce a pohon zadních kol

S 3048 mm dlouhým rozvorem má Thema nárok dělat si ambice na přesah do segmentu luxusních pětimetrových sedanů. Celková délka se po faceliftu ustálila na impozantních 5084 mm. Podobné mezisegmentové rošády ostatně dnes provozuje celá řada automobilek, včetně těch prémiových ve vyšší střední třídě: v konvenčním provedení Infiniti s řadou M, v podobě alternativního modelu Mercedes s třídou CLS a Audi s modelem A7.

Svalnaté tvary s převažujícími horizontálními liniemi mohutnost auta ještě zdůraznily. Tím se umocňuje postavení Lancie Themy jako jediného velkého sedanu s italskou značkou – samozřejmě mimo Maserati Quattroporte.

Interiér je místem, kde se už samotná předloha s názvem Chrysler 300 proměnila nejvýrazněji. Stylistům Lancie to ušetřilo práci, pro Themu jen použili logo Lancia na volant a zvolili luxusnější provedení interiéru, než jaké prezentuje sám Chrysler.

Černá kůže (na sedácích perforovaná) je sázkou na jistotu, především se ale jedná o kvalitně působící materiál, který mimochodem pokrývá i výplně dveří a téměř celou palubní desku. Sekunduje mu kontrastní prošívání bílou nití a moderní matné dřevo s hrubou nelakovanou strukturou.

TEST Chrysler 300C CRD – Naftový agent (04/2006)

V době, kdy módní trendy diktují v interiérech výrazné hranaté tvary, působí elipsy a obliny v Themě poněkud archaicky, obzvlášť v okolí loketní opěrky a u plastu lemujícího dotykovou obrazovku. V porovnání s předchozím Chryslerem 300C je to ale designový skok doslova o několik generací s ambicí nabídnout alternativu k zavedeným prémiovým značkám.

Vnitřní prostor je zcela bez výhrad, a to v přední i zadní řadě sedadel. Při pečlivém výběru nového auta dokonce může být tím hlavním argumentem, který rozhodne pro volbu této Lancie s americkým rodným listem.

V kabině způsobí rozpaky jen již zmíněná horní část středové konzole a logika ovládání převodovky 5G-tronic, původem z Mercedesů z počátku minulé dekády. Obzvlášť na manuální řazení vychylováním páky do boku, v kombinaci s absencí pádel, bude nadávat nejeden řidič hýčkaný aktuální evropskou, prémiovou i neprémiovou, produkcí.

Z Mercedesů pochází i řada dalších drobností. K těm nejviditelnějším patří pedál parkovací brzdy a spínače stahování oken. Takové sdílení ale není určitě na škodu, použití podobných dílů úrovně odpovídající zaměření auta dojem nijak nekazí, spíše naopak.

Rozpočet na vyspělé palubní systémy byl s ohledem na nízké předpokládané počty prodaných Them jistě omezený, přesto v nabídce nebude chybět automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.

Paletu motorů bude při příchodu na trh tvořit kombinace šestiválců 3,6 Pentastar (215 kW, 353 Nm) od Chrysleru s osmistupňovou automatickou převodovkou a turbodieselu 3,0 l od VM Motori. V nabídce budou dvě výkonové verze, se 140 kW a 165 kW. Silnější turbodiesel se má chlubit točivým momentem 550 Nm mezi 1600 a 2800 min-1. Oba budou dodávány s pětistupňovým automatem.

Na evropské silnice má Lancia Thema vyjet v říjnu 2011.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Jak se vám líbí Lancia Thema? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu Český Bike Fun dodává kola Škodě. Získal i zakázku Volkswagenu

Kopřivnická firma vyrobila za uplynulý rok přes 160 tisíc…

Trump v OSN pohrozil KLDR zničením. Kritizoval i Írán a Venezuelu Trump v OSN pohrozil KLDR zničením. Kritizoval i Írán a Venezuelu

Donald Trump dnes v Organizaci spojených národů ostře…

Taxikáři chtějí, aby Krnáčová zastavila Uber. Žádnou schůzku si ale nesjednali Taxikáři chtějí, aby Krnáčová zastavila Uber. Žádnou schůzku si ale nesjednali

Pražští taxikáři nekontaktovali magistrát s žádostí o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor) Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh…

 



 
VW Tiguan Allspace odhalil první cenu. Na kolik přijde delší rozvor?

VW Tiguan Allspace odhalil první cenu. Na kolik přijde delší rozvor?

Dnes 16:56

Zveřejněný český konfigurátor Tiguanu Allspace zatím ukázal cenu jediného motoru, dvoulitrového turbodieselu se 110 kW, ve výbavovém stupni Highline.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Rostou! Takové »nadělení« si František přinesl z lesa, nemohl je ani pobrat a rozdal je sousedům

Rostou! Takové »nadělení« si František přinesl z…

V šoku zůstal František Doležal, když se v neděli dopoledne vydal na houby do nedalekého lesa. Našel tam sedm…

 

iSport.cz

Extraligu čeká souboj bratrů. Do Jihlavy přichází Kubalík starší

Extraligu čeká souboj bratrů. Do Jihlavy přichází…

Nováček z Jihlavy hlásí zvučnou posilu do útoku! Hokejisty z Vysočiny vyztuží sedmadvacetiletý forvard Tomáš…

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři body, vítěz nejdřív v neděli

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři…

Start Laver Cupu se blíží kvapíkovým tempem. Tenisová akce pořádaná jako pocta australské legendě Rodu Laverovi…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…