Fiat vzal nový Chrysler 300 a oživil na něm slavné jméno Lancia Thema. Udělal dobře.

Chrysler 300 není nejmladším modelem, původní provedení se začalo vyrábět v roce 2004. Důkladná modernizace ale pomohla tomuto sedanu vyšší střední třídy srovnat krok s posledními trendy a pro Fiat se tedy stává přirozeným objektem při propojování portfolia s Chryslerem.

Tah, který zpočátku vyvolával velké pochyby a dodnes má nádech kontroverze, je ve skutečnosti velice chytrým tahem. Prozkoumání radikálně omlazené Třístovky ukázalo, že umístění loga Lancie je velmi prozíraným krokem. Italové se totiž rozhodli pro model, se kterým si ostudu při svých prémiových ambicích neudělají. Je zřejmé, že financovat kompletní vývoj podobně vyspělého auta by obzvlášť v dnešní době bylo téměř nemožné.

Italsko-americký sňatek z rozumu přináší výsledek v podobě prvního dítěte, které se pyšní nezvyklým genetickým mixem. Způsob a podobu tohoto křížení by pochválil jistě nejen Vito Corleone.

Design je asi neproblematičtějším aspektem rozhodnutí udělat z Chrysleru Lancii. Je zřejmé, že těm několika tisícům majitelů Lancie Thesis nová Thema radost neudělá, díky konzervativnějšímu přístupu by ale mohla oslovit širší okruh zájemců. Lancia jistě také kalkuluje s přízní stávajících zákazníků Chrysleru.

Příď po letošním faceliftu vypadá elegantně a úprava Lancie ji o něco zjemnila vlastním designem nárazníku. Agresivita tvarů a jemný náznak muscle charakteru se drží v přijatelných mezích. Záď má pro oko Středoevropana až nepříjemně ryzí retro-americký charakter. Je ale možné, že manažeři Lancie nebyli při rozhodování vedeni jen časovými a finančními požadavky. Vertikální orientace světel a design na hony vzdálený jakémukoliv konkurenčnímu modelu lze totiž považovat za určitý (byť náhodný) odkaz na Thesis. Rovná seseknutá plocha zadního čela však postrádá jedinou rafinovanou křivku a je místem, kam by se měl zaměřit příští facelift.

Lancia Thema: Pětimetrový sedan dostane šestiválce a pohon zadních kol

S 3048 mm dlouhým rozvorem má Thema nárok dělat si ambice na přesah do segmentu luxusních pětimetrových sedanů. Celková délka se po faceliftu ustálila na impozantních 5084 mm. Podobné mezisegmentové rošády ostatně dnes provozuje celá řada automobilek, včetně těch prémiových ve vyšší střední třídě: v konvenčním provedení Infiniti s řadou M, v podobě alternativního modelu Mercedes s třídou CLS a Audi s modelem A7.

Svalnaté tvary s převažujícími horizontálními liniemi mohutnost auta ještě zdůraznily. Tím se umocňuje postavení Lancie Themy jako jediného velkého sedanu s italskou značkou – samozřejmě mimo Maserati Quattroporte.

Interiér je místem, kde se už samotná předloha s názvem Chrysler 300 proměnila nejvýrazněji. Stylistům Lancie to ušetřilo práci, pro Themu jen použili logo Lancia na volant a zvolili luxusnější provedení interiéru, než jaké prezentuje sám Chrysler.

Černá kůže (na sedácích perforovaná) je sázkou na jistotu, především se ale jedná o kvalitně působící materiál, který mimochodem pokrývá i výplně dveří a téměř celou palubní desku. Sekunduje mu kontrastní prošívání bílou nití a moderní matné dřevo s hrubou nelakovanou strukturou.

TEST Chrysler 300C CRD – Naftový agent (04/2006)

V době, kdy módní trendy diktují v interiérech výrazné hranaté tvary, působí elipsy a obliny v Themě poněkud archaicky, obzvlášť v okolí loketní opěrky a u plastu lemujícího dotykovou obrazovku. V porovnání s předchozím Chryslerem 300C je to ale designový skok doslova o několik generací s ambicí nabídnout alternativu k zavedeným prémiovým značkám.

Vnitřní prostor je zcela bez výhrad, a to v přední i zadní řadě sedadel. Při pečlivém výběru nového auta dokonce může být tím hlavním argumentem, který rozhodne pro volbu této Lancie s americkým rodným listem.

V kabině způsobí rozpaky jen již zmíněná horní část středové konzole a logika ovládání převodovky 5G-tronic, původem z Mercedesů z počátku minulé dekády. Obzvlášť na manuální řazení vychylováním páky do boku, v kombinaci s absencí pádel, bude nadávat nejeden řidič hýčkaný aktuální evropskou, prémiovou i neprémiovou, produkcí.

Z Mercedesů pochází i řada dalších drobností. K těm nejviditelnějším patří pedál parkovací brzdy a spínače stahování oken. Takové sdílení ale není určitě na škodu, použití podobných dílů úrovně odpovídající zaměření auta dojem nijak nekazí, spíše naopak.

Rozpočet na vyspělé palubní systémy byl s ohledem na nízké předpokládané počty prodaných Them jistě omezený, přesto v nabídce nebude chybět automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.

Paletu motorů bude při příchodu na trh tvořit kombinace šestiválců 3,6 Pentastar (215 kW, 353 Nm) od Chrysleru s osmistupňovou automatickou převodovkou a turbodieselu 3,0 l od VM Motori. V nabídce budou dvě výkonové verze, se 140 kW a 165 kW. Silnější turbodiesel se má chlubit točivým momentem 550 Nm mezi 1600 a 2800 min-1. Oba budou dodávány s pětistupňovým automatem.

Na evropské silnice má Lancia Thema vyjet v říjnu 2011.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Anketa

Jak se vám líbí Lancia Thema? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím

Prezident Miloš Zeman jmenoval do čela ministerstva…

Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd

Český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek se…

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: První dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor) Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh…

 



 
Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Konkurent Karoqa zatím nabízí dva motory

Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Dnes 15:48

Jeep Compass se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie. Kompaktní Američan zatím nabízí výběr mezi benzinovou čtrnáctistovkou a vznětovým dvoulitrem.




Blesk.cz

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les je plný dobrodružství!

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les…

Horské štíty Alp jsou pro Rakousko typické. Vystoupat na skalnatý vrchol a rozhlédnout se po členité krajině…

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

 

iSport.cz

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže, zváží French Open

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže,…

Tenistka Petra Kvitová dnes odletěla z Prahy do Paříže. Na sociálních sítích uvedla, že pátek v areálu Roland…

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

Předposlední kolo letošní sezony, předposlední Liga naruby. A i tentokrát se bylo na co dívat – nový díl…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný grázl Kajínek?

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný…

Včerejšek ukázal zblbělost postmoderní epochy v úplné nahotě. Zatímco předchozí den večer zavraždil džihádista v…