Fiat vzal nový Chrysler 300 a oživil na něm slavné jméno Lancia Thema. Udělal dobře.

Chrysler 300 není nejmladším modelem, původní provedení se začalo vyrábět v roce 2004. Důkladná modernizace ale pomohla tomuto sedanu vyšší střední třídy srovnat krok s posledními trendy a pro Fiat se tedy stává přirozeným objektem při propojování portfolia s Chryslerem.

Tah, který zpočátku vyvolával velké pochyby a dodnes má nádech kontroverze, je ve skutečnosti velice chytrým tahem. Prozkoumání radikálně omlazené Třístovky ukázalo, že umístění loga Lancie je velmi prozíraným krokem. Italové se totiž rozhodli pro model, se kterým si ostudu při svých prémiových ambicích neudělají. Je zřejmé, že financovat kompletní vývoj podobně vyspělého auta by obzvlášť v dnešní době bylo téměř nemožné.

Italsko-americký sňatek z rozumu přináší výsledek v podobě prvního dítěte, které se pyšní nezvyklým genetickým mixem. Způsob a podobu tohoto křížení by pochválil jistě nejen Vito Corleone.

Design je asi neproblematičtějším aspektem rozhodnutí udělat z Chrysleru Lancii. Je zřejmé, že těm několika tisícům majitelů Lancie Thesis nová Thema radost neudělá, díky konzervativnějšímu přístupu by ale mohla oslovit širší okruh zájemců. Lancia jistě také kalkuluje s přízní stávajících zákazníků Chrysleru.

Příď po letošním faceliftu vypadá elegantně a úprava Lancie ji o něco zjemnila vlastním designem nárazníku. Agresivita tvarů a jemný náznak muscle charakteru se drží v přijatelných mezích. Záď má pro oko Středoevropana až nepříjemně ryzí retro-americký charakter. Je ale možné, že manažeři Lancie nebyli při rozhodování vedeni jen časovými a finančními požadavky. Vertikální orientace světel a design na hony vzdálený jakémukoliv konkurenčnímu modelu lze totiž považovat za určitý (byť náhodný) odkaz na Thesis. Rovná seseknutá plocha zadního čela však postrádá jedinou rafinovanou křivku a je místem, kam by se měl zaměřit příští facelift.

Lancia Thema: Pětimetrový sedan dostane šestiválce a pohon zadních kol

S 3048 mm dlouhým rozvorem má Thema nárok dělat si ambice na přesah do segmentu luxusních pětimetrových sedanů. Celková délka se po faceliftu ustálila na impozantních 5084 mm. Podobné mezisegmentové rošády ostatně dnes provozuje celá řada automobilek, včetně těch prémiových ve vyšší střední třídě: v konvenčním provedení Infiniti s řadou M, v podobě alternativního modelu Mercedes s třídou CLS a Audi s modelem A7.

Svalnaté tvary s převažujícími horizontálními liniemi mohutnost auta ještě zdůraznily. Tím se umocňuje postavení Lancie Themy jako jediného velkého sedanu s italskou značkou – samozřejmě mimo Maserati Quattroporte.

Interiér je místem, kde se už samotná předloha s názvem Chrysler 300 proměnila nejvýrazněji. Stylistům Lancie to ušetřilo práci, pro Themu jen použili logo Lancia na volant a zvolili luxusnější provedení interiéru, než jaké prezentuje sám Chrysler.

Černá kůže (na sedácích perforovaná) je sázkou na jistotu, především se ale jedná o kvalitně působící materiál, který mimochodem pokrývá i výplně dveří a téměř celou palubní desku. Sekunduje mu kontrastní prošívání bílou nití a moderní matné dřevo s hrubou nelakovanou strukturou.

TEST Chrysler 300C CRD – Naftový agent (04/2006)

V době, kdy módní trendy diktují v interiérech výrazné hranaté tvary, působí elipsy a obliny v Themě poněkud archaicky, obzvlášť v okolí loketní opěrky a u plastu lemujícího dotykovou obrazovku. V porovnání s předchozím Chryslerem 300C je to ale designový skok doslova o několik generací s ambicí nabídnout alternativu k zavedeným prémiovým značkám.

Vnitřní prostor je zcela bez výhrad, a to v přední i zadní řadě sedadel. Při pečlivém výběru nového auta dokonce může být tím hlavním argumentem, který rozhodne pro volbu této Lancie s americkým rodným listem.

V kabině způsobí rozpaky jen již zmíněná horní část středové konzole a logika ovládání převodovky 5G-tronic, původem z Mercedesů z počátku minulé dekády. Obzvlášť na manuální řazení vychylováním páky do boku, v kombinaci s absencí pádel, bude nadávat nejeden řidič hýčkaný aktuální evropskou, prémiovou i neprémiovou, produkcí.

Z Mercedesů pochází i řada dalších drobností. K těm nejviditelnějším patří pedál parkovací brzdy a spínače stahování oken. Takové sdílení ale není určitě na škodu, použití podobných dílů úrovně odpovídající zaměření auta dojem nijak nekazí, spíše naopak.

Rozpočet na vyspělé palubní systémy byl s ohledem na nízké předpokládané počty prodaných Them jistě omezený, přesto v nabídce nebude chybět automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.

Paletu motorů bude při příchodu na trh tvořit kombinace šestiválců 3,6 Pentastar (215 kW, 353 Nm) od Chrysleru s osmistupňovou automatickou převodovkou a turbodieselu 3,0 l od VM Motori. V nabídce budou dvě výkonové verze, se 140 kW a 165 kW. Silnější turbodiesel se má chlubit točivým momentem 550 Nm mezi 1600 a 2800 min-1. Oba budou dodávány s pětistupňovým automatem.

Na evropské silnice má Lancia Thema vyjet v říjnu 2011.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Anketa

Jak se vám líbí Lancia Thema? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: První dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor) Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…