Lancia Thema: Pětimetrový sedan dostane šestiválce a pohon zadních kol
Hned na úvod je třeba říci, že Lancia otevřeně skutečný původ Themy přiznává a netváří se jakoby šlo zcela nový výrobek italského autoprůmyslu. "Nová Thema byla vytvořena na základě Chrysleru 300," píše se v tiskové zprávě. Po mnoha letech tak jde o první Lancii s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Délka 5.084 mm, šířka 1.891 mm, výška 1.507 mm i rozvor 3.051 mm Lancie Thema odpovídá poměrům největších sedanů prémiového segmentu. Management značky však zdá se stojí nohama na zemi a Thema se snad proto dostane na trh pouze se snáze prodejnými šestiválci a pohonem zadních kol.
Z USA se do Themy dostane moderní motor Pentastar 3,6 l. Evropská verze tohoto šestiválce dosáhne nejvyššího výkonu 215 kW při 6400 min-1 a maxima točivého momentu 353 Nm při 4800 min-1. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka. Nejvyšší rychlost zážehové Themy bude 230 km/h a sprint z 0 na 100 km/h zabere 7,3 s.
Turbodiesely 3,0 l bude pro Lancii dodávat italský motorářský specialista VM Motori. V nabídce budou dvě výkonové verze, se 140 kW a 165 kW. Silnější turbodiesel se má chlubit točivým momentem 550 Nm mezi 1600 a 2800 min-1. Oba budou dodávány s pětistupňovým automatem.
Lancia slibuje, že Thema dostane luxusní interiér bohatě čalouněný kůží Nappa nebo Poltrona Frau. Na jeho fotografie budeme muset asi ještě dva týdny čekat do premiéry v Ženevě.
Rozpočet na vyspělé palubní systémy byl s ohledem na nízké předpokládané počty prodaných Them jistě omezený, přesto v nabídce nebude chybět automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.
Prodej nové Lancie Thema má začít v říjnu 2011.