Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Pětimetrový sedan dostane šestiválce a pohon zadních kol

Ondřej Láník
Diskuze (126)
Lancia potvrdila příchod nové generace modelu Thema. Vznikne z Chrysleru 300.

Hned na úvod je třeba říci, že Lancia otevřeně skutečný původ Themy přiznává a netváří se jakoby šlo zcela nový výrobek italského autoprůmyslu. "Nová Thema byla vytvořena na základě Chrysleru 300," píše se v tiskové zprávě. Po mnoha letech tak jde o první Lancii s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Délka 5.084 mm, šířka 1.891 mm, výška 1.507 mm i rozvor 3.051 mm Lancie Thema odpovídá poměrům největších sedanů prémiového segmentu. Management značky však zdá se stojí nohama na zemi a Thema se snad proto dostane na trh pouze se snáze prodejnými šestiválci a pohonem zadních kol.

Z USA se do Themy dostane moderní motor Pentastar 3,6 l. Evropská verze tohoto šestiválce dosáhne nejvyššího výkonu 215 kW při 6400 min-1 a maxima točivého momentu 353 Nm při 4800 min-1. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka. Nejvyšší rychlost zážehové Themy bude 230 km/h a sprint z 0 na 100 km/h zabere 7,3 s.

Turbodiesely 3,0 l bude pro Lancii dodávat italský motorářský specialista VM Motori. V nabídce budou dvě výkonové verze, se 140 kW a 165 kW. Silnější turbodiesel se má chlubit točivým momentem 550 Nm mezi 1600 a 2800 min-1. Oba budou dodávány s pětistupňovým automatem.

Lancia slibuje, že Thema dostane luxusní interiér bohatě čalouněný kůží Nappa nebo Poltrona Frau. Na jeho fotografie budeme muset asi ještě dva týdny čekat do premiéry v Ženevě.

Rozpočet na vyspělé palubní systémy byl s ohledem na nízké předpokládané počty prodaných Them jistě omezený, přesto v nabídce nebude chybět automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.

Prodej nové Lancie Thema má začít v říjnu 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (126)
17. 2. 2011 20:09
Thema 2011
Vážení, domnívám se, že dohady o tom, zda Lancia tímto krokem učinila dobře či špatně jsou bezpředmětné. Sergio Marchione, který koncern Fiat vytáhl z totální krize ví jistě velmi dobře co dělá a současná situace, navíc v období krize, neumožňuje urychlený vývoj velkých modelů, který je velmi finančně nákladný. Spojením s Chryslerem se levně dostávají k platformám a chybějící technice, kterou by museli nákladně vyvíjet. Ať už je subjektivní názor na novou Themu jakýkoliv, osobně si myslím, že Italové vzhled třístovky zjemnili, navíc přidali daleko kvalitnější interiér, tak, že jako kompromis pro současnou situaci to opravdu není špatné.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2011 10:32
Re: Jing a Jang
To určitě. A hlavně 300C a Charger jsou jako kdybys si z oka vypadly vid.

haha, pak se podívej na podobnost VW, Seatu, a Audi.
Trošku nebe a dudy.
16. 2. 2011 19:10
Re: Jing a Jang
Než někoho urážet, raději se předem naučím češtinu :no:
16. 2. 2011 19:06
Re: Chromy vedie slepeho
podprůměrných říkáš?:) takové kidy už tu byly. Máš nějaké zkušenosti s lancii, alfou či fiatem?
Avatar - Hamunasakra
15. 2. 2011 21:59
Re: Jing a Jang
Souhlasim že níž už to nepůjde - faceliftovaná verce Citroënu C6 (která do výroby nepůjde, místo ní bude DS9 Metropolis) se dostala na 0,24. Možná je čas vrátit se k zakrytí zadních kol apod., ale po letech kdy se na to obecně spíš kašlalo (v 70tých letech byl aerodynamickou hvězdou Citroen GS s 0,57, v polovině 50tých měřítka nastavil Citroën DS s 0,81 - klasické "krabice" před ním se totiž nedostaly pod 1 celá, v reálu se hodnoty pohybovaly cca od 1,2 do 1,5) jsme se během posledních let zřejmě přiblížili k limitům daným základním tvarem vozu. Peugeot 508 teď aktuálně představuje v tomto směru naprostou špičku a na jeho úroveň případně o desetinku dál se časem dostanou i ostatní, další velké posuny asi hned tak očekávat nelze.
Jo ještě jsem zapomněl na Tatru! Ta měla taky naprosto mimořádnou karoserii a je to asi vůbec první auto který přišlo s aerodynamickou karoserií ... v druhý půlce 30tých let, či kdy to bylo :yes: ;-)